Toon posts:

Software voor Loep/vergrootglas

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Een van onze medewerkers kan slecht zien, en gebruikt een echte vergrootglas om documenten te lezen op zijn 17 inch scherm. Nu heeft mijn collega er het vergootglas van windows opgezet, maar is hij niet echt tevreden mee. Hij wil een soort loep, die je waar je bent met je muis, dat dat gedeelte groter word hebben

Weten jullie of er zoiets is? En waar is dit te vinden? heb al gegoogled, maar kom niet echt op zinvolle dingen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:43

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zoek op www.download.com op magnifier.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

Ja hoor: het is nog Freeware ook......

Virtual Magnifying Glass 2.00
Lens

[google=freeware magnifying software]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch dezelfde in windows2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Athos schreef op 24 January 2003 @ 09:52:
Ja hoor: het is nog Freeware ook......

Virtual Magnifying Glass 2.00
Lens

[google=freeware magnifying software]
hij is al goed! Zal hem eens informeren :)
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik ben zelf ook slechtziend en een andere schermresolutie wil vaak helpen. zet de 17" eens op 800 x 600. Je krijgt dan wel een rare layout, maar het werkt wel fijner en prettiger dan de hele dag met zo'n loep.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zit gewoon standaard in windows! Onder (Bureau) accessoires -> toegankelijkheid en dan vergrootglas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

wat dacht je van de dpi verhoger ipv de resolutie verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
it0 schreef op 24 januari 2003 @ 10:08:
wat dacht je van de dpi verhoger ipv de resolutie verlagen?
En waar kun je dat instellen!? zal niet veel helpen, want de letter blijven even klein alleen ietsiepietsie scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

YT-Croc schreef op 24 januari 2003 @ 10:08:Door Binne - Friday 24 January 2003 09:43[/b]
Dat zit gewoon standaard in windows! Onder (Bureau) accessoires -> toegankelijkheid en dan vergrootglas
Tweakers,

Een van onze medewerkers kan slecht zien, en gebruikt een echte vergrootglas om documenten te lezen op zijn 17 inch scherm. Nu heeft mijn collega er het vergootglas van windows opgezet, maar is hij niet echt tevreden mee. Hij wil een soort loep, die je waar je bent met je muis, dat dat gedeelte groter word hebben

Weten jullie of er zoiets is? En waar is dit te vinden? heb al gegoogled, maar kom niet echt op zinvolle dingen uit...
Het is dus duidelijk dat hij hier niet tevreden mee is :)

Btw, is het een vaste medewerker of slechts voor bepaalde tijd. ALs hij langer in dienst is zul je hem een groot plezier doen als er in een keer een 21" op zijn bureau staat. Werkt veel fijner dan met zo'n vergrootglas liggen te pielen

[ Voor 22% gewijzigd door Calitomnication op 24-01-2003 10:15 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Calitomnication schreef op 24 januari 2003 @ 10:12:
[...]

[...]

Het is dus duidelijk dat hij hier niet tevreden mee is :)
Ik blaat niet :P Ik snap niet wat er zo slecht aan dat ding is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

YT-Croc schreef op 24 januari 2003 @ 10:14:
[...]

Ik blaat niet :P Ik snap niet wat er zo slecht aan dat ding is :?
Damn, wat ben je snel....
ik vond m te provocerend, dus heb ik hem maar weggehaald en vervangen door waardevolle informatie. <kuch> :Y)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Calitomnication schreef op 24 januari 2003 @ 10:16:
[...]

Damn, wat ben je snel....
ik vond m te provocerend, dus heb ik hem maar weggehaald en vervangen door waardevolle informatie. <kuch> :Y)
maar ik deed wel blaat voor dat ik de draad las, maar back ontopic -> dat ding van windows doet toch wat ie moet doen? Wat wil hij dan anders aan een vergrootglas wat die van windows niet heeft/neit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

YT-Croc schreef op 24 January 2003 @ 10:20:
[...]

maar ik deed wel blaat voor dat ik de draad las, maar back ontopic -> dat ding van windows doet toch wat ie moet doen? Wat wil hij dan anders aan een vergrootglas wat die van windows niet heeft/neit kan doen.
Misschien omdat je met dat Windows programma de helft van je scherm kwijt bent en ik heb er zelf ook wel eens mee gewerkt, gewoon proberen. Maar hij werkt niet fijn. Je hebt geen overzicht meer over je scherm en de weergave is mega pixellig. Dit is misschien een goede argumentatie om een andere te proberen. Hoewel ik niet weet of deze echt beter zijn op deze genoemde punten. Maar nogmaals, zo'n vergrootglas zou ik maar voor bepaalde tijd aahouden, eerder als noodoplossing. In deze gevallen met een bedrijf gewoon een grotere monitor aanschaffen. Je geeft een dove toch ook liever een hoorapparaat dan de radio keihard aan te zetten :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Calitomnication schreef op 24 januari 2003 @ 10:24:
[...]

Misschien omdat je met dat Windows programma de helft van je scherm kwijt bent en ik heb er zelf ook wel eens mee gewerkt, gewoon proberen. Maar hij werkt niet fijn. Je hebt geen overzicht meer over je scherm en de weergave is mega pixellig. Dit is misschien een goede argumentatie om een andere te proberen. Hoewel ik niet weet of deze echt beter zijn op deze genoemde punten. Maar nogmaals, zo'n vergrootglas zou ik maar voor bepaalde tijd aahouden, eerder als noodoplossing. In deze gevallen met een bedrijf gewoon een grotere monitor aanschaffen. Je geeft een dove toch ook liever een hoorapparaat dan de radio keihard aan te zetten :P
Wat je nog kunt doen is de resolutie verhogen en bij dat ding van windows kun je het stukje waar het vergrote stukje scherm in komt vergroten en verkleinen kwa formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De medewerker is in vaste dienst hier, een 21 inch kan weleens helpen. Zal zijn chef eens aanspreken hierop.

Maar met dat loepje waar Athos mee kwam is hij dolgelukkig mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

YT-Croc schreef op 24 January 2003 @ 10:11:
[...]

En waar kun je dat instellen!? zal niet veel helpen, want de letter blijven even klein alleen ietsiepietsie scherper
display settings (rechter muisknop bureaublad -> propierties)
tabje settings
click advanced
dan kan je daar DPI instellen en dit maakt je letters wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.drempelsweg.nl of
http://www.accessibility.nl

Kijk eens bij schermvergroting, screen readers, homepagereaders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekvraagje :)

Kijk eens of bovenstaanden websites afdoende antwoord geven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.