[uPnPd] Linux intern -> Extern

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een probleem. Ik ben de afgelopen dagen in mijn vrije tijd wat aan het testen geweest met Upnpd op mijn linux bak, nu werkt dit goed voor mijn interne netwerk. Ik gebruik deze servie voor mijn msn (File-Voice-Data)

Daar zie ik een aanvraag en die wordt afgewerkt. Maar hij kan niet naar buiten toe. Dus niet vanaf 192.168.0.*** naar het internet. Op de een of andere manier kan hij dat niet. Ik snap dus niet waarom dit niet gaat. Mede omdat ik in Windows XP wel het gateway icoontje zie staan EN hierin 1 regel staat mms -> van msn.

Ik draai het op Rh 7.3, ik wil graag weten hoe ik dit wel werkend krijg, omdat ik binnenkort 8.0 erop ga zetten en tevens naar een kleinere schijf toe ga. Dan wil ik alles in een keer helemaal goed hebben.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door BSeB op 24-01-2003 09:22 ]

• BSeB
Tevens is het zo dat linux-igd de gateway dus je firewall script aanpast!?!?? Zo ja welk script past hij dan aan -> waar staat dat dan volgens linux-igd, want als dit het geval is dan denk ik dat linux-igd gewoon geen script heeft kunnen vinden omdat ik een firewall.rc zelf heb gemaakt en zo heb gemaakt dat bij opstarten dit automatisch wordt gestart.

• BSeB
Niemand

Verwijderd

UPnP wil je niet, het is weer zo'n halfbakken compleet overbodige en onveilige standaard van MS. Je kan beter wat andere software zoeken die wel werkt in een NAT setup.

• BSeB
Der werkt toh nog steeds niks onder linux wat ervoor zorgt dat alle opties van msn werken!!?!? Behalve dan opnder IPchains

Verwijderd

File - ftp / http / email
Voice - Openh323 client (netmeeting/gnomemeeting)
Data - zie File

Of gebruik gewoon ICQ als IM.

Nog meer proprietary protcollen gaan gebruiken helpt echt niet om dit soort problemen in de toekomst op te lossen.
Pagina: 1