rpm verify opties

Pagina: 1
Acties:

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 00:24
Gisteren is er een harddisk gecrashed in een van m'n linux machientjes. Op de betreffende hd stond m'n /usr partitie. Voor dat het ding helemaal de geest gaf heb ik nog de meeste data er vanaf kunnen kopieren, echter niet alles.
Die bak draait RedHat 6.2. Nou kan je met rpm -Va checken welke files er niet overeenkomen met de rpm database, alleen zie je dan niet rechtstreeks uit welke rpm ze komen, is er nog een manier om te zien welke rpm's missende of beschadigde bestanden hebben zodat ik die betreffende rpm's opnieuw kan installeren?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
als je precies weet wat je allemaal geinstalleerd had, kan je natuurlijk ook op een 2e systeem die software installeren, en dan de /usr dir even overpompen...moet je alleen wel alles weer goed chmodden denk ik :{

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 00:24
Is niet echt een handige optie. Ik ga wel even rondklooien met rpm. Moet wel te doen zijn lijkt me.

/edit:

ben nu het volgende aan het draaien:

code:
1
rpm -Va |grep missing|awk '{print $2}'|xargs rpm -qf|uniq

Dit moet volgens mij een lijst opleveren met rpm's die bestanden missen. Gaat alleen vast wel even een tijdje duren voordat ie klaar is op die 486... maar goed ik wacht wel even af.

/edit2:

Dit werkte inderdaad naar behoren. Een stuk of 10 kapotte rpm's die ik nu opnieuw aan het installen ben.

[ Voor 77% gewijzigd door riotrick op 24-01-2003 10:14 ]