P IV heatspreader polijsten?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Morgen..

Ik zou graag de heatspreader van m'n P IV wat polijsten (tot ie blinkt :*)).. Maar houdt dit geen risico's in, bv. stukjes staalwol die tot bij de core komen?

Heeft iemand dit al gedaan?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hier check dit maar eens... ;)

Zoekresultaat >> lappen

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Jupiler schreef op 24 January 2003 @ 07:58:
Morgen..

Ik zou graag de heatspreader van m'n P IV wat polijsten (tot ie blinkt :*)).. Maar houdt dit geen risico's in, bv. stukjes staalwol die tot bij de core komen?

Heeft iemand dit al gedaan?
ja, dit doe ik bij al mijn P4 procs. Schrijf wel even alles over wat op de heatspreader staat, dit is wel makkenlijk als je later nog wat wil weten over de core die je hebt. Helemaal verwijderen heb ik ook eens gedaan met een P4 2.2 en dit scheelde bij mij toen zo`n 2 à 3*c.Let wel op bij dit dat tussen de koeler en core 1.5mm mist, dit wil dus zeggen dat niet elke koeler er dan nog stevig genoeg opzit.
Hier is wat meer te vinden over het verwijderen van de heatspreader.
P4 heat spreader er af ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 09:33 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Lappen is toch niet hetzelfde als polijsten? Polijsten = met fijne staalwol het oppervlak gladschuren, zoals je vast wel wist :)

S-spec en dergelijke schrijf ik uiteraard wel over.. Hoe zit het eigenlijk met de garantie?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

garantie..
lijkt me nogal duidelijk die is er dan niet meer.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Volgens mij is het niet heel nuttig, je bent idd je garantie kwijt natuurlijk. Bij pentium 4's gaat het niet zozeer om de hitte die het overclocken belemmert. En die 1-2 graden die je daarmee wint is toch niet het verlies van garantie waard.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als je dan gaat polijsten, dan met schuurpapier (P400 tot P2000) en niet met staalwol. Schuurpapier op vlakke plaat (spiegel oid) leggen, beetje water en schuren maar.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waar is dat filmpje met die gast die er een stuk afschaaft? dat heb ik laatst nog gezien, die haalde er gewoon 0.1mm vanaf ofzo

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat was met een frees, en het was meer dan 0.1mm..

En waar ligt eigenlijk de grens tussen garantie en geen garantie meer op dit gebied? Dus ik bedoel, als je hem nu een klein beetje (niet goed zichtbaar) polijst omdat hij niet helemaal vlak is, verlies je dan ook je garantie?

[ Voor 34% gewijzigd door Steve op 24-01-2003 15:36 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 24 January 2003 @ 15:35:
Dat was met een frees, en het was meer dan 0.1mm..

En waar ligt eigenlijk de grens tussen garantie en geen garantie meer op dit gebied? Dus ik bedoel, als je hem nu een klein beetje (niet goed zichtbaar) polijst omdat hij niet helemaal vlak is, verlies je dan ook je garantie?
ja

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Van de week een nieuw moederbord ingebouwd (Asus P4t533-c ipv Giga 8ihxp) en van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n dremel eens uit te testen. Die kwam met van die polijst opzetstukken, m'n P4 was reeds gelapped met 1200 schuurpapier dus zag er al redelijk glad uit maar na een beetje polijsten...als een spiegeltje.

Specs

Verwijderd

Huigie schreef op 25 January 2003 @ 13:45:
Van de week een nieuw moederbord ingebouwd (Asus P4t533-c ipv Giga 8ihxp) en van de gelegenheid gebruik gemaakt om m'n dremel eens uit te testen. Die kwam met van die polijst opzetstukken, m'n P4 was reeds gelapped met 1200 schuurpapier dus zag er al redelijk glad uit maar na een beetje polijsten...als een spiegeltje.
en nu had je hem met elektrische gereedschap wel statisch kunnen maken en omzeep kunnen helpen, pas hier mee heel erg op. :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zat meer in over de warmte, schrok me 't lazarus toen ik na het polijsten m'n vinger over de proc haalde om even te voelen hoe glad het aanvoelde.

A.P., waar heb jij je 3.06 vandaan?

Specs

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Jupiler schreef op 24 januari 2003 @ 12:55:
Lappen is toch niet hetzelfde als polijsten? Polijsten = met fijne staalwol het oppervlak gladschuren, zoals je vast wel wist :)

S-spec en dergelijke schrijf ik uiteraard wel over.. Hoe zit het eigenlijk met de garantie?
En wat is lappen dan?
Was dat dan niet gewoon een ander woord voor polijsten. :?
en polijsten doe je bijvoorbeeld met een polijstpoeder en een viltschijf.
Dan krijg je het mooiste spiegeleffect.
Want staalwol laat nog steeds minescule krasjes achter.

De allerfijnste waterproef schuurpapier doet het ook wel...daar niet van.

Zie hier een gelapte proc.
Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/howto/lapping/sidebyside.jpg

uit het topic [rml][ OC] Core lappen[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 25-01-2003 14:44 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zou het wel graag doen, maar ik ben nu voor- en nadelen aan het afwegen... Vind het een beetje zonde dat de garantie weg is voor een temp die misschien één graadje lager ligt..

Verwijderd

Lappen.... haahaha wat een raar woord... is gewoon POLIJSTEN in het A.B.N. klinkt net zo als een belg dat zegt.. "alleee hedde gey uwe rekenaar al gelapt?"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:46:
Lappen.... haahaha wat een raar woord... is gewoon POLIJSTEN in het A.B.N. klinkt net zo als een belg dat zegt.. "alleee hedde gey uwe rekenaar al gelapt?"
laten we het maar gewoon op lappen houden goed ?... lapping is een algemeen bekend woord in de gehele overclockings wereld / moddings wereld, doormiddel van schuurpapier iets spiegelglad te maken, zoals koper

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
LoL als iemand dat hier zou zeggen zou hij raar aangekeken worden :)

Net alsof België enkel uit Antwerpen bestaat..

En ik gebruik steeds polijsten, vind lappen ook wat komisch staan :P

[ Voor 24% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 17:08 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
gebruik dan het woord 'vlakken' ofzo... polijsten heeft gewoon een heel ander doel, namelijk iets laten glimmen/spiegelen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Houdt wel verband met elkaar... Iets dat niet vlak is kan onmogelijk spiegelen :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
maar het doel van beiden is compleet anders, en daar gaat t om. een perfect gelapt object is in principe ook gepolijst... maar zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Indeed... Polijsten, lappen maakt geen k*nt uit, we weten allemaal wat je bedoelt :)

Maar ben er nog steeds niet uit... Polijsten en iets lagere temps (en een mooie P IV) en de garantie verliezen, of lekker zo laten?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Jupiler schreef op 26 januari 2003 @ 18:07:
Houdt wel verband met elkaar... Iets dat niet vlak is kan onmogelijk spiegelen :)
ehrm...een bol is ook niet vlak, maar kan wel degelijk spiegelen.....
Maar ff ontopic: je moet het niet gaan doen als je zit met je garantie. Als je daar niets om geeft, ga je gang! Koop een aantal verschillende "korrels" schuurpapier: hoe groter het getal, hoe fijner het schuurpapier. Nat schuren gaat het makkelijkst. Korrel 1200 als laatste gebruiken, en je krijgt bijna een spiegel! De uiteindelijke koelresultaten durf ik je niet te geven, laatste wat ik gelapt heb, was een celeron 400, en daar scheelt het toch gauw een graad of 5 (maar die was ook belachelijk krom). Misschien kun je eerst oefenen op een oude pentium1 MMX (en dan niet die keramische)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:46:
Laten we op de lappen gaan :o

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik zit niet echt met de garantie, maar er kan steeds wat mislopen... En dan sta ik daar met m'n procje van € 250..

Zal dan toch maar eens met schuurpapier gaan polijsten/lappen... M'n waterblokje ging perfect met staalwol, maar het laat inderdaad minuscule krasjes achter.

Verwijderd

Ik heb mijn 1,6 gelapt door met een beetje tandpasta rondjes over de koeler te draaien, er ging enkel aan de randen van de heatspreader wat af, want die was hol. Smeer wel ff een beetje witte koelpasta of vaseline in het gaatje, dat voorkomt dat er zooi in komt.

Verwijderd

Lappen werkt bij heatsinks, dus ook op je heatspreader :) Zeker een goed idee dus! :9~ Dit is ook wel een zoekvraagje. In de search staat info over het hoe en wat van lappen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.