Toon posts:

[GERUCHTEN] Microsoft koopt Vivendi's Games Division

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een paar dagen lang valt op verschillende sites de volgende roddel te lezen:
Unknown Relic writes "While far from confirmed, it is reported that Microsoft is seriously looking into buying, or may have already bought, Vivendi's Games Division. For those who aren't aware, Vivendi owns several prominent gaming companies, including Valve and Blizzard! While no official announcements have been made, one is apparently expected soon. While this would doubtlessly be a great boon to Xbox's library, it could be a shock to other consoles as titles which were originally planned for a diverse release become Xbox exclusives."
Bron: Slashdot http://slashdot.org/articles/03/01/22/2233227.shtml?tid=127

Vivendi's is onderandere: Blizzard, Blizzard East, Blizzard North(oa: diablo, diablo2, Warcraft, Starcraft), Valve(oa: half-life, counter-strike(mod)) en nog wat populaire games zoals Spyro the dragon e.d.

Wat denken jullie gaan we een mogelijke Starcraft2 of Diablo3 dan toch maar op de Xbox spelen. :(

zie ook een van mijn recente berichten: En wat vindt de tweaker nou ECHT van Microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 03:36 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Rival24

I'll Be Back

Nouwja zeg... als dat zo is... bah bah. Is dit niet op een of andere manier te stoppen ofzow... Microsoft denkt alles maar lekker te kopen. Maakt me op zich niet zo heel veel uit, maar van Blizzard moeten ze met hun poten afblijven :(

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-01 12:25
Mja, je moet er wel van uit gaan dat dit slechts een gerucht is. Ik ga iig pas kwaad worden als ik officieel bericht van Microsoft/Vivendi's heb :P

[ Voor 2% gewijzigd door The Will op 24-01-2003 04:08 . Reden: Even typo verwijdert, geen idee hoe dat in godsnaam in me op kwam :D ]

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
The Will schreef op 24 januari 2003 @ 03:42:
Mja, je moet er wel van uit gaan dat dit slechts een gerucht is. Ik ga iig pas kwaad worden als ik officieel bericht van Microsoft/Vivaldi's heb :P
Een goed idee, toch moet je in je achterhoofd houden dat Microsoft een bedrijf aan het worden is dat langzaam aan _NIEMAND_ meer tegen kan houden.

Vooral als zij een bedrijf zoals Vivendi's kopen hebben zij ineens een markt-aandeel in handen waar je gek van wordt. Games zoals Counter-strike e.d. zullen waarschijnlijk alleen nog maar op de Xbox worden vrij gegeven.

Langzaam aan begin ik me toch af te vragen hoe de toekomst er uit ziet, en ik ben in gedachten tot een punt gekomen waarbij ik mijzelf bijna van overtuigd had NOOIT meer een PC oid. aan te raken.

Het enigste wat Microsoft nog moet doen(als het bovenstaande gerucht klopt) is binnenkort AMD over te kopen(AMD gaat toch falliet, sorry maar Intel is grotendeels aan het winnen en AMD's kwartaal cijfers zijn niet anders dan lachwekkend.). Mocht dat gerucht ooit de wereld in worden geholpen dan lijkt het mij duidelijk wie er nou eigenlijk 'de baas' is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 03:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 03:47:
[...]

Een goed idee, toch moet je in je achterhoofd houden dat Microsoft een bedrijf aan het worden is dat langzaam aan _NIEMAND_ meer tegen kan houden.

Vooral als zij een bedrijf zoals Vivendi's kopen hebben zij ineens een markt-aandeel in handen waar je gek van wordt. Games zoals Counter-strike e.d. zullen waarschijnlijk alleen nog maar op de Xbox worden vrij gegeven.

Langzaam aan begin ik me toch af te vragen hoe de toekomst er uit ziet, en ik ben in gedachten tot een punt gekomen waarbij ik mijzelf bijna van overtuigd had NOOIT meer een PC oid. aan te raken.

Het enigste wat Microsoft nog moet doen(als het bovenstaande gerucht klopt) is binnenkort AMD over te kopen(AMD gaat toch falliet, sorry maar Intel is grotendeels aan het winnen en AMD's kwartaal cijfers zijn niet anders dan lachwekkend.). Mocht dat gerucht ooit de wereld in worden geholpen dan lijkt het mij duidelijk wie er nou eigenlijk 'de baas' is.
lol AMD failliet? Jij hebt een pan af. AMD levert nu alleen slecht.

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Als dit waar is pleurt ik mijn xbox uit het raam.... :(

Naja bij wijze van spreken dan (Ik moet toch mijn divx/xvid jes kunnen draaien) :+

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
Hmmm, dat zou betekenen dat de XboX heel veel toppers zou gaan krijgen. Misschien maar eens een XboX2 kopen wanneer de tijd rijp is.

Moet natuurlijk wel een keyboard en muis bij zitten, anders kun je niet eens fatsoenlijk Warcraft spelen :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

denk niet dat de hele games markt in elkaar zakt.

word alleen wat moeilijker voor de kleinere gamedevelopers.
die meoten een nieuw soort van half life uit brengen enzo. (en daaarna ook opgekocht worden door MS)

enige lullige der aan vind ik dat ze dus de rechten krijgen van alle blizzard figuren/namen....

misschien moeten we met zen alle microsoft maares gaan hacken, en al het geld naar alle bankrekeningen in de wereld sturen (iedereen paar cent).

maarja, phat chance dat dat ooit lukt.... (helaas....)

Battle.net Spud#2543

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
Sorry maar ik denk niet dat Mircosoft zo dom is om RTS spellen op de XboX uit te laten brengen. kijk maar naar Age of Mythology ... is ook van Microsoft kwam ook niet op de XboX, dus denk ook niet dat bijv de nieuwe Warcraft op de XboX komt of zelfs maar Xbox Exclusive.

Ze zijn ook weer niet zo dom bij Microsoft ... want ze weten dat ze ook veel winst kunnen maken op de pc. En dan al helemaal met CS.

Nee er worden heus geen spellen XboX Exclusive.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

Waarom doet iedereen zo negatief? Microsoft koopt echt niet zomaar iets op om maar lekker stuk te gaan. Daarnaast heeft Microsoft bewezen dat ze gewoon goeie games kunnen maken in een breed spectrum van genres.

Verwijderd

Ik ben het helemaal met eindbaas eens. Maare we hebben MrRudi ff nodig. Hij kan misschien meer zekerheid geven (binnenkort) over dit gerucht aangezien hij in the industry zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 11:38:
Ik ben het helemaal met eindbaas eens. Maare we hebben MrRudi ff nodig. Hij kan misschien meer zekerheid geven (binnenkort) over dit gerucht aangezien hij in the industry zit?
You called, sire?

Ik heb dit gerucht al een paar weekjes geleden gehoord. Echt nieuws kan ik er niet over melden eigenlijk maar kijk naar de feiten:

1. Het gaat erg slecht met Vivendi (financieel gezien dus)
2. Blizzard en Valve, twee TOP developers, beide onder 1 paraplu, interessant
3. Microsoft heeft geld zat

Iedere sukkel die dit weet (en iedereen kan dit weten) ziet daar wel een lijn in van mogelijke overname door Microsoft. Of Microsoft serieus interesse heeft, ik betwijfel het. Feit is dat Vivendi wat bedrijven zal moeten verkopen om gezond te worden...het neigt er eerlijk gezegd naar dat ze eerder Universal of Valve zullen verkopen dan Blizzard. Maar zeker weten doe je het niet. Ik heb Bill Roper wel gemaild om wat info maar hij antwoord bijna nooit, en vast en zeker niet op geruchten. Ik ken hem ook niet goed genoeg (lees: nauwelijks) om er op te kunnen rekenen dat ie me antwoord :)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 10:49
Ik hoop toch echt dat dit niet waar is, wie weet wat er met blizzard gebeurd.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Wat ik hierop nog kan toevoegen is dat Infogrames er ook serieus over nagedacht heeft om een bod te doen.
Maar aangezien het met Infogrames ook financieel niet zo geweldig gaat :/ is het bod er (volgens mij) uiteindelijk niet gekomen, maar er waren wel plannen voor.

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Eerder waren er ook al geruchten dat ze mischien overgenomen zouden worden door sony of EA.
Dan denk ik toch dat microsoft nog niet eens zo heel erg is. MS heeft op de pc al vaak laten zien dat ze echt voor kwaliteit gaan en developers ook de tijd geven. In tegenstelling tot EA bijvoorbeeld. En sony heeft al helemaal geen ervaring met het uitbrengen van pc games volgens mij.
Dus dan lijkt MS toch wel een van de beste mogelijkheden. Al had ik natuurlijk ook graag gezien dat ze gewoon bij vivendi konden blijven zitten.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Timocos schreef op 24 January 2003 @ 10:05:
Sorry maar ik denk niet dat Mircosoft zo dom is om RTS spellen op de XboX uit te laten brengen. kijk maar naar Age of Mythology ... is ook van Microsoft kwam ook niet op de XboX, dus denk ook niet dat bijv de nieuwe Warcraft op de XboX komt of zelfs maar Xbox Exclusive.

Ze zijn ook weer niet zo dom bij Microsoft ... want ze weten dat ze ook veel winst kunnen maken op de pc. En dan al helemaal met CS.

Nee er worden heus geen spellen XboX Exclusive.
check Pikmin van Nintendo eens. Is eigenlijk ook zoiets en het werkt perfect.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

-=Indigo=- schreef op 24 January 2003 @ 14:41:
Eerder waren er ook al geruchten dat ze mischien overgenomen zouden worden door sony of EA.
Dan denk ik toch dat microsoft nog niet eens zo heel erg is. MS heeft op de pc al vaak laten zien dat ze echt voor kwaliteit gaan en developers ook de tijd geven. In tegenstelling tot EA bijvoorbeeld. En sony heeft al helemaal geen ervaring met het uitbrengen van pc games volgens mij.
Dus dan lijkt MS toch wel een van de beste mogelijkheden. Al had ik natuurlijk ook graag gezien dat ze gewoon bij vivendi konden blijven zitten.
Ik zou het inderdaad erger vinden als ze door EA zouden worden opgekocht dan door Microsoft :/

Verwijderd

Dit klinkt wel goed, goed voor Xbox owners en misschien ook wel goed voor Blizzard, gezien Microsoft er dan lekker veel geld in kan pompen :P

Misschien toch een Diablo III?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 14:58:
Dit klinkt wel goed, goed voor Xbox owners en misschien ook wel goed voor Blizzard, gezien Microsoft er dan lekker veel geld in kan pompen :P

Misschien toch een Diablo III?
hallo ben jij effe lekker. :/ Ik zie dit liever totaal niet gebeuren. Dan heb je dus de kans dat MS net zoals bij Halo gewoon eerst alles op de Xbox uitbrengt dan half jaar of een jaar wacht en dan pas PC.

En wat dacht je van bijv SC: Ghost die komt nu ook voor de Gamecube en PS2 straks dus misschien alleen voor de Xbox en stja dan begint MS langzamerhand ook de Gamesindustrie over te nemen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Niet zo naïef he, allemaal. Waarom geen RTS op de X-box? Het is slechts een kwestie van tijd voordat MS aankomt met de Xbox GamingMouse & Keyboard en daar zit je dan met je hoop (ik ben niet op de hoogte van de X-box maar MS en mouse gaan behoorlijk goed samen ;)).
Eigenlijk toch wel raar dat het zo slecht gaat met Vivendi. Warcraft3 had nochtans ontzettend goed verkocht. Nee, zelfs álle spellen van Blizzard verkopen goed! Hoe kan het dan dat zelfs de uitgever dáárvan niet meer kan bestaan? Graag een interessant antwoord svp :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 15:10:
Niet zo naïef he, allemaal. Waarom geen RTS op de X-box? Het is slechts een kwestie van tijd voordat MS aankomt met de Xbox GamingMouse & Keyboard en daar zit je dan met je hoop (ik ben niet op de hoogte van de X-box maar MS en mouse gaan behoorlijk goed samen ;)).
Eigenlijk toch wel raar dat het zo slecht gaat met Vivendi. Warcraft3 had nochtans ontzettend goed verkocht. Nee, zelfs álle spellen van Blizzard verkopen goed! Hoe kan het dan dat zelfs de uitgever dáárvan niet meer kan bestaan? Graag een interessant antwoord svp :)
Vaak stroomt het grote geld de verkeerde kant op, daarnaast onderschat men wel eens hoeveel software ontwikkeling kost, beetje game zit zo 50 a 100 man op. Ga daar maar eens een jaar mee ontwikkelen voor een gemiddeld salaris van 150.000 dollar.

kom je ook al sne op bedragen die in de tientallen miljoenen lopen.

Niet voor niets gebruiken veel ontwikkelaars een bestaande engine, kost hoop geld maar het scheelt een hoop risico.

Verwijderd

Ach ik heb liever dat ze overgekocht worden (maakt niet uit door wie) dan dat ze tenonder gaan

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:52:
[...]

Ik zou het inderdaad erger vinden als ze door EA zouden worden opgekocht dan door Microsoft :/
Ea was in de race, maar zijn afgehaakt, net als Infogrames. Ubisoft was eerder al afgehaakt. Het maakt me ook niet zoveel uit wie het koopt, zolang spellen als Half-Life, Warcraft etc. gewoon op de PC blijven komen. Anders lijkt het er toch sterk op dat de pc steeds meer terrein verliest op gamesgebied.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik kan es navragen hier.. heb er nog niets van gehoord intern.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:27:
[...]

Vaak stroomt het grote geld de verkeerde kant op, daarnaast onderschat men wel eens hoeveel software ontwikkeling kost, beetje game zit zo 50 a 100 man op. Ga daar maar eens een jaar mee ontwikkelen voor een gemiddeld salaris van 150.000 dollar.

kom je ook al sne op bedragen die in de tientallen miljoenen lopen.

Niet voor niets gebruiken veel ontwikkelaars een bestaande engine, kost hoop geld maar het scheelt een hoop risico.
mmm, ja, daar heb je wel een punt denk ik. Eerlijk gezegd weet ik niet precies waar al dat geld naar toe gaat maar 100 gulden per spel en record verkoop zou toch garant moeten staan voor iig een béétje winst?

Quote:

Ea was in de race, maar zijn afgehaakt, net als Infogrames. Ubisoft was eerder al afgehaakt. Het maakt me ook niet zoveel uit wie het koopt, zolang spellen als Half-Life, Warcraft etc. gewoon op de PC blijven komen. Anders lijkt het er toch sterk op dat de pc steeds meer terrein verliest op gamesgebied.

/ Quote

Ja, inderdaad. Het frustrerende is nog wel dat het allemaal en echt állemaal komt door de mensen die de spellen branden, kopiëren en downloaden. Daar doe je heel weinig aan vrees ik. Probeer in ieder geval zelf legaal te blijven, dat is het devies :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:10:
Vivendi is niet zomaar een uitgevertje, vivendi is een van de grootste bedrijven ter wereld waar de gamesdivisie maar een heel klein onderdeeltje van is. Als ik het goed heb begrepen doet Vivendi bijvoorbeeld ook al het waterschap beheer in Frankrijk. En zo goed is Warcraft III niet verkocht, vergeleken met Starcraft zelfs erg slecht. In Korea (een van de grootste afzetmarkten voor Starcraft) is WCIII zelfs ronduit slecht verkocht. Daarbij denk ik dat ik niet overdrijf als ik zeg dat WCIII ergens tussen de 30 en de 60 miljoen dollar heeft gekost om te maken. Dat heeft Vivendi moeten investeren voordat ze uberhaupt omzet gaan genereren. De ontwikkeltijden zijn gewoon zo groot geworden dat elk spel, hoe goed ook, het risico loopt geen winst te maken.

Verwijderd

Even weer omhoog halen dit topic aangezien mijn oog zojuist viel op het volgende nieuwsbericht:
Vivendi slaat aanbod van Electronic Arts af

De in Frankrijk als goden levende Vivendi gaf vorig jaar al aan hun games afdeling met een totale waarde van meer dan 1 miljard Euro te willen verkopen. Electronic Arts deed vandaag een bod onder het genot van een lekker bordeauxtje en Vivendi sloeg het af. Het bod, niet de wijn..

Eerder deze week had EA al een lening van 2 miljard dollar aangevraagd als extra cent in de broekzak. 's Werelds grootste publishers is volgens geruchten namelijk op koopjesjacht.

Deze geruchten kregen vanaf vandaag past echt de bevestiging toen Bloomberg meldde dat Vivendi het eerste bod van EA had afgeslagen. Met nadruk op het eerste bod want de gedeelde gedachte bestaat dat EA even de wateren aan het verkennen was met wat voorzichtg biedwerk.

Zal EA meer bieden of hebben ze hun zinnen op andere publishers/developers gezet, ze hebben per slot van rekening een lening afgesloten en geld moet rollen? Heeft Microsoft geen belang bij Vivendi ondanks het ontkennen van MS over onderhandelingen of trekt Nintendo de beurs open?

Vivendi heeft namelijk onder andere Blizzard Entertainment (Warcraft, Diablo, etc.) , Sierra Entertainment (Half Life, NOLF etc.) en Universal Interactive (Crash Bandicoot, Spyro, etc.) onder haar vleugels en mag zich met recht de grote aanbieder van online gaming noemen.
Het is al een wat ouder bericht (31-1) dus wellicht al bekend, maar ik denk, ik meld het even.

Verwijderd

Topicstarter
We weten ondertussen toch wel allemaal dat dit een Hoax was of niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 19:59:
We weten ondertussen toch wel allemaal dat dit een Hoax was of niet.
Oh ja? Ik vind het waarschijnlijker dat het wel waar is dan niet waar. Vivendi gaat het slecht mee, en twee partijen hebben het kapitaal om de games division over te kopen Microsoft en EA.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:05:

Oh ja? Ik vind het waarschijnlijker dat het wel waar is dan niet waar. Vivendi gaat het slecht mee, en twee partijen hebben het kapitaal om de games division over te kopen Microsoft en EA.
idd heb je gelijk in
hopelijk blijven ze independent of laten ze de game divisie op zichzelf werken

hoewel ik wel mensen bij EA ken en daar dan voordeel mee kan doen :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:05:
[...]

OMG, .. jij leest zeker nooit nieuw enzo.

http://www.diabloii.net/#newsitem1044339758,81623,
Het is een HOAX.

En met vivendi gaat het niet slecht, ffs ze hebben net weer miljoenen verdient door Warcraft3 uit te geven> :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:46:
[...]

Het is een HOAX.

En met vivendi gaat het niet slecht, ffs ze hebben net weer miljoenen verdient door Warcraft3 uit te geven> :P
Dat bericht gaat over MS
Het gerucht was ondertussen alweer doorgeschoven richting EA :)

Gaat hard met de geruchten 7(8)7

Verwijderd

Maar laten we het pessimistisch bekijken.. Als het nú niet zo is, gebeurt het over een tijd wel. Die kant gaat het toch op. Het wordt steeds minder aantrekkelijk om een uitgeverij te beginnen, dus dat aanbod daalt. Daar komt bij dat steeds meer opgeslokt wordt door de grote bedrijven. Uiteindelijk is er één of zijn er twee die overleven ... Ziet er naar uit dat we die situatie me rasse schreden tegemoet treden... En dan is het binnen no-time gedaan met originele spellen en met een groot aanbod aan games.. Dan wordt het sparen voor een X-Box :'( .

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:22:
[...]

Vivendi is niet zomaar een uitgevertje, vivendi is een van de grootste bedrijven ter wereld waar de gamesdivisie maar een heel klein onderdeeltje van is. Als ik het goed heb begrepen doet Vivendi bijvoorbeeld ook al het waterschap beheer in Frankrijk.
Het heeft niets met kosten te maken. In de voorgaande jaren is er met bank-crediet enorm veel aangeschaft. Elk bedrijf wat maar iets met entertainment te doen had of met telecom of met water of eigenlijk ook wel leuk was om te hebben werd aangeschaft. Een stapel zakenjets werden aangeschaft, hoofdkwartier werd verplaatst naar NYC, wat natuurlijk kwaad bloed zette bij de franse top van het bedrijf. Bekend verhaal, het gaat economisch minder ineens, de aankopen zijn niet langer krachtdragend voor de gesloten leningen en het bedrijf vloog de rode cijfers in.

Er is nu een ander management en er wordt nu meer gekeken naar de echte core-business. Alles wat daar niet te maken mee heeft wordt verkocht. Vivendi Universal is de core-business en men richt zich dus erg op Universal Pictures en Universal Music, de grootste film en muziek bedrijven ter wereld.

Allerlei assets zoals bedrijven die niet met de core-business direct te maken hebben (o.a. Universal Publishing maar ook Blizzard etc onder valt) en ook de niet broodnodige zakenjets zijn in de verkoop.

Dus het heeft niet alleen te maken met wel of geen verlies gevende onderdelen maar ook met het reorganiseren van Vivendi.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 20:46:
[...]

Het is een HOAX.

Die CNN page over MS was een HOAX ja, dat het met Vivendi slecht gaat is absoluut geen HOAX. En miljoenen verdient door WCIII uit te geven? Ik denk dat ze de kosten net terug hebben verdiend, en met de expansion pack pas echt winst gaan maken. En op die winst moeten dan alle andere games'bedrijven' ook draaien :/ Magoe, ik zal we eens kijken of ik een financial report over Vivendi kan krijgen, dan weten we (en ik dus ook) het zeker :)
Pagina: 1