Toon posts:

Prommie... Waarom zoveel duurder?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Guys,

Ik zou zo graag een prommie willen hebbûh, maar die dingen zijn zo $^*&%$ duur! Snappen ze bij Chip-Con niet dat sommige tweakers een huishouden te runnen hebben ?!?

In de Pricewatch is de goedkoopste topless black 589 euro. (Zal de socket-kit nog wel bij komen...)
Op de site van Chip-Con kost 'ie 464 euro, ook zonder socket-kit.

Verschil: 125 euro.

Kan iemand mij uitleggen waarom dat verschil zo groot is? Mijn vriendin werkt bij een bedrijf dat veel zaken doet in Denemarken, en ze kan zo'n ding kosteloos voor mij hierheen halen. Is dat dan "the way to go"? Moet ik alleen nog een vriendje maken in denemarken...
Wat zou het kosten om zelf zo'n ding hierheen te halen? Is dat uberhaubt mogelijk?

Verwijderd

Tjah....

Die dingen zijn nou eenmaal niet goedkoop en aangezien er niet veel concurrentie is blijft de prijs hoog. Als je een huishouden te runnen hebt dan koop je niet zo'n ding, je koopt zo'n ding alleen als je vind dat je het nodig hebt. Want het is eigenlijk een compleet nutteloos apparaat, je koopt het alleen om ver te kunnen overclocken wat dus helemaal niet hoeft als je een huishouden te runnen hebt en het niet kan betalen.

Mensen betalen de prijs dus dan blijft de prijs zo.

Dat verschil is gewoon omdat niemand die van chip-con bij de pricewatch heeft gezet, ga je gang zou ik zeggen.

Als je het ding kosteloos hier heen kan halen dan moet je dat doen, alleen zijn er maar 2 leveranciers voor heel Europa geloof ik dus die prijs zal niet veel schelen.

Zelf hierheen halen kost een 60 tot 100 euro geloof ik (hangt er vanaf of je em via schip of vliegtuig doet, maar vanaf Denemarken kan ie ook via de weg, maar dat scheelt einig kwa prijs)

Het is wel mogelijk maar een hoop gedoe met de douane enz.

Oftewel, koop dat ding als je wil, maar als je het te duur vind koop het dan gewoon niet...

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Let wel dat ze op de site van Chip-con deze zonder VAT verkopen (BTW)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:34

Chakotay

Lick here to continue

ken schreef op 24 January 2003 @ 07:04:
Let wel dat ze op de site van Chip-con deze zonder VAT verkopen (BTW)
Precies, dan is het verschil nog maar €37, en je bent waarschijnlijk een groter bedrag dan dat kwijt aan verzend in invoer kosten en dergelijke...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Space Promotions hier in heerlen verkoopt ze voor 650euro dacht ik...

Verwijderd

Je kan die honderden euro's ook meteen investeren in een snelle processor, of 2 met een dual cpu bord.

Verwijderd

Topicstarter
Das ook weer waar. Als ik al dat geld investeer in bijv. een GFFX of 7205 bordje, ga ik er meer op vooruit. Maar koeling blijft altijd een probleem, zolang je niet zo'n ding hebt. Ik heb nu een waterchiller, die het water rond de 11'C houd. Mijn P4 2.66 wil op die manier maximaal 3340Mhz doen. Ik heb je het vage vermoeden dat dat met een prommie beter kan.
Ik denk er nog even over, maar begin al wel vast te sparen. Zie ik later wel wat ik met dat geld doe.

Thanx voor de replies!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Het verschil in prijs zal komen omdat de ene winkel beter de pricewatch updat dan de andere, of omdat de ene winkel toevallig heeft ingekocht op het moment dat de prijs daalde.

Die dingen zijn zo duur omdat er redelijk wat materiaal en techniek in zit. De ontwikkelingskosten moeten ze er natuurlijk ook op terugverdienen

Verwijderd

Mja.. waarom is een Alpha zo duur :? Ghehe, zelfde idee toch? :+

Ik zie niet echt het nu van dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.