USB kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Topicstarter
Bij mij lijkt mijn USB kaart het eerste probleem zodra ik mijn FSB (en dus PCI bus) hoger maak dan de originele snelheid. Al mijn aparaten werken nog tot een FSB van 124MHz (en dus PCI van 41MHz) terwijl ik met die USBkaart niet hoger kom dan 105MHz (PCI=35MHz).

Wat ik me afvroeg was of het "bekend" was dat USBkaartjes vaak slecht willen lopen op een hoger geklokte PCI bus, of dat het toeval(pech) is. Kortom: heeft het zin om naar een ander USB kaartje te kijken, of zijn deze *altijd* slecht overklokbaar.

Zelf vermoed ik dat ik gewoon pech heb met mijn USB kaart, en dat deze normaal gesproken ook makkelijk op een overgeklokte PCI-bus moeten kunnen draaien.

[edit: mijn mobo ondersteunt geen fixed PCI, wel kan ik zelf kiezen tussen een FSB/3 of een FSB/4. In het 2e geval krijg als ik mijn processor/AGP maximaal overklok een PCIbus van ongeveer 31MHz. Een ondergeklokte PCI bus! Misschien dat ik dat wel doe, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de PCI bus de bottleneck van mijn PIII systeempje is.]

[ Voor 22% gewijzigd door Luxx op 24-01-2003 01:56 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Sja, als je je pci bus overklokt kunnen pci apparaten er mee ophouden, je hebt dus zoals je al zegt gewoon pech met die kaart. Zelf heb ik het ook eens gehad met een netwerkkaart die 75 MHz (37.5 pci) al niet meer trok. Als je toch wilt overklokken een andere usb kaart proberen te vinden of als je mobo het ondersteunt een fixed pci frequency proberen in te stellen in je bios.