Toon posts:

AMD Mobo met lage Vcore's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mobo die erg lage CPU core spanningen ondersteunt, om aldus m'n Thoroughbred te underclocken (don't ask 8)7).. 1.15 V moet minstens te doen zijn, boards anyone? :7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Of een Vmod doen..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat dan, om de spanning te verlagen ipv verhogen? Ik had al een vermoeden dat het te doen moet zijn, maar ik weet alleen totaal niet hoe ik eraan zou moeten beginnen. Heb je soms specifieke info over een vmod om te undervolten? :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ik zou voor een underclock zeggen: Een weerstandje. Maar dan zit je dus wel weer dat je de goede plekken moet hebben etc. etc. Maar een mobo wat dit standaard ondersteund lijkt me heel erg sterk eigenlijk. Vooral 1 voor een AMD XP (welke vorm dan ook).

Ceci n'est pas une signature!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zeker om em passief te koelen of niet ?

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

PilatuSSS schreef op 24 januari 2003 @ 01:21:
zeker om em passief te koelen of niet ?
Ja, aan zijn vorige topic te zien wel ja :)

Ik weet wat je volgende voorstel wordt: WaterKoeling (ik kan heel goed conclusies trekken uit icons ;))

Verwijderd

Topicstarter
Yup, om passief te koelen. Alternatieven zitten er niet in, I've made up my mind after a few weeks of roaming around the net for solutions that would fulfill my wishes :)

Maare dat weerstandje moet prolly op een plek vastgemaakt worden dat verschil van mobo tot mobo, en dan moet je ook nog eens een sjieke berekening gaan uitvoeren om te weten hoe zwaar die weerstand dan moet zijn neem ik aan? :)

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 01:24:
Yup, om passief te koelen. Alternatieven zitten er niet in, I've made up my mind after a few weeks of roaming around the net for solutions that would fulfill my wishes :)

Maare dat weerstandje moet prolly op een plek vastgemaakt worden dat verschil van mobo tot mobo, en dan moet je ook nog eens een sjieke berekening gaan uitvoeren om te weten hoe zwaar die weerstand dan moet zijn neem ik aan? :)
Ik neem dat samen met je aan ja ;)

In je andere topic schrijf je over een plek waar je gelezen had van iemand die het had gedaan. Kan je daar niet vandaan halen hoe hij (/zij... voor de zekerheid) dit gedaan had?

offtopic:
me = :Z

Verwijderd

Topicstarter
Mja, tis al laat he :p Die kerel had ut makkelijk, gebruikte een Asus A7V133 mobo (Vcore begint op 1.10 V), lucky him.. :(

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Zo uit het hoofd kan mijn Aopen AK77 Pro gewoon standaard 1,15V geven...... kan nu niet checken, want zit op school 8)7

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Wat je voor een Vmod moet doen is even zoeken naar de normale Vmod voor jouw bordje, waar dan waarschijnlijk met een weerstand/potmeter vanuit een +5V kanaal je Vcore versterkt wordt. Die moet jij dan zo aansluiten dat je geen +5V kanaal gebruikt maar een min. (denk ik dan logischerwijs)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat voor moederbord had je in gedachte, of met welke chipset ? Volgens mij zijn er veel bordjes die zo laag kunnen met de Vcore.
Als je toch gaat underclocken zou ik geen nieuw moederbord pakken, een ouder (2e hands, scheelt geld :) ) moederbord presteert ook nog goed genoeg lijkt mij.

[ Voor 68% gewijzigd door martijn12345 op 24-01-2003 12:04 ]

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan een AOpen AK77-333 geraken voor een prikkie, ziet er wel een deftig bordje uit :)

Verwijderd

De Abit NF7 is een goeie om dat te doen. Ook nog is uitstekende performance.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Kijk is naar Abit boarden die willen wel tot extreme gaan en zijn zeer stabiel :). Dacht dat die van mij (kt7a) begint bij 1,10 V of zo :?
Pagina: 1