diskeltische lurker
ac3 support zit er nog niet in
nee dolby doet het nog niet
komt wel denk ik
nee dolby doet het nog niet
komt wel denk ik
Verwijderd
Tuurlijk kan je het inschakelen, het wordt er wel mooier op natuurlijk. Maar ja geen support zoals hierboven vermeld
Wat ik bedoel is gewoon ouderwets Dolby surround prologic (wat een naam)
Dus: komt er zo'n kwaliteit stereo uit dat het prologic signaal er nog in zit?
Dus: komt er zo'n kwaliteit stereo uit dat het prologic signaal er nog in zit?
diskeltische lurker
ligt aan de gene die het divx je gemaakt heeft, je kunt dan instellen wat voor kwaliteit geluid (mp3) je neemt. Ik heb redelijk wat divx'en met surround
Laten we lekker link gaan doen...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>komt er zo'n kwaliteit stereo uit dat het prologic signaal er nog in zit[/quote]Het dolby prologic effectkanaal zit in fasedraaiingen in een bepaald frequentiebereik. Door te comprimeren (mp3) haal je die fasedraaiing niet weg en blijft het effect gewoon bestaan. Het centerkanaal is gewoon hetgene wat in het midden van het geluidsbeeld zit (wat uit beide speakers evenhard komt en mono is dus).
Je moet dus wel heel hard comprimeren wil je dat eruit krijgen denk ik (waarom zou je trouwens op een DIVX van 1Gb Mb willen besparen door het geluid ipv met 128kb met 64kb encoderen)
dusss. als het geluid op het DVD-spoor gewoon netjes stereo is met dolby prologic surround erin gebakken: Ja!
als het geluid DolbyDigital is maakt mijn pioneer (standalone) er op de stereo line-out gewoon weer DolbyPrologic van. Ik heb geen flauw idee of rippers dan wel encoders dat ook doen.
Het zou trouwens wel gaaf zijn als je gewoon het 5.1 spoor kan rippen. dat is ik 384kbps (64kbps/kanaal oid dus evenmooi als mp3-128kbps). Dat zou dus maar 200 Mb per DiVX meer innemen (uitgaande van 100minuten en 1 Mb/minuut bij 128kbps). Dan ga ik DiVX-jes ineens wel weer interessant vinden. Actiefilms wil ik weleens hebben, maar vind ik het heel vaak niet waard om te kopen op DVD. Maar juist bij dat soort films wil je gewoon lekker 5.1 geluid!!
Iemand enig idee???
Je moet dus wel heel hard comprimeren wil je dat eruit krijgen denk ik (waarom zou je trouwens op een DIVX van 1Gb Mb willen besparen door het geluid ipv met 128kb met 64kb encoderen)
dusss. als het geluid op het DVD-spoor gewoon netjes stereo is met dolby prologic surround erin gebakken: Ja!
als het geluid DolbyDigital is maakt mijn pioneer (standalone) er op de stereo line-out gewoon weer DolbyPrologic van. Ik heb geen flauw idee of rippers dan wel encoders dat ook doen.
Het zou trouwens wel gaaf zijn als je gewoon het 5.1 spoor kan rippen. dat is ik 384kbps (64kbps/kanaal oid dus evenmooi als mp3-128kbps). Dat zou dus maar 200 Mb per DiVX meer innemen (uitgaande van 100minuten en 1 Mb/minuut bij 128kbps). Dan ga ik DiVX-jes ineens wel weer interessant vinden. Actiefilms wil ik weleens hebben, maar vind ik het heel vaak niet waard om te kopen op DVD. Maar juist bij dat soort films wil je gewoon lekker 5.1 geluid!!
Iemand enig idee???
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1