Toon posts:

[JS/Java] Tekst tonen als java niet uitgevoerd kan worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website in elkaar gezet. Hierbij heb ik een menu gemaakt van applets. Bij 2 knoppen komt er een submenu tevoorschijn als er op de applet gedrukt wordt. Helaas werkt dit alleen als de java geinstalleerd is. En dan bedoel ik de jre van SUN. Nu wil ik als deze niet aanwezig is, of aan staat dat er een tekst getoond wordt met een verwijzing naar een pagina waar uitleg gegeven wordt en daar wordt een oplossing geboden. Nu heb ik die tekst er gewoon standaard staan, maar dit vind ik niet mooi.
Via navigator.javaEnabled() krijg je ook true terug als de JVM van microsoft aanwezig is. En deze schijnt niet goed te werken. System.getProperty('java.version'); werkt ook niet in javascript. Dus ik begin moedeloos te worden.

Is er iemand hier, die mij een mooie oplossing kan bieden? _/-\o_

Verwijderd

*stiekem* ;) kijk ik even mee naar de oplossingen. Ik heb zelf ook last van dat probleem. Mensen (klantjes) die roepen: "Het werkt niet", omdat er alleen een MS JVM aanwezig is. (Lang leve Swing comps :> )

Dus.. _/-\o_

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:02
htmlconverter tool die bij de jdk zit. Die maak er html/js van die checkt of 1.4 aanwezig is en anders vraagt ie of je die wil installeren :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:34

Reptile209

- gers -

Zou het werken om je installatietekst neer te zetten die je dan, als java blijkt te werken, even weghaalt voordat je je menu opbouwt? Als java het niet doet, gebeurt er niks en blijft je waarschuwing staan...

Zo scherp als een voetbal!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
En waarom zou je het property java.version niet kunnen opvragen en als < 1.2 een URL doen neerzetten binnen de applet?
Tevens kun je met http://java.sun.com/j2se/...t.html#getAppletContext() van Applet ook aan de gang om automatisch te redirecten naar de SunDownloadPagina

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hmjah maar daar heb je dus niet veel aan als er geen eens een JRE aanwezig is want dan wordt die code wordt dus nooit uitgevoerd :). Het moet dus een javascript functionaliteit zijn..

hier heb je wel wat: http://capa10.phy.ohiou.edu/help/testpage.html

en deze thread verteld ons ook wat aardigs:
Euhms,

Brian gave you a link for a javaSCRIPT-check.

Checking if Java is enabled can not be done with a 100% match.
Code like:

Code Sample:

Java:
1
2
3
4
5
6
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"> 
if (navigator.javaEnabled()) { 
alert('Enabled'); 
} else { 
alert('Disabled')} 
</script>

does not function always: if will give a false positive under IE6 if someone has java, but disabled it in the security-settings.

Best thing to do is write a 1x1-applet, which redirects with a showDocument(),
if people can load that applet, well, java is enabled and will redirect.
lijkt me duidelijk dus..

overgens kostte me dit 10 seconden om op te zoeken.. better RTFInternet :)

[ Voor 4% gewijzigd door bille op 24-01-2003 10:17 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
Even een reactie plaatsen op alle reacties.
Reptile209 schreef op 24 januari 2003 @ 08:58:
Zou het werken om je installatietekst neer te zetten die je dan, als java blijkt te werken, even weghaalt voordat je je menu opbouwt? Als java het niet doet, gebeurt er niks en blijft je waarschuwing staan...
Dat klinkt aardig, maar als ik niet kan controleren of java blijkt te werken, kan ik ook die tekst niet weg halen.
Glimi schreef op 24 januari 2003 @ 10:03:
En waarom zou je het property java.version niet kunnen opvragen en als < 1.2 een URL doen neerzetten binnen de applet?
Tevens kun je met http://java.sun.com/j2se/...t.html#getAppletContext() van Applet ook aan de gang om automatisch te redirecten naar de SunDownloadPagina
Zoals een ander al geantwoord heeft, werkt het niet om dit in javascript uit te voeren. Want als er nog niet eens jre aanwezig is, dan zal het nooit gaan werken. Daarnaast is het misschien mogelijk door het schrijven van een jar, maar dan moet die als het tegenvalt erg groot worden, wat dan ook niet leuk is.
bille schreef op 24 January 2003 @ 10:16:
hmjah maar daar heb je dus niet veel aan als er geen eens een JRE aanwezig is want dan wordt die code wordt dus nooit uitgevoerd :). Het moet dus een javascript functionaliteit zijn..

hier heb je wel wat: http://capa10.phy.ohiou.edu/help/testpage.html

en deze thread verteld ons ook wat aardigs:
[...]

lijkt me duidelijk dus..

overgens kostte me dit 10 seconden om op te zoeken.. better RTFInternet :)
[noflame]Heel aardig om aan te geven dat ik internet moet lezen, maar ik denk dat jij mijn post moet lezen.[/noflame]
Deinstalleer de jre maar eens, en installeer dan de MS JVM. Dan geeft die op die pagina dus gewoon aan dat java geinstalleerd is en aan staat. Helaas is de MS JVM niet van die kwaliteit dat mijn menu structuur dan goed werkt. Dus daar heb ik niets aan.
Daarnaast wil ik mensen niet eerst laten controleren of java goed werkt voordat ze mijn site kunnen gebruiken. Ik wil gewoon dat als het niet blijkt te werken dat ik een oplossing kan bieden. Het initiatief moet van mijn kant komen en niet van die van mijn bezoekers.
Jelmer schreef op 24 January 2003 @ 08:52:
htmlconverter tool die bij de jdk zit. Die maak er html/js van die checkt of 1.4 aanwezig is en anders vraagt ie of je die wil installeren :)
Dit lijkt me een goede oplossing. Alleen weet ik nog niet of het goed gaat werken. Ik ga nu de jdk downloaden en dan laat ik wel weten of het werkt of niet. Moet er BTW nog iets speciaals gedaan worden, of moet ik gewoon een java bestandje schrijven die een versie check doet en deze om laten zetten naar html/js?

Update: Het blijkt goed te gaan met die httpconverter. Ik moest alleen even met haakjes gaan knoeien omdat er enkele zinnen waren afgebroken. Ik heb de nieuwe pagina aan anderen gegeven om te testen. Dus ik denk dat het wel goed zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 17:05 ]

Pagina: 1