[TVGids] Project nummer zoveel :)

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Tja, ze zijn er al voldoende, online tvgidsen, maar ik wil er zelf 1 maken.

Reden: vooral om te kijken wat ik in huis heb en om gewoon nieuwe dingen te leren.

Waarin: waarschijnlijk php, maar suggesties zijn welkom.

Op deze site: http://evaarties.xs4all.nl/tvgids kan je suggesties doorgeven, maar natuurlijk ook in deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Het allerhandigst zou natuurlijk zijn:
Een programmatje op je pc, die elke week de gids voor die week binnenhaalt van de server, zodat je niet telkens naar een site hoeft te gaan..
Daarbij scheelt het denk ik een hoop serverload, als de gebruiker naar een tv-programma gaat zoeken: hij zoekt tenslotte dan in de DB op zn pc, niet die op internet..

Maargoed, zal wel te hoog gegrepen zijn :)
edit:
ik moet gaan slapen, kan niet eens meer normaal typen

[ Voor 11% gewijzigd door mees op 24-01-2003 01:42 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gebruik er al 1,dus hierbij de suggesties die ik mis bij degene die ik nu gebruik (dit was de enige die werkt onder win2k)
1:zorgen dat het proggie niet in het geheugen blijft hangen (dit doet deze nu af en toe wel)
2:bij deze versie worden de zenders+programma's in een txt opgeslagen,als je deze niet verwijderd haalt het proggie de nieuwe binnen,maar vervangt ze nie,dus dat dit nu wel gebeurd :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
uhhhhhhh...

ik heb net een scriptje geschreven wat alle gegevens van de nederlandstalige zenders binnenhaalt van www.tvgids.nl. Deze gegevens worden in een XML bestand volgens de standaard van XMLTV opgeslagen....

Script (werkt nog niet 100%) is te downloaden via
www.students.cs.uu.nl/~gdiepen

Iets wat nog niet werkt zijn programma's zonder een begin en of eindtijd (vooral de nachtelijk telsell programma's etc....

edit:
Deze XML gegevens kun je in het Java programma FreeGuide weer gebruiken om een persoonlijke gids samen te stellen

[ Voor 15% gewijzigd door hammerhead op 24-01-2003 03:07 ]

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb net een scriptje geschreven wat alle gegevens van de nederlandstalige zenders binnenhaalt van www.tvgids.nl. Deze gegevens worden in een XML bestand volgens de standaard van XMLTV opgeslagen....
En dit soort scripts zijn in overtreding met de wet, dus gaat dit topic dicht.
Het is in 't verleden opgezocht door de crew, en is in overtreding om de volgende 2 redenen:
1. Inbreuk op Art 10 lid 1 sub 1 Auteurswet jo. art. 59 Mediawet. Ergo het jatten van gegevens waarop een geschriftbescherming rust.
2. Inbreuk op Artikel 2 Databankwet, het opvragen van een substantieel deel van de inhoud van de databank.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Dit topic is gesloten.