Toon posts:

Alles dichtgegooid bij ADSL-Tiscali/Baby XL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gister een vriend aan het helpen met zijn internet verbinding. Hij had namelijk net ADSL van babyXL. Maar hij kon geen verbinding meer krijgen.
Volgens de "upload en download pijltjes" bleek er alleen downstream nog iets mogelijk.
Na ellenlang gesprekken met hun helpdesk, bleek inderdaad dat alle poorten waren dichtgegooid (bleek na uitvoeren tracert www.nu.nl en nog een ??commando??, waaruit bleek dat er geen openpoorten waren).
Dit was volgens de helpdesk een gevolg van een firewall, of andere software. en dus zat er volgens hun niets anders op dan format c:

Dit gedaan alleen win98SE geupdate en een ANDERE firewall eropgezet (zonealarm 3.001) en na een dag weer het zelfde probleem. Dus wij weer format c.
en nu weer zonealarm erop. Nu na een half uur geen verbinding meer mogelijk...

Wie heeft er meer ervaringen met dit soort probleem.

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat nu alles gesloten wordt..., we hebben er nu geen enkel andere software opgezet, dus ook geen firewall... Volgens de helpdesk zou het namelijk aan de software/firewall liggen... maar ik heb mn twijffels...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
werkt het zonder firewall weer wel?
verder heeft windows98 een probleem met een bepaald bestand, dat de ppp aanstuurt. als je dat bestandje van windows me pakt, werkt het prima, wat dus een van de oplossingen kan zijn :)

ik denk btw ook dat het aan jou ligt als ik het verhaal zo hoor :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

je had beter ff een ander systeempje kunnen aansluiten, dan weet een helpdesk tenminste zeker dat het daar niet aan ligt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Als je internetverbinding dichtgaat, probeer dan gewoon altijd eerst de firewall uit te schakelen zelfs deïnstallatie kan je proberen staat er toch zo weer op. Dan weet je tenminste zeker dat het niet aan die firewall ligt. Het zou namelijk kunnen dat zonealarm sommige dingen als hack-pogingen ziet en na bijvoorbeeld 10 attempts gewoon de poort dichtgooit.

Verwijderd

Dat had ik gisteren dus ook, ik denk ik ga ff mijn pc beveiligen met een firewall van zonealarm, alles ingesteld. Na 3 minuten was surfen echter onmogelijk, wat bleek alle poortjes waren dichtgegooid. Dus die zooi maar weer gedeinstalleerd en het werkt weer. Iemand misschien tips voor een andere goede (gratis) firewall?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
JvS schreef op 23 January 2003 @ 23:32:
je had beter ff een ander systeempje kunnen aansluiten, dan weet een helpdesk tenminste zeker dat het daar niet aan ligt...
Dat zal best een goede oplossing zijn voor een helpdesk, maar ik heb echt maar 1 systeem in huis hoor...........dus waar ik dan ff snel een ander systeem vandaan moet halen :?

Verwijderd

sygate is het antwoord, heerlijke firewall of bijv. Blackice enne, beetje tweaker maakt natuurlijk via een linuxbakkie een harwarematige firewall :D 8)

Verwijderd

jou pc meenemen na die vriend van je, lijkt me sim-pel

Verwijderd

Hmm... Ik Win98 SE en zelf ook firewall 3.x van ZoneAlarm. Geen problemen mee.

Je moet 'em natuurlijk wel goed instellen. Het beste is om zelf aan te geven welke programma's het internet op mogen en welke rechten ze hebben. Als je bijvoorbeeld CS of Quake III opstart en een spel op internet wil doen, zonder eerst aangegeven te hebben in ZoneAlarm dattie dat mag, dan hangt ie. Er probeert dan een venstertje van ZoneAlarm tussendoor te komen met de vraag of het mag en dan crasht de hele zooi. Nog nooit gehad dattie zomaar alles dicht legde terwijl het in eerste instantie wel werkte. Meestal werken dingen in eerste instantie niet en moet je zelf aangeven dat het wel werkt.

Het vervelende is het programma wat internet op wil soms dus crasht wanneer zonealarm tussendoor komt om te vragen om toestemming. Als je hele pc dan hangt slaat 'ie soms niet op welk programma nu internet op wilde. Handmatig configureren is dan het makkelijkst... Sommige programma's blijken dan zonder dat jij het weet met internet verbinding te maken en hangen dus ook terwijl jij je afvraagt wat er NU weer loos is... Maar ZoneAlarm geeft sowieso standaard internetrechten aan je browser, is ook wel logisch... Dus browsen zou moeten kunnen...

Ik neem aan dat je niet per ongeluk het "internet lock" aan hebt gezet of op automatisch hebt staan... Dan wordt je pc dus idd potdicht gegooid. Daarnaast zou je internet security te hoog kunnen hebben staan, dan laat 'ie ook onschuldige dingen niet door...

Sygate zal wel beter zijn, maar daar heb ik er een van gehad en die logde alles. CONTINU RATELRATELRATEL van mn harde schijf terwijl er niets aan de hand was. En dan krijg je een vastloper en heb je weer een extra verloren bestand... Neuh... Voor huis-tuin-en-keukengebruik vinnik ZoneAlarm wel voldoende... Of het echt een goede is weet ik niet, ik heb, voor zover ik weet, geen problemen gehad, maar verwacht ze ook niet echt. Er is hier niets te halen...

Maar goed, het klinkt mij in de oren dat je de security van je firewall's te hoog had staan, dat je TE veilig wil zijn... Maar het kan natuurlijk altijd weer de zoveelste gare Windows bug zijn... Had laatst opeens een startmenu dat was gekrompen... Na een reboot wassie weer normaal...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 09:39:
jou pc meenemen na die vriend van je, lijkt me sim-pel
tsieejaah
en dan misschien de mogelijkheid hebben bij mij ook format c te moeten doen, lijkt me niet zon goed plan.
en het deinstallen van zonealarm had ook geen zin

Maar goed ik we zijn nu aan het kijken hoelang alles stand houd zonder enige extra software dan de updates van win98SE en drivers...

Maar weet iemand hoe dat babyXL (via een grijs USB modem) eigenlijk werkt want ik vond t een beetje gek, ik heb zelf MXstream en dan moet ik gewoon inbellen etc. maar bij babyXL ben je van beginafaan online en wordt er nooit gesproken over account of wachtwoord, ook niet bij de installatie :/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 19:48 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 16:21
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 19:42:
[...]

tsieejaah
en dan misschien de mogelijkheid hebben bij mij ook format c te moeten doen, lijkt me niet zon goed plan.
8)7 Rare vrienden heb jij als ze format c doen als jij hen komt helpen...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Zonealarm pro uitzetten heeft dus geen enkele zin, hij blijft toch actief. Ik had een keer geen verbinding met een andere pc, zelfs pingen lukte niet (zonealarm stond uit).
- Ik heb toen zonealarm aangezet
- ping commando
- zonealarm vraagt of ping lokaal netwerk op mag.
- Antwoord ja.
- andere pc antwoord.
- Reboot
- zonealarm staat uit.
- Ping
- weer geen antwoord
- Herhaal de eerste 5 stappen, en zeg dat ping altijd mag, en dat zonealarm er niet meer om hoeft te vragen, ping werkt dus weer
- reboot
- pingen en antwoord

Dus ook al staat zonealarm uit, hij blokt nog steeds.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
BabyXL werkt volgens mij gewoon met dhcp, dan hoef je dus niets in te voeren aan login en password :)

System specs

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Niet toevallig gewoon een brakke netwerkkaart waar een pinnetje van kapot is? Heb zoiets ook wel es meegemaakt, en dan ben je net zo lang aan het kloten tot je een andere NIC probeert.

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
nou het gaat over een USB modem,
en het is denk ik niet iets hardwarematigs wat kapot is, want na een complete herinstallatie van het complete systeem werkt alles..

Verwijderd

veldmuis schreef op 23 januari 2003 @ 23:31:
werkt het zonder firewall weer wel?
verder heeft windows98 een probleem met een bepaald bestand, dat de ppp aanstuurt. als je dat bestandje van windows me pakt, werkt het prima, wat dus een van de oplossingen kan zijn :)

ik denk btw ook dat het aan jou ligt als ik het verhaal zo hoor :)
dit hielp bij mij idd met win98..of het bij win98SE nog nodig is weet ik niet...

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40

cue

Lijkt me vrij duidelijk dit probleem.

Gewoon zonealarm er afpleuren dan zal het wel blijven werken

Bij babyxl en bbnet werken ze inderdaad niet met username en login. die modem is een "bridge" en gebruikt dus geen ppp of pptp.

Ze werken daar niet met die vpn zooi zoals kpn doet.

Als je een beetje handig bent kun jeje mxstream modem ook ombouwen tot een bridge..(althans dat heb ik gedaan :P) zo heb je dus je externe ip adres meteen aan je netwerkkaart hangen, en hoef je dus ook geen verbinding meer te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door cue op 25-01-2003 14:49 ]

Verwijderd

toevallig een alcatel usb modem?, zo ja dan kan het daar wel eens aan liggen. ik heb nl pcies hetzelfde gehad(met planet/kpn) zonelalarm gebruik ik hier ook en heb 0,0 problemo.

Verwijderd

Topicstarter
nee het is inderdaad geen Alcatel (die ik zelf wel heb en zonder problemen t hele huis van internet voorziet :D )
Pagina: 1