[HD]Maxtor stuk?

Pagina: 1
Acties:

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 11:52
Niet lang geleden is mijn moederbord kapot gegaan. Ik had WIN XP erop met allerlei data. Win XP kon ik niet master runnen op andere pc dus slave. Bestandjes over gezet naar andere schijf. Nou wil ik hem dus weer gebruiken. (P233)

Hij was gepartioneerd 50% 50% ik heb dus c: geformateerd. Ik wil windows 98 installeren geeft ie een error. Voorbeeld. 45451212 Niet genoeg schijf ruimte. Toen heb ik partities weggedaan en 1 grote gemaakt. (20gig) Toen FDISK gedraait geeft 20 gig aan. Toen win98 erin zelfde probleem. Ok, toen maar Windows XP erin.

Hij installeert hem helemaal van CD (NTFS partitie) dan de eerste opstart sessie blijft de witte cursor knipperen wanneer hij normaal XP opstart.

Toen weer XP installeert. (FAT partitie) Hij installeert hem weer helemaal. Start ie weer op zegt ie; NTLDR ontbreekt.

Ik heb MAXTOR Powerdiag proggie de ; Advanced test (Factory Re-Certification). Gerunt en hij geeft geen errors. In dat proggie staat ook Write Disk Pack (low level Format) ik weet niet wat dat is.

Maar wat ik wil vragen is de harde schijf kapot? of iets aan de hand.

Deze schijf: DiamondMax 40 VL Ultra ATA 100

Verwijderd

enermax schreef op 23 januari 2003 @ 23:17:
Niet lang geleden is mijn moederbord kapot gegaan. Ik had WIN XP erop met allerlei data. Win XP kon ik niet master runnen op andere pc dus slave. Bestandjes over gezet naar andere schijf. Nou wil ik hem dus weer gebruiken. (P233)

Hij was gepartioneerd 50% 50% ik heb dus c: geformateerd. Ik wil windows 98 installeren geeft ie een error. Voorbeeld. 45451212 Niet genoeg schijf ruimte. Toen heb ik partities weggedaan en 1 grote gemaakt. (20gig) Toen FDISK gedraait geeft 20 gig aan. Toen win98 erin zelfde probleem. Ok, toen maar Windows XP erin.

Hij installeert hem helemaal van CD (NTFS partitie) dan de eerste opstart sessie blijft de witte cursor knipperen wanneer hij normaal XP opstart.

Toen weer XP installeert. (FAT partitie) Hij installeert hem weer helemaal. Start ie weer op zegt ie; NTLDR ontbreekt.

Ik heb MAXTOR Powerdiag proggie de ; Advanced test (Factory Re-Certification). Gerunt en hij geeft geen errors. In dat proggie staat ook Write Disk Pack (low level Format) ik weet niet wat dat is.

Maar wat ik wil vragen is de harde schijf kapot? of iets aan de hand.

Deze schijf: DiamondMax 40 VL Ultra ATA 100
met het opstarten voor het eerst van windows XP, heb je acpi in bios op enabled???

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 11:52
Weet ik niet zal dadelijk kijken. Een vriend van me zei net dat ik a:/scandisk/all moest runnen. Dus ff snel naar FAT geswitcht. Oppervlaktecontrole is nou bezig.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

NIET de low level format doen want dan vervalt je garantie. is ook in de meeste gevallen nergens voor nodig.

2000/xp installeren en dan na 1 keer rebooten niet willen booten is een vrij bekend probleem. ik weet ook niet wat de oplossing is maar ik ga nu zelf zoeken want ik wil het ook weten.

WinXP/Win2000 niet meer te installeren

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 23-01-2003 23:44 ]

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
mocht je harddisk toch kapot zijn kan je hem trouwes ook zo opsturen naar maxtor .. maar das niet he geval hier lijkt me ..

offtopic:
wat houd low-level format eigenlijk precies in

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mannes schreef op 23 January 2003 @ 23:39:
mocht je harddisk toch kapot zijn kan je hem trouwes ook zo opsturen naar maxtor .. maar das niet he geval hier lijkt me ..

offtopic:
wat houd low-level format eigenlijk precies in
low level wil zeggen op een niveau zo ver mogelijk naar de hardware toe. zich niets aantrekkende van dingen als partities etc. dit is echter een proces wat nogal secuur schijnt te zijn en is eigenlijk alleen bedoeld om onder gecontroleerde condities in de fabriek te doen. het kan zijn dat je van maxtor via de support toestemming krijgt voor een low-level format. ik heb dat echter nog nooit gedaan want als een schijf zo stuk is dat dat nodig zou zijn dan zou ik hem al lang teruggestuurd hebben.
Pagina: 1