Toon posts:

amd of intel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb veel revieuws hier gelezen maar kom er toch niet helemaal uit. elke keer kom ik termen tegen waar ik niets van begrijp, ga ik dat uit zoeken kom ik weer nieuwe termen tegen enz....

het enige wat ik nu zeker weet is dat ik een epox af asus mobo neem.
ik wou tot vandaag een P4 en het moet dat 3200 geheugen aan kunnen en veel opties hebben. lees dat epox goed is over te clocken en dat was ik ook van plan. maar las vandaag dus dat die nforce2 chipset ook bloedsnel is maar die dus weer alleen voor amd is.

ik heb nu een paar vraagjes en als iemand verder nog advies heeft, graag.

is een P4 2800 gelijk aan een amd 2800+ ? zo niet, wat is het verschil
zou ik gaan voor P4, welke chipsetting is het snelst en welk mobo is aan te raden ?
ga ik voor AMD, neem ik aan dat ik voor de Nforce2 chipset moet gaan maar welk mobo ?
wat voor geheugen is het best om te nemen.
geld maakt niet zoveel uit, ik wil gewoon een x een super spelmachine bouwen.

ik hoef iig geen onboard sound en vga.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met advies geven, alsjeblieft niet zeggen van, lees de topics, ik heb de laatste 5 dagen alleen maar gelezen maar kom er echt niet uit, ik kan er geen touw aan knopen.

mvg,

donny.

ps. als iemand vrije tijd heeft, msn is *knip* mocht iemand mij wat dingen willen uitleggen.

alvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 24-01-2003 07:51 ]

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ten eerste, zie de sluitmessage van je vorige topic, BalusC in "Welk MOBO ?? help plzzz" :)

als je voor een super spelmachine wilt gaan, zou ik voor de pentium4 3.06 gaan, aangezien die hyperthreading heeft :)

hoe en wat, zie google bijvoorbeeld, is gewoon heel veel over te vinden :)

verder zou ik in het geval van een P4 niet voor DDR-geheugen gaan, maar voor RIMM, gewoon net een stukje sneller, en vooral in het geval van games wel prettig :)

welk mobo je moet nemen kan je het beste gewoon ff toch nog wat reviews voor lezen, en op de frontpage (www.tweakers.net ;)) kijken voor reviews, staat ook heelveel informatie over :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Sorry, maar dit is toch iets waar je zelf uit moet komen. Reviews te over lijkt me, hier een vrij uitgebreide :) Een XP 2800+ is vergelijkbaar met een P4 2.8; de ene doet het hier wat beter in, de ander daar. Feit is wel dat als je een AMD neemt een nForce2 bord de beste keuze is (zie hier ook het nForce2 topic voor :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.