Toon posts:

CD-RW verlies data.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een back-up gemaakt van al mijn belangrijke bestanden net voor ik win XP helemaal opnieuw installeerde. Ik werk met een Compaq Presario 2710EA. Een laptop dus. Ik heb mijn back-up nagekeken en er was niets aan de hand. Nu ik alles terug wil zetten in de juiste mappen beweerd windows dat er een lege CD-RW in de drive zit |:( Ik kan zelfs met het blote oog zien dat de CD beschreven is.

Waaraan kan dit liggen? Kan ik mijn gegevens (een deel is ook al goed) nog recruperen met een apart programma? Dank aan diegene met de oplossing _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, ik heb dit enkel met deze CD en er staan geen overdreven krassen ofzo op.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk OS? Indien WinXP, check de OM FAQ voor tips/suggesties mbt problemen onder XP :)

Verwijderd

In andere drive, andere PC al getest ?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21

mno

Had je de CDRW soms in UDF-formaat beschreven? (DirectCD of InCd). Zo ja, dan moet je dat programma eerst opnieuw installeren (of alleen een UDF-reader) voordat je de CDRW kan teruglezen.

Het kan ook zijn dat de CDRW gewoon niet meer goed is.

Gewoon rösti

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Is het niet zo dat omdat je een rewritable gebruikt, je eerst je "fikker" geinstalleerd moet hebben (software matig) om dat hij hem anders dus niet herkend (omdat het geen "gesloten" cd is')....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

mno schreef op 24 januari 2003 @ 09:45:
Had je de CDRW soms in UDF-formaat beschreven? (DirectCD of InCd). Zo ja, dan moet je dat programma eerst opnieuw installeren (of alleen een UDF-reader) voordat je de CDRW kan teruglezen.

Het kan ook zijn dat de CDRW gewoon niet meer goed is.
Eerste lijkt me het meest logische ja.

Controleer dat eerst.

Dat je CDRW in 1 dag opeens niet meer goed is heb ik nog nooit meegemaakt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Hij herkent de CD wel, dus hij weet dat er CD in zit en dus hoeft fikker er niet op te staan (??), misschien is TOC beschadigd in tussentijd.
Volgende keer toch maar CD-R gebruiken?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als het bovenstaande niet helpt, kan je www.isobuster.com eens proberen. Die kan data terughalen en (in de geregistreede versie) ook met udf omgaan.
Pagina: 1