Coolermaster HAC-V81 + Asus bord

Pagina: 1
Acties:

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 23:57

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Ik lees namelijk hier de Coolermaster CP5-7JD1B-OL niet op Asus-bordjes past omdat de sockets op die bordjes een beetje lomp zijn ofzo.

Ik vraag me af of de HAC-V81 ook problemen zal hebben op zo'n Asus bord, en dan in het bijzonder een Asus A7V333-X. Ik wil het liefst zo'n Coolermaster erop, omdat die volgens mij redelijk stil zijn.. maar correcties/suggesties zijn van harte welkom :).

Anders zal ik moeten uitwijken naar een MSI plank of een andere cooler misschien..?

('t Is trouwens voor Socket A als dat niet duidelijk mocht zijn. :))

ingen vill veta var du köpt din tröja

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op site staat:
Bovenstaande combinatie gaat niet goed samen agv een te geringe afstand tussen socket en moederbord.
Waar je dus op moet letten is dat de HAC-V81 niet te grote klemmetjes heeft en flink wat speling aan kan in de klem.

Wat me direct opvalt aan de CP5-7JD1B-OL als je hier kijkt: http://www.coolermaster.c.../silent/cp5-7jd1b-0l.html
is dat de koeler een extra koper-plaatje heeft, dat is waarschijnlijk de reden van het probleem.

En als ik hier kijk: http://www.coolermaster.c...ducts/cooler/hac-v81.html
lijkt de HAC-V81 makkelijk te bevestigen te zijn en wel genoeg ruimte voor de klem over te houden, dus ik Gok dat het niet zo'n probleem hoeft te worden :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Mooi, dan ga ik gewoon zo'n HAC-V81 halen, en zal het voor de zekerheid nog ff vragen aan de luitjes achter de balie.. bedankt voor 't advies :).

Ben benieuwd....

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zolang je maar niks forceert aan je socket. Als het niet lukt gewoon terug naar de winkel gaan, is mijn final advise ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Jup, dat is waar.

Vervelende is alleen dat de desbetreffende winkel 30km verderop te vinden is :{...

Verwijderd

Klopt inderdaad dat het out of the box niet past.
Je zult de de linker en rechterclip moeten wegknippen, zodat je em alleen vastklipt aan de middelste socket-houder, dan past ie wel prima

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Nou, ik heb de HAC-V81 nu op een Asus A7V8X zitten.. en dat paste perfect :).

* gday is loeitevreden

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op mijn A7V333 past ie maar net maar het gaat dus wel.
Oppassen met je geheugenreep, daar zou ie tegenaan kunnen komen..

Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
--Erik-- schreef op 05 februari 2003 @ 22:24:
Op mijn A7V333 past ie maar net maar het gaat dus wel.
Oppassen met je geheugenreep, daar zou ie tegenaan kunnen komen..
Bij mij gaat de clip net over m'n eerste reep heen.. :).

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb het afgelopen jaar een heleboel AMD systeempjes gebouwd met allemaal Asus borden en met allemaal een CP5-7JDIB erop. Ik heb maar bij een 1 van de tientallen die ik in elkaar heb gezet problemen gehad met het plaatsen van deze koeler. Gewoon iets harder duwen en toen zat tie erop. :)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Stinger666 schreef op 06 February 2003 @ 07:51:
Ik heb het afgelopen jaar een heleboel AMD systeempjes gebouwd met allemaal Asus borden en met allemaal een CP5-7JDIB erop. Ik heb maar bij een 1 van de tientallen die ik in elkaar heb gezet problemen gehad met het plaatsen van deze koeler. Gewoon iets harder duwen en toen zat tie erop. :)
Vaag hoor, bij Eynstein waarschuwen ze je juist daarvoor... :?.

Pagina: 1