Toon posts:

ADSL: Fijn internetten, alleen tululuut op telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Handig, ADSL geinstalleerd met eigen pakket, en nu krijg als ik mezelf bel met mn mobiel een Tu_lu-LuuT-toon als ik het modem aanzet een verbinding zoek; als ik die stroom van het ADSL-modempje afhaal dan ben ik wel gewoon bereikbaar, ga ik weer internetten, dan weer Tu-lu-luut, buitengewoon annoying.

Iemand bekend met dit probleEm? Waar kan t m in zitten??

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 11:45
splitter goed aangesloten en geen telefoons op de lijn na de splitter en voor de adsl modem?
en zie plaatje
http://web.planet.nl/net.speed/knopjes/tekening1.gif

Edit " typo's + plaatje"

[ Voor 43% gewijzigd door InfoTracer op 23-01-2003 22:38 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Je mobiele telefoon is het probleem waarschijnlijk. Deze stoort alle andere apparatuur zoals je modem, huistelefoon, PC die eraan verbonden is en alle andere netwerk apparatuur, zelfs de kabels.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geloof dat je, je adslverbinding achter het hoofdcontact van de telefoonlijn hebt gezet, zodat je telefoonlijn altijd bezet is.Dus je moet je adsl lijntje voor het hoofdcontact van je telefoonlijn zetten.

Tenminste dit maak ik zo op uit je verhaal.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
NT1 --> splitter, lijntje naar het ASDL modem, lijntje naar de quatrovox, het geeft ook tu-lu-luut als je met vaste lijn belt, dus wat LeonM zei is het niet.

En infotracer: het zit zoals het t op de tekening staat....

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke versie NT1 heb je?

s1 t/m s3 kunnen voor problemen zorgen

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 19:44
Splitter moet voor NT1 als het goed is :) Tenminste, zo ligt het hier ook en werkt het wel.

[ Voor 38% gewijzigd door SouLmaN op 23-01-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
type S4...

Verwijderd

je splitter moet altijd voor nt1 adsl gebruikt je bovenband voor adsl en als je na nt1 doet dan gebruikt hij een deel van je telefoon lijn en dat is dat geluid

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 15:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Lijkt wel of er wat mis is gegaan met linesharing aan de kant van de centrale. Wat zegt je ISP ervan?

/dev/null

Verwijderd

0800-0407, en dan zonder splitter de lijn laten doormeten. Wel bellen met je mobiel anders kunnen ze niet meten

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 12:53:
0800-0407, en dan zonder splitter de lijn laten doormeten. Wel bellen met je mobiel anders kunnen ze niet meten
Tuurlijk wel, je moet alleen even ophangen, maar na het meten bellen ze je gewoon even terug ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:19

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

_SouLmaN_ schreef op 23 januari 2003 @ 23:05:
Splitter moet voor NT1 als het goed is :) Tenminste, zo ligt het hier ook en werkt het wel.
Het klinkt inderdaad zoals _SouLmaN_ al zei als een verkeerde volgorde van splitter en NT1.

Verwijderd

goed het boekje lezen wat bij je zelfbouw kit zit, de splitter moet het eerste apparaat zijn vanaf binnenkomst vanaf de hoofdlijn. dus als 1e de splitter, als 2e de nt1, als derde de quatrovox.

Verwijderd

1) KPN->SPLITER
2a) Spitter > NT1 > QuatroVox
3b) Splitter > ADSLmodem

en NIET anders !!
Pagina: 1