Toon posts:

Firewall als service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds gister adsl, ofwel dag en nacht online :)
De pc waarachter ik werk is een win2k pro machine, die via ICS het internet verdeeld, dit werkt perfect. Maar nu zoek ik een bepaald soort firewall.

Ik heb het nergens kunnen vinden, vandaar dat ik het hier plaats.
Ik zoek namelijk een firewall, waarin je eeenvoudig kan instellen welke poorten wel of niet open en vervolgens als een service runt.

Want deze pc staat ook wel eens uitgelogd.

Kan iemand mij verder helpen.

Hartelijk dank.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Winroute is mijn favo (Zo heeft iedereen zijn favoriet :) )

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Winroute is alles-in-1, dan zou hij ICS uit moeten zetten en WR daarvoor in de plaats gebruiken. Wat op zich geen slecht idee is natuurlijk. Wat je ook kunt doen is een losse firewall naast ICS draaien.
Kerio Personal Firewall is mijn favo ;)
Lekker licht, de pro's kunnen er alles mee (poorten apart instellen) en de beginneling kan de "Dit proggie wil naar buiten/binnen. Mag Dat?" mode gebruiken (wat ook nog te tweaken is). KPF draait standaard al als een service. Net zoals Winroute gemaakt door Kerio btw.

Direct download

Verwijderd

Als je precies weet wat je wil (poorten instellen e.d.) kun je het gewoon vanuit je ip-settings doen.
Zie b.v. http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b309798 met de titel HOW TO: Configure TCP/IP Filtering in Windows 2000

Verwijderd

Ik gebruik Norton, is de moeite waard om voor Anti Virus en Internet Security geld uit te geven! Ook al is het wat duur, wel de moeite waard. Dus ik raad Norton aan!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 22:24:
Ik heb het nergens kunnen vinden, vandaar dat ik het hier plaats.
Ik zoek namelijk een firewall, waarin je eeenvoudig kan instellen welke poorten wel of niet open en vervolgens als een service runt.
Elke softwarematige firewall die een beetje z'n werk doet loopt als een service.
Is niet zo gek dus dat je dat nergens vind, omdat het standaard is ;)
Het enige wat dan nog in userspace opstart is bijvoorbeeld de beheerinterface.

Kerio Personal Firewall (voorheen Tiny) heeft een eventueel door een tweede pc (uiteraard met dezelfde software) over te nemen administratie-mode.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 00:44:
Winroute is alles-in-1, dan zou hij ICS uit moeten zetten en WR daarvoor in de plaats gebruiken. Wat op zich geen slecht idee is natuurlijk. Wat je ook kunt doen is een losse firewall naast ICS draaien.
Kerio Personal Firewall is mijn favo ;)
Lekker licht, de pro's kunnen er alles mee (poorten apart instellen) en de beginneling kan de "Dit proggie wil naar buiten/binnen. Mag Dat?" mode gebruiken (wat ook nog te tweaken is). KPF draait standaard al als een service. Net zoals Winroute gemaakt door Kerio btw.

Direct download
Thnx, die ga ik gelijk proberen.
Ik dacht eerst ook al aan winroute, maar ICS werkt naar mijn wensen. Connectie sharen, niks meer niks minder.
Als deze firewall als een servive draait ben ik tevreden!

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Damn! Bedankt voor de tip.
Ik gebruik nu kerio personal firewall, en hij werkt goed voor zover ik kan zien.

Dan heb ik nog een klein vraagje, ik heb nu zeg maar alles gewoon dichtgetimmerd, tenzij ik er een rule voor heb gemaakt.

Is er toevallig ergens een website die van veel gebruikte programma's/games de porten laat zien die die gebruikt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 09:01:
Is er toevallig ergens een website die van veel gebruikte programma's/games de porten laat zien die die gebruikt?
Probeer deze eens:
Link
Voor specifieke games kun je het beste met Google even zoeken op de trefwoorden "port(s) forward(ing) spelnaam".
Of je kunt het met Kerio zelf proberen. In Kerio tijdelijk de firewalling uitzetten, spel starten, game hosten en dan alt-tab. Dubbelklikken op Kerio en dan kijken welke poorten er opengezet zijn (op "listening" staan).
Pagina: 1