Toon posts:

WinXP en Win2000 dual boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb een 30 GB HDD met Windows XP erop.
Nu wil ik voor mijn cursus Windows 2000, hier ook Windows 2000 (server en/of client) op installeren.
Kan ik de HDD zonder problemen met tools als Gdisk, Partition Magic 7 of 8 in 3 partities opdelen zodat ik er ook Windows 2000 op kan zetten? Blijft Windows XP dan nog zonder problemen lopen?

Het liefst wil ik al naar gelang mijn bootkeuze (W2K of XP), de andere OS parititie hidden maken zodat ze elkaar niet ongemerkt hinderen.

Wie heeft hier ervaring mee?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je kunt volgens mij prima 2000 op een andere partitie installeren. Daarna zal XP het niet meer doen, maar dat kun je oplossen door van de XP CD te booten en de reparatie optie te laten uitvoeren... Daarna zul je een menutje krijgen waar je kunt kiezen tussen 2000 en XP... Wil je de partities hiden, dan zul je gebruik moeten maken van een echt bootmanager zoals XOSL.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Ik was inderdaad van plan om met XOSL te gaan werken. Denk dat het beste is om na partitionering, XOSL te installeren, vervolgens de XP partitie hidden te maken en dan Win2000 te installeren?

Verwijderd

Je kan die 2000 installatie toch gewoon op dezelfde partitie zetten als XP dat heb ik ook gedaan, werkt als een zonnetje

Verwijderd

lijkt me handig. En de W2k partitie hidden maken als je XP opstart

Verwijderd

EUHM ?

wat zou je met xp niet kunnen doen wat je in win2k wel zou kunnen doen :S

maar als je dan toch dual boot wil, zet hem dan op een 2e partitie erbij instaleren is niet fijn als dan een van de 2 moeilijk gaat doen dan kan je alles opnieuw doen.

grt Dennis

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens. Topic kan gesloten worden.
Ik weet wat ik ga doen!
Bedankt! -:)
Pagina: 1