TimMer schreef op 24 januari 2003 @ 17:08:
[...]
Dus?

Ik snap even niet waar je heen wilt. Is dat iets om die 149dB te rationaliseren, of om aan te geven dat 149dB bezopen is (dat vind ik dus)?
Sommige mensen vinden het stoer om 149dB te kunnen produceren; ik kan er maar 2 dingen over zeggen:
- harder is meestal niet mooier
- 149dB is totaal overbodig, na een paar seconden is je gehoor permanent beschadigd
het is niet stoer maar het is een sport, ik hou van drie dingen mijn vriendin, mijn pc en mijn auto
in mijn auto heb ik als hobby caraudio. deze zelfde auto wordt ook gebruikt als demo auto. dan moet het hard gaan.
zie het als het topic van die p4 3.06 gHz die tot 4.2 werd overclockt....
het is een hele prestatie, alhoewel hij het niet lang vol hield.
iedereen is zijn proc aan het overclocken tot hoge snelheden (dit is ook bezopen want het kan veel geld kosten als het fout gaat), zo moet je het ook zien met carhifi. harder is niet hard genoeg.
ik heb ook al aangegeven dat ik hem ook zachter kan zetten en dat die 149db alleen kan worden bereit tijdens burps. hard is soms mooi maar soms ook niet. dat hangt van de persoon af die het in gaat bouwen en beluisteren.
Mijn laatste advies over dit topic is.....
ga luisteren wat je zelf mooi vind klinken binnen je budget. ga naar je eigen mening uit. jij moet er naar luisteren, de rest (ook ik) die er honderden euro's aan uitgeven hebben er misschien meer voor over. maar dat hoeft naar jouw smaak niet perse beter te klinken.