Toon posts:

Hoe een ti 4200 koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xfx ti4200, de fan ervan maakt nogal een herrie, ratelent, dus ik wil hem vervangen. Ik heb al gezocht naar een zalman hp80. Wat ik me echter afvroeg is of ik mijn kaart ook niet met bijvoorbeeld een slotcooler kan koelen, door, bijvoorbeeld, een heatsinkje erop te plakken(is dit nodig), of het zelfs gewoon met een case fan te doen, deze er boven te hangen. Of kan ik hem zelfs gewoon niet koelen? of word mijn kaartje dan iets te doorbakken

hebben mensen dit toevallig gedaan? zo ja, misschien een pic-je, zou helpen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

niet coolen gaat iig niet.
ik denk dat je met een stevig koelblok en een slotfan een heel eind gaat komen iig.
anders zou ik gewoon voor de Zalman pasive heatsink gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
ik zou voor de zalman gaan als ik jou was, slotkoelers zijn namelijk ook niet al te stil.

en als je wel voor een slotkoeler gaat, moet ie aan 2 voorwaarden voldoen:

1. hij moet blazen
2. hij moet psies onder je GPU zitten.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Wilde een topic beginnen, maar hier kan het ook wel. Wie heeft er ervaring met de Zalman ZM80A-HP ?! Ik heb een Leadtek Ti4400 en wordt echt gek van dat lawaai wat die 2 fans produceren. Ik ben echt serieus op zoek naar een goede oplossing. Is onderstaand aan te raden ?! En wie kan me de werking exact uitleggen, want ik begrijp het niet echt.

Specificaties
Materiaal: Koper
Effectief koeloppervlak: 1000 cm2
Uitgevoerd en gebruikmakend van het 'Heatpipe principe'
Gewicht: 385 gram

Bij levering inbegrepen: 2 sets bevestigingsschroeven, Zalman koelpasta CSL850 en een kruiskop schroevendraaiertje.

Verder
Zalmans nieuwste creatie; de Zalman ZM80-HP, de zwaardere variant van de ZM50-HP en ideaal voor Geforce 4 TI kaarten maar ook voor overige. Deze zeer nieuwe krachtpatser koelt elke Geforce / ATI VGAkaart passief en zonder problemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het heatpipe principe, door deze innovatieve constructie is goede koeling zonder fan (=passief) mogelijk. Zalman heeft met deze VGAkoeler een absoluut hoogwaardig product in de markt gezet. Ideaal geschikt voor 'updates' van je VGAkaart, aangezien elke 'standaard VGA koeling' van de fabrikant in het niet valt bij deze oplossing!

Voor bevestiging van de ZM80-HP zijn 4 bevestigingskaarten op de videokaart nodig, meestal zijn deze echter al aanwezig. Houdt er rekening mee dat één PCIslot verloren gaat door het volume van de ZM80-HP.

Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-4.gif

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Smarron schreef op 23 January 2003 @ 21:57:
Wilde een topic beginnen, maar hier kan het ook wel. Wie heeft er ervaring met de Zalman ZM80A-HP ?! Ik heb een Leadtek Ti4400 en wordt echt gek van dat lawaai wat die 2 fans produceren. Ik ben echt serieus op zoek naar een goede oplossing. Is onderstaand aan te raden ?! En wie kan me de werking exact uitleggen, want ik begrijp het niet echt.

Specificaties
Materiaal: Koper
Effectief koeloppervlak: 1000 cm2
Uitgevoerd en gebruikmakend van het 'Heatpipe principe'
Gewicht: 385 gram

Bij levering inbegrepen: 2 sets bevestigingsschroeven, Zalman koelpasta CSL850 en een kruiskop schroevendraaiertje.

Verder
Zalmans nieuwste creatie; de Zalman ZM80-HP, de zwaardere variant van de ZM50-HP en ideaal voor Geforce 4 TI kaarten maar ook voor overige. Deze zeer nieuwe krachtpatser koelt elke Geforce / ATI VGAkaart passief en zonder problemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het heatpipe principe, door deze innovatieve constructie is goede koeling zonder fan (=passief) mogelijk. Zalman heeft met deze VGAkoeler een absoluut hoogwaardig product in de markt gezet. Ideaal geschikt voor 'updates' van je VGAkaart, aangezien elke 'standaard VGA koeling' van de fabrikant in het niet valt bij deze oplossing!

Voor bevestiging van de ZM80-HP zijn 4 bevestigingskaarten op de videokaart nodig, meestal zijn deze echter al aanwezig. Houdt er rekening mee dat één PCIslot verloren gaat door het volume van de ZM80-HP.

Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze zalman is zeker aan te raden! :)
Ik ben ook van plan om deze aan te schaffen vanwege de herrie en ik heb goeie reviews erover gelezen.

Zeker een aanrader, installatie brengt bij sommige mensen wat problemen maar over het algemeen is het goed te doen.
Gebruik de search maar eens, staat genoeg over deze heatsink :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:34

Chakotay

Lick here to continue

Als je een slotcooler gebruikt laat dan in ieder geval wel een goede heatsink op de core zitten, anders is hij heel snel gebakken :)

Zelf heb ik er een oude socket A heatsink+fan combo op geplakt, maar dat is niet echt wat je zoekt denkik.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb zelf die zalman die hierboven staat, en het werkt prima! tis ff een beetje werk om te installeren, maar de handleiding is zeer duidelijk!

dus ik zou voor die zalman gaan want dat werkt gewoon goed

blup

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:10
die zalman, passieve koeler...
moet je daarvoor niet een PCI slot opofferen?

Verwijderd

Ik heb zelf een Vulcano 7 met fan@ 5 volt op mn Aopen ti4200. Core draait nu op 310mhz en is redelijk stil :)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Crash-Override schreef op 24 januari 2003 @ 10:32:
die zalman, passieve koeler...
moet je daarvoor niet een PCI slot opofferen?
Yup
van de zalman site
- Notice before buying -

[.....]

2) The heatsink occupies an adjacent PCI slot.

[ Voor 3% gewijzigd door JaY- op 24-01-2003 11:03 ]

• Crash
damn, en die heb ik al te weinig :P
dan maar es gaan kijken of het met wat passen en meten (en frotten) gaat lukken,
wil namelijk mijn geforce 4 ti4600 van asus ook anders gaan koelen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:34

Chakotay

Lick here to continue

Ik vind het zowieso niet aan te raden om het PCI slot direct naast de AGP te gebruiken, aangezien deze op dezelfde IRQ zit, en de airflow nogal blokkeert. Dat laatste is met een passieve koeler natuurlijk niet echt een probleem :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb van een oude voedingsfan en een strook aluminuim zelf een slotcooler gemaakt, draait op 7 volt en gaat prima.
Want hij maakte een tering herrie, dat standaard fannetje.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:26

dlmh

Lo-Fi

Ik heb zelf de ZM-80A-HP sinds een paar dagen... Dat scheelt ECHT veel lawaai!!! Door goede kastkoeling (met 4x low-RPM 80mm casefans) en Silvergrease ipv standaard witte meuk blijft de GPU zelfs nog koeler dan mét actieve koeling....

Totale montagetijd : ** (30min)
Stilte : ***** (*!)
Tevredenheid : ***** (^2)

Een absolute aanrader !!!! Ik kan 'm nu zelfs nóg hoger clocken!!! (+8MHz)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Waarom voor de ZM80-HP gaan als er nu ook een ZM80A-HP uit is? Die is beter past op meer moederborden en is even duur...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik ga die zalman 80a ook halen voor me ti 4600 dat ding maakt echt een graf herrie :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Crash
Chakotay schreef op 24 januari 2003 @ 11:39:
Ik vind het zowieso niet aan te raden om het PCI slot direct naast de AGP te gebruiken, aangezien deze op dezelfde IRQ zit, en de airflow nogal blokkeert. Dat laatste is met een passieve koeler natuurlijk niet echt een probleem :)
nou kijk, bij mij valt dat slot weg, omdat ik zo'n Asus USB poortje heb
neemt geen PCI sleuf in beslag, maar wel de plaats waar je normaal je PCI bevestigt
en de rest van mijn PCI sleuven zitten wel vol, dus vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Voor die zalman, is airflow, erg belangrijk als je niet overclockt, ik heb nl. maar 1 case fannetje. Is dit genoeg?

enne, neobirdy, is dat niet een beetje zwaar? zo'n vulcano op je core plakken?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 13:43 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 13:39:
Voor die zalman, is airflow, erg belangrijk als je niet overclockt, ik heb nl. maar 1 case fannetje. Is dit genoeg?

enne, neobirdy, is dat niet een beetje zwaar? zo'n vulcano op je core plakken?
Ik heb een zooitje reviews gelezen en werd deze vergeleken met die Thermaltake koeler. Hij wordt warmer, maar het scheelt niet veel. Ikzelf denk dat een goede airflow wel aan te raden is.

En wat je ook kunt doen is een stille 80mm fan eronder/boven/naast hangen. Deze hoor je niet (bijv. Papst N/2GL -> 12dB) en dat haalde de temperatuur met ruim 5 graden omlaag.

Ik heb hem zojuist besteld, volgens mij pastte hij wel op mijn Leadtek. Ik ben echt benieuwd !! :9~

Mijn koeling zit verder wel goed. 3x intake en 2x + voeding outtake. XP1800+ idle draait op 34 graden, stressed op 41, dus ik denk dat ik geen problemen zal ondervinden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Smarron schreef op 24 januari 2003 @ 13:53:
[...]
bla ..
Mijn koeling zit verder wel goed. 3x intake en 2x + voeding outtake. XP1800+ idle draait op 34 graden, stressed op 41, dus ik denk dat ik geen problemen zal ondervinden.
3 maal intake tegenover 2 maal out??? overkill?

Verwijderd

Over de Zalman is al veel info.

Zie hier: Zalman + vga

Misschien heb je daar iets aan? Dit topic is iets te makkelijk voor DOC namelijk en daarom doe ik hem dicht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.