Wilde een topic beginnen, maar hier kan het ook wel. Wie heeft er ervaring met de Zalman ZM80A-HP ?! Ik heb een Leadtek Ti4400 en wordt echt gek van dat lawaai wat die 2 fans produceren. Ik ben echt serieus op zoek naar een goede oplossing. Is onderstaand aan te raden ?! En wie kan me de werking exact uitleggen, want ik begrijp het niet echt.
Specificaties
Materiaal: Koper
Effectief koeloppervlak: 1000 cm2
Uitgevoerd en gebruikmakend van het 'Heatpipe principe'
Gewicht: 385 gram
Bij levering inbegrepen: 2 sets bevestigingsschroeven, Zalman koelpasta CSL850 en een kruiskop schroevendraaiertje.
Verder
Zalmans nieuwste creatie; de Zalman ZM80-HP, de zwaardere variant van de ZM50-HP en ideaal voor Geforce 4 TI kaarten maar ook voor overige. Deze zeer nieuwe krachtpatser koelt elke Geforce / ATI VGAkaart passief en zonder problemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het heatpipe principe, door deze innovatieve constructie is goede koeling zonder fan (=passief) mogelijk. Zalman heeft met deze VGAkoeler een absoluut hoogwaardig product in de markt gezet. Ideaal geschikt voor 'updates' van je VGAkaart, aangezien elke 'standaard VGA koeling' van de fabrikant in het niet valt bij deze oplossing!
Voor bevestiging van de ZM80-HP zijn 4 bevestigingskaarten op de videokaart nodig, meestal zijn deze echter al aanwezig. Houdt er rekening mee dat één PCIslot verloren gaat door het volume van de ZM80-HP.
Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro