Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] hoe camera maken op rc-auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ik zit er aan te denken om een bestuurbare auto aan te gaan schaffen.
maar ik wil er niet achteraan lopen :P
dus ik zat te denken aan een camara op zo'n bestuurbare auto te zetten.
eentje die je ook kan draaien en op en neer kan bewegen maar ik wil het niet in de winkel kopen.
teminste niet de zend gedeeltes.
die wil ik graag zelf maken.
en het liefst zo klein mogelijk :D
maar ik wil eigenlijk wat reactie's hebben van mensen die dat wel eens eerder hebben gemaakt of schema's hebben om zoiets te maken.
dus van het ontvangst gedeelte met besturing voor camera en zend gedeelte van beeld. maar ik weet niet hoe ik zoiets moet realiseren.
ik werk bij een bedrijf waar we printjes in elkaar moeten solderen dus elektronische delen bestellen is niet moeilijk.
alleen kan ik geen schema's vinden.
ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Als je een dure bestuurbare auto koopt dan zit daar een multikanaals ontvanger/zender bij. Op die ontvanger kun je rustig 2 servo's aansturen die zonder enige moeite een cameratje kunnen pannen/tilten. Het enige probleem is de reikwijdte van de videozender, die komt LANG niet zover als de zender van de auto.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
ja ik snap wat je bedoelt en als ik er een dan een soort linear achter bouw?
dat is dus een zendversterker.
ken ik uit de zendamateur wereld.
teminste ik hoop dat het mogelijk is want ik wil met dat ding door school racen :D

• Corn

Corn

Raar jongetje

jah, een lineaire erachter dat kan, maar de lineaire versterktjes die ik heb werken allemaal tot 40 Mhz (CB Band), en je video zit in de buurt van de 440 Mhz ofzo. versterkertjes voor hogere frequenties zijn heel duur omdat het speciale transistoren meestal zijn. Bijkomend probleem: Lineairs vrééten stroom.

[ Voor 20% gewijzigd door Corn op 23-01-2003 21:06 ]

Verwijderd

Ik denk dat je ook wel info kan vinden op de site (of het forum gedeelte) www.circuitsonline.net.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
En die x10 camera?
Btw op de HCC hadden ze zoiets.. argh ben de naam van het bedrijf kwijt.. hadden ook een helmet cam.. wel vet baas.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Het idee is leuk, we hebben er bij ons op de model-race-club ook wel eens aan gedacht. Het is er echter nooit van gekomen...

Ik wens je veel succes met je video-project, maar ik ben bang dat je met je "video-zender" de besturing van je auto zwaar stoort.

Samengevat : ON-bestuurbare auto met werkende camera :+

edit
to Dissection
Bij de vliegtuigjes gebruiken ze "iets" duurdere apparatuur. Nu kun je dat spul ook wel aanschaffen voor in je auto, maar $$$...

[ Voor 22% gewijzigd door APClll op 23-01-2003 21:34 . Reden: reactie ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

En dan met de wagen tussen de benen van je vrouwelijke klasgenootjes doorracen, met de camera op 90 graden getilt zeker.... :p

Verwijderd

Ze kunnen het met viegtuigjes ook dus waarom niet met een rc-auto

• Corn

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:26:
Ze kunnen het met viegtuigjes ook dus waarom niet met een rc-auto
Jah, daarom zeg ik ook dat ie het beste met servo's kan werken op een 5 channel zender/ontvanger.
Servo's zijn dingetjes die perfect geschikt zijn voor dit soort dingen
* Corn vliegt met modelletjes, en weet dat servo's heel handig zijn voor bijna alles *)

• Carstijn
  • Laatst online: 20:26
de rijk weite van een zender hagt erg veel af van wat voor soort frecentie je gebruikt en wat voor zender en ontvanger. als ik jouw was zou ik gaan voor een fm zendertje, deze draagt vrij ver en heeft ook niet echt een groote antenne nodig.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Carstijn schreef op 23 januari 2003 @ 21:37:
de rijk weite van een zender hagt erg veel af van wat voor soort frecentie je gebruikt en wat voor zender en ontvanger. als ik jouw was zou ik gaan voor een fm zendertje, deze draagt vrij ver en heeft ook niet echt een groote antenne nodig.
Het probleem is dat er niet zoveel verschillende videozenders zijn, en deze zijn allemaal FM. FM = type modulatie, geen frequentie. BTW: don't drink and GoT :)

• insan1ty
Carstijn schreef op 23 January 2003 @ 21:37:
De reikwijdte van een zender hangt erg veel af van wat voor soort frequentie je gebruikt en wat voor zender en ontvanger. Als ik jou was zou ik gaan voor een fm zendertje, die draagt vrij ver en heeft ook niet echt een grote antenne nodig.
:X :X :{

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik weet niet het stroomverbruik, maar kun je zo'n marmitek wirelessetje niet modden voor op de RC auto ?

Bereik is daarvan wel redelijk... en zover laat je die auto toch niet rondrijden t.o.v. jezelf.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zoiets bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://www.radioshack.ca/images/RadioShack/60/6004337l.jpg

Ik was toevallig afgelopen kerst in Canada en heb er toen bij de Radioshack even mee gespeelt, het is best leuk en werkt ook redelijkgoed.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:19
zelfs niko heeft zon ding voor 80 euro ofzo dacht ik (omgerekend), dus zo lastig zal het niet zijn en dus zeker te doen

Verwijderd

En wat heeft dit precies met een PC te maken?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 00:08:
En wat heeft dit precies met een PC te maken?
En waar staat dat topics in Casemodden & Elektronica perse met PC's te maken moeten hebben?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Elektronica topics

Voor de elektronica topics geld dat ze wel computer gerelateerd moeten zijn. Dus huiswerkvragen over elektronica, alsmede alle niet-computer gerelateerde vragen zijn hier niet gewenst.
Uit: Moderatie policy Casemodding & Elektronica
Alstu.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

ach zeg er bij dat jede beelden op je pc wil bekijken en het is pc gerelateerd...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 08:28:
ach zeg er bij dat jede beelden op je pc wil bekijken en het is pc gerelateerd...
Is dus weer een voorbeeldje van het randje opzoeken, dit is gewoon flauw en niet nodig.

• MidiMaze
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

blabla

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
maar er is niemand die schema's heeft om zo'n videozender te maken?
want ik wil het niet kopen in de winkel dat is te DUUR!
anders ben ik gewoon 2000 euro kwijt aan alles en dat is erg erg erg duur.
dusss ik hoop dat iemand antwoord daar op heeft.

Verwijderd

Kun je niet gewoon een fotocamera doen en dan via een relais foto's laten maken en het rolletje af laten drukken?

Lijkt mij makkerlijker :)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Maybe een cameratje bij Conrad halen, en zo'n Giga Draadloze set halen @ de computer shop? Of je kan ook een aparte video zender/ontvanger halen @ Conrad (vrij prijzig) Maar je cameraatje-zendertje reikt niet zover met de signaaltjes. (of je moet er 1 van NASA kopen, kan je je carretje op de maan laten gassen :+)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• hilbren
  • Laatst online: 14-11 13:52
http://www.etherpiraten.com/ even aanmelden en vervolgens kan je dan een paar tv-zender schema's vandaan halen

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Bij conrad hebben ze van die draadloze video bewakingsetjes. Die werken volgens mij op accu's . kan je daar niets mee doen :?

• Creesch
  • Laatst online: 21:21

Creesch

bla bla!

ik heb zo eens gekeken en als ik goed heb zou je dan bijvoorbeeld een cmos camera moeten nemen van 8 tot 9 volt (dat word een aparte accu) een zendertje met de naam DTTM-240100 en dan als onvanger de DTRM 2400 LCD (wel duur) en dan zou ik in principe klaar zijn ? (is allemaal wel erg duur)

want dan is het natuurlijk niet zo moeilijk , volgens mij is alles wat ik daar heb uitgezocht met een accu oid wel te voeden en zou je bijvoorbeeld zoals al eerder gezegt servo's kunnen gebruiken voor het bewegen van de camera

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Een gigabit draadloze cam gaat uitstekend, op mijn RC heli toch in ieder geval. met gemak 500 meter hoor, je moet wel even zelf n antennetje eraan hangen van n coax kabel. die moet overigens wel EXACT de goede lengte hebben in verband met golf lengte.

Lang houd zon cam et niet uit op n gewoon accutje en na de eerste dikke muur is et beeld gewoon weg.

Veel geld, voor n klein beetje dus.

Verwijderd

Ik heb met een paar kameraden op de MTS als laatste project een motorgestuurde, horizontaal en vertikaal bewegende camera gebouwd met draadloze dataoverdracht voor op een afstandbestuurbare auto die een andere groep maakte. Was niet moeilijk en duur om het te zenden en ontvangen, zijn genoeg werkende versies van opbouw te vinden op het internet.
Helaas hadden we na het testen vd voedingsspanning voor de camera de IR leds eraf gehaald en met diverse printen getest. Volgens ons bleken het allemaal NTSC zender/ontvangers te zijn vdoor het zwart/witte beeld, maar de voedingsspanning bleek ineens te hoog te zijn door de ontbrekende IR leds. Vandaar het zwart/witte beeld. Stupid us :P.
Het was makkelijk om honderden meters te halen met deze schakelingen. let er wel op met gebruik van verschillende bandbreedten en de wattage. Wij hadden op ene moment een zender die door heel groningen kwam op een niet vrijgegeven band. Bij lang gebruik kunnen er wel eens ambtenaren zijn die er niet zo blij mee zijn, maar toch graag je zender van vrij dichtbij willen bekijken.... :D.

Verwijderd

Ik zou ook nog ff een HD in je ontvanger inbouwen, kan je ineens alles opnemen ;)

Verwijderd

al eens in een bouwmarkt gekeken ?

Staan leuke draadloze camera setjes voor < 100 euro.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
jah het is wel duur maar gaaf is het wel. ik heb het er met m'n klasgenoten over gehad en die zijn er ook wel voor in. mayby kan ik dan gewoon een auto met z'n allen en dan door school racen :D
lekker leraren pesten en zo. de leraren kamer in racen. hahaha :P
maar ik ga het nog bekijken ik heb al een cmos cameratje duss dat komt wel goed.

Verwijderd

Hier een erg mooie rc tank !

Met een remote camera voor erop.

Twee nadelen:

1 de prijs

2 de cam werkt voor NTSC tv only, sommige tv's kunnen dat, veel niet...

Verwijderd

Lukt het niet met zo'n videozender/camera van 160 euro of 180 euro? Ik vraag mij af of de antennes richtantennes zijn (dus niet rondom zenden).

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/DB/DB230D3D2C2E2453E10000000A010251.JPG

Hier zoeken op nummer 750290 of nummer 753603.
Maar elders ook te koop!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:26
Ik vind het wel een gaaf idee, ik heb er zelf ook al aan zitten denken :)

Bij de film Home Alone gebruiken ze ook zown camera zenderset. Hij zet hem ook op ze auto en dan kan hij dat ook zien op ze TV. Dat is leuk.

Alleen waarom zou je camera moeten kunnen draaien. Het is natuurlijk wel leuk, maar kost alleen maar meer van je accu(s). Je autotje kan toch ook sturen. Ik zou hem gewoon recht vooruit laten "kijken".

Ik denk dat ik eerst maar eens de digitale camera van me pa's werk op me auto ga plakken >:) Die heeft helaas geen draadloze verzending ;) Maar dan laat ik hem gewoon opnemen, is wel gaaf :)

Ik zal wel ffies piccies maken :) misschien filmpje ;)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Best leuk allemaal, maar het is natuurlijk het leukste als je hem kunt gebruiken "live" zegmaar. Dat is wel het leukste natuurlijk. Onder de rokjes van de meisjes rijden en het cameratje omhoog pannen :)

• Criminelis
Cornholio2001 schreef op 27 januari 2003 @ 17:55:
Best leuk allemaal, maar het is natuurlijk het leukste als je hem kunt gebruiken "live" zegmaar. Dat is wel het leukste natuurlijk. Onder de rokjes van de meisjes rijden en het cameratje omhoog pannen :)
HaHaHa :D

jah idd wel leuk, maar dat is wel duur :(

Ik heb net camera gepakt en ga kijken of ik hem op me RC auto kan monteren >:)

[update]
Met die Digtale camera kan ik hem niet staant neerzetten, hij moet op ze zij, anders staat hij niet stabiel. Ik ga nu ffies filmen met de camera op z'n zij. Na het eten doe ik de Hi8 cam erop. Die kan wel gewoon recht :)

[ Voor 22% gewijzigd door Criminelis op 27-01-2003 18:06 ]

• Corn

Corn

Raar jongetje

kewl! !pics, !cams :) Ben wel benieuwd naar het resultaat, en of je eigenlijk wel wat ziet (dicht bij de grond)

• Criminelis
Hier alvast een paar foto's.

Afbeeldingslocatie: http://m3ga-man.endoria.net/got/midpump/midpump1.jpg
Mijn autotje met me zendert erbij, zender net nieuw :*)

Afbeeldingslocatie: http://m3ga-man.endoria.net/got/midpump/midpump2.jpg
Auto van de voorkant met camera erop.

Afbeeldingslocatie: http://m3ga-man.endoria.net/got/midpump/midpump3.jpg
Auto van de achterkant.

Het is een RC auto van Tamiya, de Midnight Pumpkin.

Ik ben nu nog ffies bezig met het filmpje, hij moet nog gekanteld worden, maar die post ik zo >:)

Pics mede mogelijk gemaakt door ReseTTim

[ Voor 5% gewijzigd door Criminelis op 27-01-2003 20:44 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder wijt het aan planet internet, is hier de hele dag al brak, cs ping 250 :X

[ Voor 147% gewijzigd door Glashelder op 27-01-2003 20:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een camera-module is al beschikbaar voor 23 Euro bij Conrad, heb je wel ZW maar de kwaliteit volstaat.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Dit is wel een prijzig ID eigenlijk... :| Je moet ff dan naar die 'spy'-winkel in A'dam.

Ik heb het idd wel gezien (heel lang geleden). Was van Serpent (RC-brandstof merkgigant) dat zo'n cameraatje erin had. Het is niet zo dat je daarmee alleen op TV kan rijden, maar eerder het 'gevoel' hoe hard wel zoiets gaat :o
Geloof me, het gaat hard :D

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

die pics doen et, maar die cam is toch neit wireless?

Waar je ook op moet letten is de range.

De meeste cams werken alleen met richt antenne, en meestal niet verder dan 100 meter.

[ Voor 56% gewijzigd door Freakaz0id op 27-01-2003 20:44 ]

• Criminelis
Freakaz0id schreef op 27 January 2003 @ 20:42:
die pics doen et, maar die cam is toch neit wireless?

Waar je ook op moet letten is de range.

De meeste cams werken alleen met richt antenne, en meestal niet verder dan 100 meter.
Klopt, dit is niet wireless, maar ik wou alleen ffies weten hoe het eruit kwam te zien ;)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
M3ga_Man schreef op 27 januari 2003 @ 20:47:
[...]

Klopt, dit is niet wireless, maar ik wou alleen ffies weten hoe het eruit kwam te zien ;)
haha ik ben zelf ook al helemaal aan testen en zo hoor ik heb nu een paar jongens ontmoet in de buurt die dat ook hebben alleen kost het heel wat.
en het vergt heel wat elketronica kennis om dat goed aan de gang te krijgen.
maar jah waar een wil is is een weg he.
duss ik ga er intensief mee aan de gang want het lijkt me echt vet stoer om hier door het huis heen te rijden en dan ff lekker ouders pesten :P
of onze honden :P

• Criminelis
WOEI! het is ReseTTim gelukt om me filmpje te kantelen. Nu is hij goed >:)

Het filmpje is hier te downen.
De DivX codec kan je hiero vinden.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
lekker snelle server :P

• Criminelis
Ik ben de accu van de camera nu aan het opladen morgen ga ik overdag even filmen >:)

Mydogisgone, ik heb je toegevoegt aan me MSN. Voeg mij anders ffies toe, kijk e-mail @ M3ga_Man

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
maaruh ziet er dik vet stoer uit echt wel :P
maaruh had je het nou gewoon opgenomen?
of via een kabel of zo?
denk opgenomen he en waarom ben niet ff achter die hond aan geraced :P
had er wel stoer uit gezien denk ik.

Verwijderd

mydogisgone schreef op 23 januari 2003 @ 21:02:
ja ik snap wat je bedoelt en als ik er een dan een soort linear achter bouw?
dat is dus een zendversterker.
ken ik uit de zendamateur wereld.
teminste ik hoop dat het mogelijk is want ik wil met dat ding door school racen :D
ja kan je doen als je zin hebt een redelijke flinke 12v accu wilt mee slepen voor die linear

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

M3ga_Man schreef op 27 januari 2003 @ 21:07:

Hee, dat heeft m'n pappie en ik ook gedaan (toen ik nog klein was ;)). Ikke rijden en m'n pappie's camera er bovenop gezet _/-\o_
Maar dan heb ik het wel over 6 jaar geleden ofzo oude }:O 8)7

Het ging dan ook om hetzelfde princiepe... Op een off-road autootje met een camera-constructie (dus geen tape oid, maar zo'n camera-houder zeg maar).

Mooi filmpje M3ga-Man :) Nou weten allemaal hoe je hond het ziet in ons kikkerlandje >:)

• Criminelis
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:25:
[...]

ja kan je doen als je zin hebt een redelijke flinke 12v accu wilt mee slepen voor die linear
Jah, das idd niet slim. Ik heb nu oliegevulde veren (lekker soepel :*) ) maar toen ik me camera erop had gemonteerd zakte die toch wel door ze vering. Als er dan ook nog eens een 12V accu aan komt... Word het wel een beetje zwaar denk ik zo ;)

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Zoals je al wel gezien hebt, ik ben een robot bouwer.
Ik ben vorig jaar nog n stapje verder gegaan dan dit.

Ik had namenlijk n volledig electrische rolstoel gesloopt, en daar n chassis omheen gebouwd.
Mijn doel was n Adroid bouwen, iets in de richting van R2D2, en dat is aardig gelukt, helaas de video transfer was erg zwak, ondanks de 2 lood accus die dr in zaten.
Hij kwam niet verder dan 400 meter, en er zat n 10w linear in, op de UHF band 492Mhz. (publieke frequentie, dus legaal. :))

Ik heb alleen maar Echte fotos, en geen scanner\webcam, dus ik kan em helaas niet aan jullie laten zien.

• Criminelis
Freakaz0id schreef op 27 januari 2003 @ 22:13:
Zoals je al wel gezien hebt, ik ben een robot bouwer.
Ik ben vorig jaar nog n stapje verder gegaan dan dit.

Ik had namenlijk n volledig electrische rolstoel gesloopt, en daar n chassis omheen gebouwd.
Mijn doel was n Adroid bouwen, iets in de richting van R2D2, en dat is aardig gelukt, helaas de video transfer was erg zwak, ondanks de 2 lood accus die dr in zaten.
Hij kwam niet verder dan 400 meter, en er zat n 10w linear in, op de UHF band 492Mhz. (publieke frequentie, dus legaal. :))

Ik heb alleen maar Echte fotos, en geen scanner\webcam, dus ik kan em helaas niet aan jullie laten zien.
Wel gaaf!

Maar jij zegt dat de video transfer zwak was, ik vind 400 meter wel heel ver hoor!

Als jij 400 meter verweg bent, zie je je auto/robot(tje) niet meer denk ik zo :P

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Deze 1.20m lange piepende andriode wel hoor. :D

• Criminelis
Freakaz0id schreef op 27 januari 2003 @ 22:21:
HaHaHa !! :D

Jammer dat je geen foto's kan laten zien :'(

• Criminelis
Freakaz0id schreef op 27 januari 2003 @ 22:21:
HaHaHa !! :D

Jammer dat je geen foto's kan laten zien :'(

Waarom staat me post er nu 2 keer :? (delete maar hoor)

[ Voor 17% gewijzigd door Criminelis op 27-01-2003 22:28 ]

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

en dat is 2. :D

Ik ga dr binnenkort n ouwe laptop in douwen, die spraakherkenning heeft.
mischien ooit nog es als ik goed genoeg ben, dat ding zelf anatomisch maken. Een zelf rondscharrelende robot op n LAN party ofzo is altijd lache. :)

Verwijderd

Dit zou een zwartwit videozender zijn:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/radiomorningstar/schemas/Tvtx9.gif

bron

Geen idee of dit werkt!
Ik vrees dat dit niet eens gebruikt mag worden: Radiocontroledienst e.d.

• Criminelis
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:24:

[afbeelding]

bron

Geen idee of dit werkt!
Maar zullen ze ook moeilijk gaan doen over iemand die een cameratje op ze RC autotje wil zetten :?

• Criminelis
Damn! is het de hele ochtend mooi weer geweest, kom ik net thuis en het GIET nu van de lucht!

Het filmpje moet dus HELAAS tot morgen wachten, als het dan ook niet regent.

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 23:24:

[afbeelding]

bron

Geen idee of dit werkt!
een ontvanger is ook wel handig denk ik :P

en ik heb echt geen idee welke ontvanger ik moet nemen die op die site staat :) (me=n00b)

met een hamer past alles

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ah ja videocamera met zender/ontvanger. Werkt op 1x of 2x 9V batterij, dus bijzonder licht en klein.

Je hebt mazzel, want ik heb daar foto's gemaakt. Even zoeken waar ze zijn.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/tripjes/hccdagen2002/TN_AUT23216.JPG Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/tripjes/hccdagen2002/TN_AUT23217.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/tripjes/hccdagen2002/TN_AUT23218.JPG Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/tripjes/hccdagen2002/TN_AUT23219.JPG

Zoals je ziet kost complete set 149 Euro op HCC Dagen 2002.
Op foto 2 is net standnummer 12B073 af te lezen. Ga maar zoeken in beursboekje.
Misschien is het inderdaad 'BACKUP Factory' bedrijf, zoals te lezen op hun t-shirts.

Veel geluk ermee!

Verwijderd

Wat ik ook wel eens gelezen heb is dat je een videomodulator kunt gebruiken. (Ik weet niet of het waar is!)

Dat is het metalen doosje in een videorecorder waarop je je antennesignaal doorlust naar je antenne-ingang van de TV, of waarmee je een spelcomputer verbindt met de TV. Dit is eigenlijk een hele zwakke TV-zender rond kanaal 36!!!
Sloop zoiets uit een oude videorecorder... Je kunt hier zowel audio als video op aansluiten.

De vraag is of het signaal sterk genoeg is voor TV-ontvangst binnenshuis als je enkel een antennedraad aan de modulator hangt.
Kan iemand het niet eens proberen: zet een antennedraad op de video-antenne-uit, en een antennedraad op je TV-antenne-in: ontvang je een signaal? Bingo.

Iemand enig idee hoeveel vermogen zoiets heeft?
Misschien is één extra HF-tor-trapje al voldoende voor een camerasignaal + microfoon! Easy does it! :)

Googlen op video modulator, LM1889, LM2889, of MC1374

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

UHF modulator uit vcr? Ja, in principe kan ie beetje stralen, maar je STOORT anderen wel mee, omdat kanaal 36 veel gebruikt is.
Ik vind het een domme zet om dat uit vcr te slopen. het nut is vrijwel nihil.

Bij conrad heb je zo'n modulator die videosignaal uit camera omzet in tv kanaal. Kost maar 19 euro en nummer is 192791. De werking is zelfde. Maar modulator is geen zender.

Ik beschik over twee kleurencameras die me door actie van conrad ca. 99 gulden kwijt ben. Nu kosten ze 62 euro. best.nr. is 190317 per stuk.
Werkt op 12 volt.

De goede zender die erbij gebruikt kan worden kost 139 euro. best.nr. 116971
En goede ontvanger kost 169 Euro, bestnr. 117064.
Dan moet je ook nog antennes bijkopen.
Zender heeft 12 volt ook nodig. Reikwijde is wel 400 meter groot.

Zoals je ziet wordt het niet goedkoper op.

Beter die bedrijf bellen die alles voor 150 euro te koop heeft staan. Je krijgt dus camera, zender en ontvanger voor! Bovendien is cameradeel lekker klein dat je op iedere RC auto kan zetten zonder het teveel te belasten. Ideaal dus. En misschien kun je lucht mee invliegen met heli of vliegtuig. Of lekker rondvaren op boot... Alles kan.

Of voor fun spooktocht maken door je systeemkast :P
En ga niet voor perverte loerder spelen door 'm in wc of badkamer op te hangen.....

Verwijderd

Leuk hondje.......

Grappig om het een beetje te ervaren hoe het er vanaf z'n auto uit ziet.
Volgende keer iets meer licht??

• Punksmurf
MrDummy schreef op 29 January 2003 @ 02:18:
En ga niet voor perverte loerder spelen door 'm in wc of badkamer op te hangen.....
offtopic:
ik zie mijn moeder niet zo graag naakt hoor :+
maar mss kan ik m de kamer van mijn buurmeisje in smokkelen :7

met een hamer past alles

Verwijderd

Ik heb zoiets een keer gedaan met Lego Mindstorms en een camera, zal eens kijken of ik ergens nog pics vinden kan

• m0nk
  • Laatst online: 22:26

m0nk

16-09-2003 15.15

beetje zoals dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.freakin-clan.nl/demos/cam.jpg

Deze heb ik ook eens een keer in mijn rc gehad, best lache om op tv te zien :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Bender
  • Laatst online: 27-11 21:15
M3ga_Man schreef op 27 January 2003 @ 21:07:

haha, ziet er erg strak uit.
alleen het is geen zender of wel?

• Criminelis
m0nk schreef op 29 januari 2003 @ 11:06:
beetje zoals dit?

[afbeelding]

Deze heb ik ook eens een keer in mijn rc gehad, best lache om op tv te zien :P
Wat heeft je dat gekost? Hoeveel metertjes heeft die berijk en kan die ook door de muren heen zenden?
Triloxigen schreef op 29 January 2003 @ 12:09:
[...]

haha, ziet er erg strak uit.
alleen het is geen zender of wel?
Nee, dat was gewoon zoals op de foto's te zien was en door te lezen zonder zender. Maar het was wel leuk ;)

Verwijderd

Bingo!
http://www.web-ee.com/Schematics/TV_XMIT/TVTransmitb.pdf
Zou je dit ook in SMD kunnen uitvoeren, of is de printopbouw erg kritisch? Want een print van 10x10cm is nogal groot voor een RC-auto'tje...

Ik vrees dat je dit niet zomaar mag gebruiken in Nederland. Als je de TV van de buren stoort, of overvliegende vliegtuigen(!), ben je de pineut: radiocontroledienst. Maar het is heel erg lowpower, dus...

***Ik wijs elke verantwoordelijkheid af!!!***

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ik kan daar niet zogauw op zien hoever die kan, weet je dat mischien?

• Punksmurf
...and transmits the resulting signal up to 300 feet...

page 2, §2

100 meter dus :) ziet er goed uit, tnx augustus! _/-\o_

*k denk overigens niet dat je vliegtuigen stoort.. niet alleen vanwege de afstand maar ook omdat hij op tv signaal 1-6 ingesteld kan worden ... van die fequenties zullen ze in de luchtvaart geen gebruik maken denk ik ...

[ Voor 47% gewijzigd door Punksmurf op 30-01-2003 10:28 . Reden: toevoeging storing ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Probleem vormt die trafo T1. Is die echt nodig? Volgens mij niet als je de audio weglaat... of is het een essentiële oscillator?
Hier de site van de fabrikant. Leuke spullen maar niet goedkoop!

Een kleiner model zender vind je hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.ramseyelectronics.com//images/hk/c2000-W.gif
Kost wel 99 dollar ex. btw. :(
Als ik de PDF-MANUAL zie, stelt het printje eigenlijk nix voor: twee torren, een kristal, vier spoeltjes, wat condensatortjes en weerstandjes....
Dat kost je 99 dollar!!
Als ik het schema toch eens had...

Alternatieven:
Zender (35 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.gotronic.fr/hf-opt/15031-opt.jpg
Eventueel booster (16 euro)
Afbeeldingslocatie: http://www.gotronic.fr/hf-opt/15035-opt.jpg
Bron
Voorbeeldschakeling (PDF)
Ik las ergens een test (ben de url kwijt) waarin men niet echt positief over de beeldkwaliteit was.

En dit alles mag je volgens mij dus niet gebruiken in Nederland!

• Criminelis
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:00:
Probleem vormt die trafo T1. Is die echt nodig? Volgens mij niet als je de audio weglaat... of is het een essentiële oscillator?
Hier de site van de fabrikant. Leuke spullen maar niet goedkoop!

Een kleiner model zender vind je hier.
[afbeelding]
Kost wel 99 dollar ex. btw. :(
Als ik de PDF-MANUAL zie, stelt het printje eigenlijk nix voor: twee torren, een kristal, vier spoeltjes, wat condensatortjes en weerstandjes....
Dat kost je 99 dollar!!
Als ik het schema toch eens had...

Alternatieven:
Zender (35 euro)
[afbeelding]
Eventueel booster (16 euro)
[afbeelding]
Bron
Voorbeeldschakeling (PDF)
Ik las ergens een test (ben de url kwijt) waarin men niet echt positief over de beeldkwaliteit was.

En dit alles mag je volgens mij dus niet gebruiken in Nederland!
Waarover waren zie niet echt positief?

Het alternatief, of dit gevalletje
Afbeeldingslocatie: http://www.ramseyelectronics.com//images/hk/c2000-W.gif

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
nou ik denk niet dat ze een probleem maken met zo'n klein zendertje. ik bedoel het word geen 24hr zender maar voor een half uurtje of zo. ff lekker spelen :D
maar ik wil gewoon een echt schema hebben en het eigenlijk niet origineel bestellen.
ik heb al een zender besteld maar ik zit er aan te denken om hem toch te annuleren want hij kost wel 110 euro en dat is veel geld en ik denk dat ik er best in kan besparen.
teminste dat weet ik zeker.
maar jah ik ben nu bezig schema's te zoeken, samen met mijn baas. en die weet dat vast wel :P

• Criminelis
Idd heel veel, maar er stond wel in dit topicje een site met schema's

Deze site

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13
En voor alle mensen die zeuren over de radiocotroledienst, kijk maar eens op http://www.agentschap-telecom.nl/ voor meer info over de regelgeving.

Volgens mij mag je tot 4 watt(hiermee kom je met een radioportofoon toch wel bijna 1,5km ver) zenden zonder vergunning. (weet dit trouwens niet helemaal zeker)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in draadloze videotransmissie. Heeft iemand nu al een goed schema gevonden en getest??

• insan1ty
MrDummy schreef op 29 January 2003 @ 00:38:
Ah ja videocamera met zender/ontvanger. Werkt op 1x of 2x 9V batterij, dus bijzonder licht en klein.

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

Misschien is het inderdaad 'BACKUP Factory' bedrijf, zoals te lezen op hun t-shirts.

Veel geluk ermee!
Jaaa die bedoelde ik hier: [rml]insan1ty in "[ EL] hoe camera maken op rc-auto?"[/rml]

Dat is denk ik je oplossing baas. Dat kleine blokje op de foto van m0nk is de camera en zender, 9V batterijtje eraan en go.. De ontvanger was gewoon zo'n kastje als op de foto van m0nk....
Op de beurs hadden ze zo'n helm met batterij +camera+zender erop gemonteerd :) was wel lachen want ze hadden de ontvanger op een breedbeeld tv aangesloten :) [die gast op foto rechtsboven heeft m dus op zn hoofd zie ik net]

[ Voor 5% gewijzigd door insan1ty op 08-02-2003 13:57 ]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Niemand dus een schema gevonden?

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
ik ben wel erg benieuwd. Als dit een beetje betaalbaar is. Dan kan je mooi met de laptop op schoot de auto besturen straks..

lijkt me best wel gaaf om dit out-door te zien. "even" accelereren naar 80 zal er heel anders uitzien vanaf zo'n auto

Verwijderd

Ja en voor een tweaker is dit de enige manier om de buitenwereld te zien :)

Wel vet, bom erop, rijden naar je schoonmoeder, ff toeteren, zij doet open, boem :)

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 21:29:
Ja en voor een tweaker is dit de enige manier om de buitenwereld te zien :)

Wel vet, bom erop, rijden naar je schoonmoeder, ff toeteren, zij doet open, boem :)
*droom*
...als dat toch eens zou kunnen... :P

Verwijderd

MrDummy schreef op 29 January 2003 @ 00:38:

Veel geluk ermee!
iedereen met een beetje hardcore google skills kan dat standnummer toch wel nagaan http://www.hccnet.nl/hccdagen2002/stand.cfm?standnr=370

en komt er dan achter dat hun website is te bereiken via: http://www.backup-factory.nl/

• insan1ty
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 23:30:
[...]

iedereen met een beetje hardcore google skills kan dat standnummer toch wel nagaan http://www.hccnet.nl/hccdagen2002/stand.cfm?standnr=370

en komt er dan achter dat hun website is te bereiken via: http://www.backup-factory.nl/
Deeplink: http://www.backup-factory.nl/camera/camera.html
Ik wil dat eigenlijk ook hebben man... Helaas is mijn VCR kapot :(

Edit
Zeker een geil cameratje.. m0nk heeft er 1 zo te zien.. Heb je nog meer interessante informatie?
Waar voed je het mee? Hoe lang doet ie met een batterij? Is het bereik echt 100m? Hoe is de beeldkwaliteit? Heb je last van interferentie[niet van de auto want die werkt op een veeeeel lagere frequentie, maar van andere 2.4GHz apparatuur]?

[ Voor 27% gewijzigd door insan1ty op 10-02-2003 00:15 ]

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 15:16
Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden van bovenstaande vragen.

Wat is trouwens het uitgangssigaal van de ontvanger?
kan je die rechtstreek op een vcr pluggen? Of moet het eerst gemoduleerd worden?

Verwijderd

Via mail geven zie blijkbaar weinig kennis weg.....dit blijkt wel uit mijn mailtje dat ik gestuurd had met 4 simpele vraagjes...........Morgen maar even bellen dus.....jullie horen het wel !
Meld ik hem meteen even dat zijn Caps Lock kapot is...........

Mail

Op Tweakers zijn we een topic gaande om een camera om een rc auto te plaatsen. Het gaat hier om het volgende topic: [rml]Backupmaster in "[ EL] hoe camera maken op rc-auto?"[/rml]

Daarom heb ik een paar vragen:

1 Ik zie in de informatie die op jullie website staat dat het mogelijk is om tot 100 meter draadloos te gaan. Is het niet mogelijk om deze afstand te verhogen met versterkers of andere apparatuur ?

2 Werkt de camera op batterijen ? Zo ja welke en hoeveel ?

4 Waar werkt de ontvanger op ? adapter ofzo ?

3 Wat is het verschil tussen de onderstaande ontvangers ?

Reply

DE AFSTAND IS TE VERHOGEN TOT 1 KM DOOR EEN VERSTERKER MAAR DIE HEBBEN WE NIET OP DE ZAAK WEL 200 MW EN DIE ZIJN 200 300 METER.MAAR JE KAN BETER EVEN BELLEN PRAAT BETER.
BACKUP FACTORY
RINUS HIJNEN

Verwijderd

Ik kwam vandaag dit tegen.
Kost $389.95 maar dan heb je ook wel weer wat. })

Afbeeldingslocatie: http://mp3.estorz.com/images/products/large/24ghzwirelesscam_med.jpg
Klik op afbeelding voor de website.
No surveillance job is too big for the world's smallest 2.4GHz color camera! This unbelievably tiny camera is no bigger than a postage stamp and has the power to transmit, real-time, full-color video to any TV or VCR within 300 feet. It can be powered by an AC adapter OR a portable battery pack, so you can place this camera virtually anywhere! Hide it in a houseplant or air conditioning vent to make sure your nanny isn't mistreating the kids while you're away. Mount it in a mailbox to see who's been swiping your mail. Or place it in the kitchen cabinet near the candy stash to make sure your kids aren't secretly raiding it! The applications are endless!

The camera transmits over the powerful 2.4GHz spectrum, making sure images arrive crystal clear -- even through walls and floors. Just set up the camera, connect the 2.4GHz receiver to the TV or VCR, and the system is up and running! The camera/transmitter comes with a receiver, two AC adapters (one for the camera, the other for the receiver), a battery pack and two RCA cables. The battery pack requires 4 AA batteries, which can power the camera for approximately 10 hours.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 02:22 ]

Verwijderd

Ik heb dus net naar backup factory gebeld (de prijzen op de site kloppen niet)

Een camera met een bereik van 100 m kost met ontvanger 129 euro

1. een 200 miliwatt onvanger extra (goed voor 300 a 400 m bereik) kost 9 euro

Dus totaal 138 euro voor 300 m bereik

Werkt 4 a 5 uur op 9 volt batterij

en op een speciale accu pack van hun werkt hij 12 uur

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Criminelis
IDD wel mooie aanbieding... Maarja, ik blijf het toch nog veel geld vinden hoor, 100 euro (220 guldens)
Pagina: 1