[xp] via naar intel met behouden van os

Pagina: 1
Acties:

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 19:08
hoi,

ik wil binnenkort een upgrade doen van een asus p3v4x met een via chipset maar ik wil binnekort naar een gigabyte ga-8iexp met een intel 845e chipset..

op mijn huidige systeem heb ik nu win xp draaien op de via chipset

op me nieuwe mobo wil ik gewoon mijn huidige os laten draaien met lui om opnieuw te installeren.. nu lees ik allemaal verhalen over inaccesible bootdevice... en dergelijke..

wat kan ik het beste doen.. in winxp de via ide drivers...verwijderen . en dan laten rebooten..?

hoe kan ik de bestandjes vinden die ik moet gebruiken om bij de f6 te gebruiken voor de intel 845e ide drivers te laden.. welke bestande moet ik dan hebben.. :)

bereid mij voor :) thanx!

Van het kastje naar de muur lopen...

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 22:18
Geloof me, na een nieuw moederbord installeren wil je echt wel ff een fris OS erop zetten, anders blijven er allemaal sporen achter en raakt Windows helemaal in de war. Het is haast onmogelijk om dat met de hand allemaal te corrigeren.

En achteraf zul je blij zijn dat je het gedaan hebt, trust me :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 17:33
Ik heb het zelf al eens gedaan met win xp.
Van een Shuttle P3-bord naar een Abit met AMD.
startte gewoon op en xp gaf netjes de melding nieuwe hardware gevonden....

Maar ik zou toch voor de goede werking de tip van seakerhett maar opvolgen...

Verwijderd

Ik heb eens een harde schijf over gezet naar een compleet andere pc. Et duurde ff :p maar alles werkte wel.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

geld die tip ook als je van kt133naar kt333 gaat of is het alleen intel<--->via(of iets anders)

weet iemand nog een leuke signature?