Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom inline remote control voor SP90 (riovolt MP3cdspeler)

Pagina: 1
Acties:

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar alle soorten informatie over die handige inline remote controls voor discmans, mp3-spelers en dergelijke, vooral die voor de riovolt SP-series, 'k zou er namelijk graag een zelf maken :*)

Alvast bedankt :)

rel.

If you come here... you'll find me... I promise

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

De afstandsbedieningen werken met verschillende weerstandniveus, elke knopje heeft een aparte weerstandwaarde (zo zit het iig met alle Minidiscs) Je kunt met een aantal transistortjes en weerstanden op de parallele poort het zelf namaken, of zelf met losse schakelaartjes. Maar heel erg "inline" zal het resultaat wel niet worden.

• Relix

Relix

Topicstarter
Oki, en kan ik experimenteren met die weerstanden, zonder m'n discman naar de eeuwige jachtvelden te sturen? en waartussen moet ik die dan hangen? links-massa, rechts-massa, ... ?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Relix schreef op 23 januari 2003 @ 20:30:
Oki, en kan ik experimenteren met die weerstanden, zonder m'n discman naar de eeuwige jachtvelden te sturen? en waartussen moet ik die dan hangen? links-massa, rechts-massa, ... ?
Ik zou zeggen, pak een multimeter erbij en begin te meten. Meet welke weerstand je bij elk knopje krijgt.
Heb je wel een remote nodig van iemand anders met dezelfde speler. Ze hebben namelijk wel niet allemaal dezelfde weerstand.

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 23-01-2003 20:32 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

jah, dat is nou juist het vervelende: de discmans gebruiken meestal OF een extra lijntje naar de afstandsbediening, of een extra breed stekkertje aan de zijkant, ik heb ze allebei wel eens gezien. In jou geval moet je dus waarschijnlijk een 4-polige 3.5 mm stekker regelen, waarbij de laatste twee ringen de plaats is waar je de weerstanden tussen moet zetten.
kijk hier eens: http://www.mironics.com/ProductDetails/DIYHardwareInfo.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Corn op 23-01-2003 20:36 . Reden: linkje: ]

• Relix

Relix

Topicstarter
inderdaad, nu ik er op let is er links van de koptelefooningang een soort "uitbreiding"...

en ik heb helaas nergens een "bron" voor zo'n remote control :(.

edit: very interesting cornholio :). jammer dat het waarschijnlijk dezelfde waarden niet zijn, maar toch bedankt, _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Relix op 23-01-2003 20:42 ]

Pagina: 1