[redhat] Ik kan niet op mijn windows-hd komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:46
Ik heb net voor het eerst redhat geinstalleerd en ik denk bij het installeren hiervan iets vergeten te hebben betreffende windows. Ik kan dus nergens deze hd vinden (ik heb al in \mnt gekeken maar daar staat geen \dos of \ms-dos) Hoe kan ik dit het beste oplossen??? :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Hoe kan ik mijn (windows-)partities benaderen onder Linux?

Mooi linkje bovenaan dat FAQ heet... :P

Eeuwige n00b

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Inderdaad, zie de FAQ.

Als je een NTFS partitie hebt kan het zijn dat je daarvoor eerst de NTFS kernel-module moet laden, maar dan werkt het verder hetzelfde.

Dit topic gaat dicht, zie de FAQ, en eventueel verder:

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Argh! Men maakt mij net in #nos duidelijk dat je in het geval van NTFS partities (Win XP of Win2000) hiervoor zelfs een kernel zult moeten compileren, omdat Red Hat hier standaard geen kernel module voor heeft. Hoe je een kernel moet compileren is ook zeker te vinden (FAQ, google), maar het zal je in dat geval een beetje moeite gaan kosten om uit te vinden hoe dat werkt. Succes daarmee iig ;)

Dit topic is gesloten.