Toon posts:

moederbord --> 6 piepjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell demension 4300

Pentium 4 --> 1600 mHz
1 x 128 sd ramm
1 x 256 sd ramm

Geforce 2 --> 32mb

uiteraard ook een Dell moederbord :(

(dit was even wat info vooraf op een rijtje)

ik wilde eindelijk van het Dell systeem af. Ik wist een jaar geleden niet beter maar inmiddels heb ik wat meer kijk op de hardware matige kant van een pc.
Dus als ik nog eens de keuze gehad zou hebben zou ik uiteraard me zaakje zelf samenstellen....

Ik heb dus om te beginnen pas me kast verkocht.
Moet kunnen dacht ik. Maar toen ik me nieuwe kast gekocht had kwam ik er achter dat het Dell moederbord niet gestandariseerd was en voor geen meter past.....

HET PROBLEEM :

toen ik het mobo er toch inzette en de (overgebouwde) dell voeding er op aan sloot, met videokaard en geheugen en de pc starte begon de fan netjes te draaien en het lampje op het mobo ook te branden. Ik hoorde de harde schijf ook draaien... maar ik hoorde 6 piepjes uit het mobo komen (waaronder de 3e een lange dacht ik)

en ik krijg geen beeld en ik heb ook geen pc speaker aangesloten maar misschien zit die bij het Dell mobo geintergreerd?

het zou kunnen dat ik de fan van de proc verkeerd om heb aangesloten... die kan er normaal maar op 1 manier in maar ik heb hem moeten afvijlen omdat Dell weer z'n eigen aansluiting heeft... (wat mij betreft zouden de heren dell enz is iets investeren in standarisatie? zou wel makkelijk zijn)
dus toen ik hem aansloot deed de pc het maar 3/4 seconden terwijl de fan wel draaide... toen draaide ik hem weer om en toen deed hij het weer maar hoorde ik dus die 6 piepjes... ;(

verder loopt de pc ook niet door... ik heb me hdd ledjes nog niet aangesloten omdat dat erg lastig gaat (Dell gebruikt flat cable ipv losse draadjes naar de power knop enz)

dus wat zou er nou kapot zijn? 6 piepjes is erg vaag..... ?
in de Dell handleiding staat daar niks over... op de site ook niet...

ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk omschreven heb?

Verwijderd

Dit is al zo vaak langsgekomen... is makkelijk te vinden met google :/

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
wat voor bios zit er op de pc? ami, award? als je dit weet kun je kijken wat de piepjes betekenen

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

idd een search vraagje, maarre, zit je geheugen/videokaart/processor er wel goed op/in? Meestal is dat het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
er zit een DELL bios op me pc...
alles zit er goed ingedrukt...
en met regulire mobo's is dit makkelijk te vinden ja.. maar dit is een DELL...
lastig geval...

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb Dell gebeld.

Volgens hun handleiding is mijn mamabo naar de eeuwige jachtvelden -->

een gate A20 nogwat is kapot...

dit is heel wat anders als bij andere merken 6 piepjes (ik heb WEL via google gezocht ed)
't namenlijk een DELL bios (geen ami of award ed)

ik denk : ik vermeld dit nog even mocht iemand dat intereseren?...
(niet om het topic omhoog te werken of zo hoor...)

wat mij betreft is dit topic afgerond.... iedereen toch bedankt voor de aandacht...
Pagina: 1