Toon posts:

Vervangen of niet (Garantie) :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een apollo kaart gekocht met de ati radeon 8500 chip gekocht (€349). Achteraf gezien niet de beste keus, maar goed, ik had 'm. Na 8 maanden raakte deze defect, dus ik stuur 'm terug. Door de winkel wordt bevestigd dat hij defect is en dat ze een nieuwe zullen bestellen. Krijg ik (weken) later te horen dat de fabrikant niet meer levert en dat ik een tegoedbon van €80 euro kan krijgen. Ik heb één jaar garantie. Is het dan niet de bedoeling dat ik dan binnen dat jaar recht heb op een kosteloze reparatie of een vervangend product dat evenwaardig of beter is.
Op mijn bon staat letterlijk "Ati Radeon 8500 128Mb DDR, TV-Out, DVI" Geen merk.
Enig idee wat mijn rechten nu zijn???

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
ze zullen je een vergelijkbaar product moeten aanbieden of het volledige bedrag terug, of kostenloos repareren ja.

Verwijderd

dat je een gelijkwaaridig vervangend product krijgt :)

dus een andere Radeon 8500 128MB DDR met tv out en DVI

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat jullie het met me eens zijn...
Maar moeten ze dan ook andere merken leveren als die vergelijkbaar zijn?
Het is ieder geval veel goedkoper voor ze dan terugbetalen.
I.i.g. ga ik met €80 niet instemmen, wel? (en zeker niet als tegoedbon)

• cûora
je koopt het apparaat voor een bepaald doel, als dit doel binnen een jaar al niet meer gediend kan worden moet de leverancier (lees: daar waar je het gekocht hebt), ervoor zorgen dat je weer van een gelijkwaardig apparaat gebruik kan maken, of geld teruggeven.
Het feit dat de fabrikant niet meer leverd is niet jouw probleem je hebt het immers niet bij de fabriek gekocht en dus ook daarmee geen overeenkomst (bonnentje/rekenig), maar met de winkelier.
Deze dient je dus al dan niet van een ander merk / type, een gelijkwaardig ding aan te bieden, of ervoor te zorgen dat je het dan elder aan kan schaffen op zijn kosten (geld teruggeven dus)

Op de site van ombudsman / consumentenbond staat ook veel info volgens mij

[ Voor 6% gewijzigd door cûora op 23-01-2003 20:20 . Reden: toevoeging ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Vergelijkbare kaart of beter moeten ze leveren... Of je kunt voorstellen dat je een 9500 neemt met wat bijbetaling ofzo... Of een GF4 achtig iets... 80 euro moet je je niet mee laten afschepen, en zeker niet in de vorm van een tegoedbon...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niet instemmen. Je hebt altijd recht op 1 jaar volledige fabrieksgarantie. Kan de winkelier deze niet meer leveren, dan moet deze voor een gelijkwaardig vervangend product zorgen, óf (wanneer dat niet mogelijk is) het bedrag volledig teruggeven. Garantie met afschrijvingen kent men niet in Nederland. Dus mochten ze voet bij stuk houden, dan een organisatie zoals de Consumentenbond inschakelen (of daarmee bij die zaak mee dreigen: worden ze "ineens" stukken behulpzamer). :)

Volvotips.com

Verwijderd

Topicstarter
Kijk! Dat dacht ik dus ook! Waarom doen ze dan zo !@#$%^&*moeilijk?

• cûora
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:21:
Kijk! Dat dacht ik dus ook! Waarom doen ze dan zo !@#$%^&*moeilijk?
ze kunnen natuurlijk altijd proberen of jij zo gek bent dat je het aanbod accepteerd...
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk niet erg klantvriendelijk is :(

Verwijderd

nee, probeer een 9000 ofzo te krijgen of een ander merk.
80 euro zou ik nooit mee akoort gaan..

Verwijderd

Topicstarter
een 9000 natuurlijk niet hè. Dan minstens een 9500 (8500 wordt binnenkort "omgedoopt" naar 9100) Maar zo moeilijk wil ik helemaal niet doen. Ze hebben nog kaarten die gewoon aan die eisen voldoen. Als die straks uitverkocht zijn wordt hun probleem toch alleen maar groter?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Als je het bonnetje nog hebt MOETEN ze het rpoduct gewoon vervangen, Sim-Pel

Tenzij je er natuurlijk zelf de oorzaak van bent dat ie stuk is

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
nope...ik heb er niets mee gedaan. Ik denk dat het geheugen niet deugde... en de bon heb ik, die is nu bijna heilig. en het bewijs dat ik het terug gestuurd heb eb alle mails zo'n beetje heb ik ook nog

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Waterlelie schreef op 23 January 2003 @ 20:32:
Tenzij je er natuurlijk zelf de oorzaak van bent dat ie stuk is
En dat zal de winkel moeten bewijzen, niet jij.

Laat je niet afschepen, je hebt meer rechten dan je denk, consumenten zijn aardig goed beschermd door de wet.

Verwijderd

maak even een kopie van de bon voor de zekerheid. en ze moeten jouw inderdaad of een vergelijkbare of betere kaart geven. zou mooi zijn dat je tv binnen een jaar stuk gaat en hij blijkt niet meer te fixen en ze zegen alstublieft meneer hier hebt uw 70 % van de nieuwewaarde terug en die moet uw hier besteden. kortom dreig met de consumentenbond en willen ze niet meewerken schakel ze desnoods in.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Ik kan ze natuurlijk ook de link naar dit forum sturen :)
Niet dat ik daar rechten aan kan ontlenen, maar duidelijk is het wel.

Verwijderd

mag ik eventueel vragen over welke winkel over gaat. dat lijkt me wel verstandig om te weten:Als je eigen menig wilt geven over het winkel kan je dat op het shop-survey doen.
Over het vervangen of garantie daar heb ik ook een mening over: als je kaart met respect heb behandeld dus niet rare dingen meegedaan dan heb je het recht op een nieuwe exemplaar. vervolgens als ze dat niet willen geven dan zou ik jou geld terug vragen.want ik vind dat een grafische kaart niet binnen 8maanden stuk mag gaan+ ik zou de aanbod echt niet nemen je hebt er inmiddels wel 349euro ervoor betaalt.

Verwijderd

Topicstarter
De shop survey heb ik in gevuld. Is dan ook geen erg positief survey geworden. Het ging allemaal perfect hoor. Geen twijfel daar over...Totdat ik dus iets terug stuurde

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 20:49 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mocht dat je een andere kaart mag kiezen dan zou ik voor Ati radeon 9500 pro die is sneller dan de 9000. of de geforce4 maar dan 4200 turbo bevoorbeeld albatron wat ook goed is point of view maar dat moet je maar zelf verder zien wat je wilt hebben. ik heb hier een nieuwe test van tomshardware daarin staan vol met info en welke de beste keuze is
hier een link http://www6.tomshardware....0021218/vgacharts-02.html

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om een lang verhaal kort te maken. Nadat ik nog eens heb verteld wat volgens mij (ons) mijn rechten zijn, kreeg ik alsnog een identieke kaart thuis gezonden, dezelfde dag nog. Snappen jullie nou nog waarom ze zo moeilijk deden? :S

Verwijderd

misschien willen ze helemaal niet vergoeden of een nieuwe geven.meestal komen ze altijd met een lullig verhaal dat ze deze type niet meer kunnen leveren enzo. verder kan ik je niet echt helpen sorry ;(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat een hufters :(

Je hebt de shop survey ingevuld, en terecht- psst, welke winkel was het?- dan weten degenen die deze thread gevolgd hebben ook waar te kijken in de Survey :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Salland Automatisering
Pagina: 1