Toon posts:

DivX kleuren doen vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een DivX film die zo vaag doet.
Als je hem afspeelt begint het groen en komen er letters die even later heel raar vervagen. Vervolgens neemt het groen de vorm aan van bergen en na een tijdje nemen de bergen pas hun normale kleur aan, elke keer dat er van scene geschitched wordt heeft de scene nog half de kleuren van de vorige.
Het is zeer moeilijk te beschrijven, ik hoop dat iemand hier duidelijk uit wordt. Nou, dit is dus in elke player, maar als ik hem in VirtualDub afspeel niet. Als ik er een Direct Stream Copy van maak, blijft dit, en ik heb geen 63 GB over dus ik kan hem niet recompressen.
Weet iemand hoe dit komt en hoe dit op te lossen is zonder een nieuwe harddisk te kopen ;)?

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Volgens heb jij een film op xvid formaat.
Dus moet je ff een codec daarvoor downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd, ik heb ff gechecked en het is een xvid, maar ik heb 2 verschillende codes proberen te installeren en zowel WMP als WinDVD bleven het raar doen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke codecs (-packs) heb je geinstalleerd?

Probeer ffdshow even als je dat nog niet gedaan had.
* F_J_K moest ffdshow misschien wat duidelijker in de FAQ zetten :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• srblackbird
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Nimo-pack lite installeren werkt

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
XviD-04102002-1 werken bij mij goed, met andere codecs krijg ik ook vage groene kleuren :(

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

waarschijnlijk is dit omdat je nimo hebt geinstalled, hierin zit (zat) een slechte ffdshow, waardoor je dat mooie flip effect krijgt. installeer ffdshow ff opniew van http://sourceforge.net/pr...d=53761&release_id=131530
of de nieuwe nimo wil ook wel es werken

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23
Dit topic gaat ook over codec's daarom open ik maar geen nieuwe

Ik was opzoek naar goede codec's voor divx, met de search kwam ik op de volgende uit: DivXTotalPack1.2

heb hier ik de DivXTotalPack1.2 gedownload (http://www.quellicheilpc....oad.php?op=scheda&lid=306), maar nu kan ik in windows media player geen film meer in volledig beeld bekijken, alt- enter werkt niet.
als ik bij beeld kijk zie ik daar wel volledig scherm staan maar ik kan er niet op klikken.

Ik die totaalpack er weer afgegooid, had gehoopt dat ik dan wel weer een film in volledig beeld kan kijken. maar ook niet.

Het beeld ziet er verder wel goed uit en geluid is ook goed.

heeft iemand een idee welk codec ik dan beter kan gebruiken?

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
NielsHarley schreef op 23 January 2003 @ 22:07:
Dit topic gaat ook over codec's daarom open ik maar geen nieuwe

Ik was opzoek naar goede codec's voor divx, met de search kwam ik op de volgende uit: DivXTotalPack1.2

heb hier ik de DivXTotalPack1.2 gedownload (http://www.quellicheilpc....oad.php?op=scheda&lid=306), maar nu kan ik in windows media player geen film meer in volledig beeld bekijken, alt- enter werkt niet.
als ik bij beeld kijk zie ik daar wel volledig scherm staan maar ik kan er niet op klikken.

Ik die totaalpack er weer afgegooid, had gehoopt dat ik dan wel weer een film in volledig beeld kan kijken. maar ook niet.

Het beeld ziet er verder wel goed uit en geluid is ook goed.

heeft iemand een idee welk codec ik dan beter kan gebruiken?
Nieuwste nimo codecpack downloaden zoals ze hierboven zeggen, dan ist zeker goed.
Pagina: 1