Uplink switch -> Router (werkt niet?)

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik heb vandaag ff een patch kabel gemaakt voor mijn switch (8 port, noname) en router (Draytek Vigor 2300). Deze kabel is gewoon straight. Ik heb deze als volgt verbonden:
code:
1
Switch uplink -> router port 1

Nou is het zo dat het lampje van port 1 op de router gewoon brand. Nou kan ik met een PC die achter de switch hangt niet pingen naar een pc die achter de router hangt. Het lijkt of er gewoon 2 aparte netwerken zijn.

Is er iets dat ik moet instellen in de router oid? De site van Draytek, de FAQ en de search boden geen uitkomst helaas :'(.

PS: In de kabel zit een klein foutje: ader 4 en 5 zijn met elkaar verbonden. Dit moet opzich geen probleem geven omdat de kabel toch alleen maar ader 1 2 3 en 6 gebruikt (toch?). Ik heb vandaag geen mogelijkheid om dit te fixen (met die kabel), maar als het nodig is kan ik dat morgen wel ff doen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Als t lampje brand moet het iig goed zijn....
Ik vrees toch je kabel...

Heb je niet ergens een UTP kabel liggen? (al-dan-niet cross)

Is je switch uplink niet gedeeld met een normale poort, waar je OOK een utp kabel in hebt? dan werkt t natuurlijk ook niet

• Milenco
DJSmiley schreef op 23 January 2003 @ 19:49:
Als t lampje brand moet het iig goed zijn....
Ik vrees toch je kabel...

Heb je niet ergens een UTP kabel liggen? (al-dan-niet cross)

Is je switch uplink niet gedeeld met een normale poort, waar je OOK een utp kabel in hebt? dan werkt t natuurlijk ook niet
De uplink is een aparte poort. De PC in de switch zit nu in poort 1, deze zal ik eens ff in poort 2 stoppen. Ik zal gelijk ff idd een andere (goede) kabel gebruiken (dom dat ik daar niet aan heb gedacht)

Update: Probleem is opgelost:
De uplink poort en poort 1 van de switch werden met elkaar gedeelt. Ik heb de PC achter de switch op poort 2 gezet, en nu werkt het perfect. Ik heb dus geen andere kabel nodig en hoef niets in te stellen in de router. Thanks DJsmiley!

[ Voor 18% gewijzigd door Milenco op 23-01-2003 20:11 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Milenco schreef op 23 januari 2003 @ 20:07:
[...]

De uplink is een aparte poort. De PC in de switch zit nu in poort 1, deze zal ik eens ff in poort 2 stoppen. Ik zal gelijk ff idd een andere (goede) kabel gebruiken (dom dat ik daar niet aan heb gedacht)

Update: Probleem is opgelost:
De uplink poort en poort 1 van de switch werden met elkaar gedeelt. Ik heb de PC achter de switch op poort 2 gezet, en nu werkt het perfect. Ik heb dus geen andere kabel nodig en hoef niets in te stellen in de router. Thanks DJsmiley!
Veel hubs/switches hebben 1 poort dubbel: gewoon en uplink zijn dus 1 poort. En die tegelijk aansluiten wil niet. Vrijwel altijd de eerste of de laatste poort...

Naja, het werkt nu, veel plezier verder!

• Milenco
DJSmiley schreef op 23 januari 2003 @ 20:15:
[...]

Veel hubs/switches hebben 1 poort dubbel: gewoon en uplink zijn dus 1 poort. En die tegelijk aansluiten wil niet. Vrijwel altijd de eerste of de laatste poort...

Naja, het werkt nu, veel plezier verder!
Thanks! Waarom hebben ze deze poort eigenlijk dubbel gemaakt? Ik denk dat ik namelijk niet de eerste ben met dit probleem? Je kan dan toch net zo goed een crosscable aanleggen? Is er weer een poort vrij :)

Verwijderd

Dat doen ze om kosten te sparen. In feite is dit gewoon 1 poort, maar ze hebben als service een extra outletje gemaakt, waarbij intern de cross al geregeld is.
Pagina: 1