[CS] Lan thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00
ok, ff het volgende. Ik wil graag bij mij thuis met een man of 6 voor de gein es ff een keer cs'en. We hebben hiervoor genoeg aansluitingen en een 100mbit netwerk. Dus een lokaal gamepje moet denk ik geen probleem zijn.

Nu vroeg ik me af of we ook op internet konden met ons 6'en aangezien we maar een @home verbindinkje hebben met een geringe upload.

Kamer huren

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

nee ik denk dat dat niet lukt met zijn 6en heel mischien met ze 2en mischien

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Surfen is geen probleem, omdat het dan meer om de download gaat, maar online spelen zal denk ik niet goed gaan. Maar daarvoor ben je ook met z'n 6en, om tegen elkaar te spelen :P

The devil is in the details.

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:00
met 6 personen op een lan is denk ik ook wel genoeg? ;)

Je kan misschien wel online spelen, maar dan zal de ping wel hoog zijn.

• L3n-M3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
met 2 á 3 mensen on-line spelen is geen probleem maar meer dan krijg je toch last van een hoge ping. duzz als ik jullie was zou ik lekker op je thuislan blijfen. ;)

Verwijderd

Ik heb vaak bij iemand met adsl met 4 mensen gespeeld, en dat ging prima! Iedereen had nog ping 40 - 50 zoiets... maar met z'n 6-en? Kzou het gewoon proberen, en anders ga je toch lekker lannen :P

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
als je nou ook es ff verteld HOEVEEL up en downstream je hebt :P
maar ik weet dat je met adsl lite, das 16kb als ik me niet vergis. niet met meer dan 2 mensen kan connecten :)

Verwijderd

CU2morO schreef op 23 januari 2003 @ 21:23:
maar ik weet dat je met adsl lite, das 16kb als ik me niet vergis. niet met meer dan 2 mensen kan connecten :)
1: @home heeft 16 kB\s upstream
2: dan red je het inderdaad net met 2 spelers :)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Try it out, als je toch al bij elkaar komt om te gamen kan je net zo goed gelijk inet tryen

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:58:
[...]
1: @home heeft 16 kB\s upstream
2: dan red je het inderdaad net met 2 spelers :)
Neem als stel regel (een gemiddelde) dat je per persoon 4 kb/s up & down nodig hebt (als je HL met 33K connection speed hebt ingesteld)
Dus 16 / 4 = 4 personen zonder lag! (spreek uit ervaring), met 6 personen moet je gewoon proberen :)
Wie niet waagt, wie niet wint!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

je kunt met cl_cmdrate en cl_updaterate je down en upload snelheid instellen in cs. als je allemaal het op zo rond de 20-30 zet, heb je misschien een beetje rare gameplay maar geen lag. en je ping is ook niet hoger dan normaal.
ik speelde wel is met zn 3en en dat ging perfect, en de ping soms zelfs iets lager dan normaal :)

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewoon zelf een server hosten? 6 man zit dan local + optie voor twee mensen langs inet. Niet? Zo doen wij het met quake2 :)

sorry had vraag scheef gelezen :Z

[ Voor 14% gewijzigd door interp op 24-01-2003 00:25 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
4 man kan met @home.. ik denk dat 6 mischien ook kan, maar dat je dan wel lag krijgt. probeer het :)

Verwijderd

6 man lukt makkelijk joh, dat hebben wij zo vaak gedaan. Niet met 1 verbinding dat klopt. Maar bij @home kan je gratis tot 2 computernamen extra aanvragen. Typ maar es in je browser www, of start.home.nl en dan kijk je bij de abonnee opties. Normaal heb je dus een verbinding van:
200+kb down en 12+kb up , als je dus die 2 computernamen extra aanvraagt krijg je per computer, precies hetzelfde erbij.

(Overzicht van computers met @home internet op je lan.)
CP12345 200+kb down en 12+kb up
CP12344 200+kb down en 12+kb up
CP12343 200+kb down en 12+kb up

Dus geen verschil in snelheid. Omdat die modem van je 10 mbit of meer aankan, snap je? Een kind kan de was doen. 8)7
3 verbindingen moet je dus over 6 man verdelen. Maar daarvoor verwijs ik je naar de Netwerk topics.

Owja , als je echt geen last van lag wilt hebben, moet je de instellingen bij [CS] veranderen. In je config.cfg in de map /cstrike staat een regel die veel invloed heeft op je netwerkgebruik. CL_UPDATERATE staat bij mij op 80, maar als we in een lan zitten verander ik die naar 20, omdat ik anders ook net als anderen ping 5000 krijg.

Viel Gluck und spass. Tataaaahh...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 11:01 ]

• BKJ
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 10:55:
Maar bij @home kan je gratis tot 2 computernamen extra aanvragen. Typ maar es in je browser www, of start.home.nl en dan kijk je bij de abonnee opties. Normaal heb je dus een verbinding van:
200+kb down en 12+kb up , als je dus die 2 computernamen extra aanvraagt krijg je per computer, precies hetzelfde erbij.
Hmm...was @home niet gestopt met die extra namen?

Kamer huren

• Hahn
  • Laatst online: 16-02 22:34
CU2morO schreef op 23 januari 2003 @ 21:23:
De meeste mensen weten toch wel dat @Home 16 kb/s up heeft ;)
chromeeh schreef op 23 januari 2003 @ 23:37:
[...]

Neem als stel regel (een gemiddelde) dat je per persoon 4 kb/s up & down nodig hebt (als je HL met 33K connection speed hebt ingesteld)
Dus 16 / 4 = 4 personen zonder lag! (spreek uit ervaring), met 6 personen moet je gewoon proberen :)
Wie niet waagt, wie niet wint!
Daar redt je het niet mee hoor, iig niet lagvrij. CS heeft toch wel zo'n 5/6 kb/s nodig om zonder lag te kunnen spelen. Misschien dat het met 3 mensen tegelijk zou kunnen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Hitchhacker: Help het probleem mee op te lossen, ga geen domme vragen stellen. Ze geven nog steeds extra name, en 2 extra e-mail adressen, en je kunt ze zo vaak veranderen als je wil. In comibinatie met de hoofdaccount. Iedere user krijgt 5 mb webspace, totaal dus 15. members.home.nl

MaRc0: Als jij 16kb (theoretisch) up haalt, vind ik het knap, maximaal 12, 13 vraag dat maar aan de @home peeps.

Gewoon die 2 extra computername instellen, en lekker winrouten. Klaar is kees.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:57:
Hitchhacker: Help het probleem mee op te lossen, ga geen domme vragen stellen. Ze geven nog steeds extra name, en 2 extra e-mail adressen, en je kunt ze zo vaak veranderen als je wil. In comibinatie met de hoofdaccount. Iedere user krijgt 5 mb webspace, totaal dus 15. members.home.nl

MaRc0: Als jij 16kb (theoretisch) up haalt, vind ik het knap, maximaal 12, 13 vraag dat maar aan de @home peeps.

Gewoon die 2 extra computername instellen, en lekker winrouten. Klaar is kees.
ik haal het iig wel, 16 kb upstream.

• LauPro
  • Laatst online: 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

unfor schreef op 25 januari 2003 @ 00:34:
[...]

ik haal het iig wel, 16 kb upstream.
Dan zou ik de verbinding maar is nakijken want je hoort gewoon 128 kb upstream te hebben :7

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LauPro schreef op 25 januari 2003 @ 00:41:
[...]
Dan zou ik de verbinding maar is nakijken want je hoort gewoon 128 kb upstream te hebben :7
128kBIT ja.. = dus 16kBYTE... (wordt laat inderdaad)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 25-01-2003 00:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb hier ook eens een lan gehad, alleen met 4 personen, we zijn ook met 1 @home lijntje het internet op gegaan. Klein beetje stotteren, maar wen je wel aan

Verwijderd

met 3ien hadden we al een ping van +/- 110 met @home

• LauPro
  • Laatst online: 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

KarreMania schreef op 25 January 2003 @ 00:45:
[...]

128kBIT ja.. = dus 16kBYTE... (wordt laat inderdaad)
offtopic:
Kb = Kilobit, KB = Kilobyte, Mb = Megabit, MB = Megabyte etc, al 2 mensen vanavond op betrapt :z

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BKJ
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:57:
:? dit heb ik uit de FAQ van @home:

Per 15 juli stopt @Home met het aanbieden van de dienst "Extra PC's". Hieronder vind u de meestgestelde vragen en hun antwoorden.

Wat is de reden om te stoppen met het aanbieden van de dienst "Extra PC's"?
Op het internet zijn een beperkt aantal publieke IP adressen beschikbaar, door de sterke toename van het aantal internet gebruikers dient dus zorgvuldig met de beschikbare IP adressen omgegaan te worden. @Home heeft besloten om niet langer de dienst 'Extra PC's' aan te bieden Het is derhalve niet meer mogelijke extra computernamen aan te vragen voor de computers in uw thuisnetwerk.

(en dit bericht is al aardig oud!)

[ Voor 8% gewijzigd door BKJ op 25-01-2003 01:08 ]

Kamer huren

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatst op een LAN hier hadden we Chello gedeeld met FreeSCO voor 8pc's en gingen we met 6man of meer een Q3A server op en dat ging gewoon goed. :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zodra je bij @home over de ongeveer 8 KB/s up heen gaat ga je hard laggen :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1