ping problemen onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb een netwerkje met 6 pc´s en een freesco router thuis. Dit werkt al meer dan een jaar prima. Sinds ongeveer een maand heb ik echter met de windows 2000 pc een raar probleem. Om te beginnen kan ik geen enkele andere pc pingen in mijn netwerk: als ik vanaf de win2k naar een van mijn andere machines ping krijg ik "PING: transmit failed, error code 65". Als ik van een van mijn win95 of win98 pc´s de win2k machine ping krijg ik "Request timed out".

Wat erger is dan dit is dat ik vanaf de win2k machine de andere pc´s niet meer kan zien en msn messenger niet meer werkt. Ik kan ook niet telnetten vanaf die pc. Ik dacht eerst dat het aan freesco lag, maar de andere pc´s hebben geen enkel probleem. Ik kan overigens wel gewoon internetten.

Error code 65 heb ik opgezocht, dit betekend zoveel als dat er mogenlijk een firewall actief is die ping pakketjes blokkeerd. Ik heb idd zonealarm op deze pc gehad, maar dat heb ik allang weer gedeinstalld. Verder is er ook niks apart geinstalleerd dat mogelijk pakketjes zou kunnen blokken.

Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken om dit probleem op te lossen?

Verwijderd

ICMP moet je het in zoeken die wordt door iets in je netwerk niet toegelaten

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb nergens in windows 2000 instellingen kunnen vinden om icmp in te stellen.
Als ik /ipconfig doe krijg ik wel dit:

Ip routing enabled.... NO