Toon posts:

3 x XP netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een vraagje, ik heb een laptop en daarmee ga ik van her naar der. Ik moet deze op 3 plaatsen aansluiten op het netwerk, maar het stomme eraan is dat ik telkens die IP's & gateaway etc. moet veranderen.

Is er een mogelijkheid om heel makkelijk daartussen te switchen? zodat ik bv als ik thuis zit op ne knop moet duwen en dat ik de instellingen van thuis heb, en opt school bv de andere instellingen?

Ik hoop dat iemand van jullie een antwoord klaar heeft

Groetjes en alvast bedankt!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
dhcp,
die geeft je pc automatisch ip's gateway, dns etc..
ik neem aan dat er op je school wel een dhcp server is en thuis is dat ook niet zo moeilijk, zit standaard bij ics etc.

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 23-01-2003 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee natuurlijk hebben wij GEEN DHCP, dus dat is onmogelijk, ik zoek een manier om gemakkelijk en snel 3 totaal andere netwerk instellingen te zetten.

Verwijderd

Wat is er zo natuurlijk aan dat je thuis geen DHCP zou hebben??

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

sjee lekker vriendelijk weer.. DHCP is de enige snelle oplossing voor 3 verschillende netwerk instellingen, als het er 2 zouden zijn kan je het heel makelijk in XP inkloppen :)

Specs

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:44:
Nee natuurlijk hebben wij GEEN DHCP, dus dat is onmogelijk, ik zoek een manier om gemakkelijk en snel 3 totaal andere netwerk instellingen te zetten.
hoef je niet geliijk zo schreeuwend te reageren dat je geen dhcp hebt, is anders wel heel normaal in een school netwerk
maar ga maar verder ontopic

Verwijderd

Bij XP kun je volgens mij ook meerdere IP adressen en Gateways toevoegen, rechter klik op IP en dan advanced.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:49:
Bij XP kun je volgens mij ook meerdere IP adressen en Gateways toevoegen, rechter klik op IP en dan advanced.
jep die bedoel ik ook !, en die 3e moet je maar gwoon steeds veranderen, of nog een netwerkkaartje nemen :)

Specs

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Volgens is er ook ergens een proggie waarmee je meerdere netwerkinstelling profiles kunt maken. En dan met een paar drukken op de knop wisselen. Stond een hele tijd geleden eens in de ComputerTotaal. Probeer Google is zou ik zeggen.