Ik heb vandaag een router en een switch gekocht. De router is aangesloten op de switch omdat dat niet is ingebouwd in de router. Maar het netwerk werkt perfect. Ik kom op bijde computers. De router geeft aan dat er verbinding is met internet. Maar ik kan niet op internet komen. Ik heb hem geinstaleerd via internet explorer. Gewoon hostname cc*****-a en Domain name @HOME. Voor de rest hoefde ik niks in te stellen. Waar wat kan ik dan fout gedaan hebben waarom er geen internet is?
Toevallig niet/wel crossed cable gebruikt tussen router/switch ?
Maar je kunt wel connecten naar de router? (dus in de config komen?)Allanon schreef op 23 January 2003 @ 18:11:
Toevallig niet/wel crossed cable gebruikt tussen router/switch ?
Vaak heeft de router ook een WAN status functie o.i.d. geeft deze je ip etc. wel aan?
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik heb de kabel gebruikt die ik ook gebruikte toen ik de pc nog rechtsreeks met elkaar verbond. Volgens de computer winkel maakte het niet uit wat voor netwerk kabel ik gebruik.
Edit: Ik kan wel op de router komen maar ik kan niks vinden van WAN status.
Edit: Ik kan wel op de router komen maar ik kan niks vinden van WAN status.
[ Voor 19% gewijzigd door Mpdrichel op 23-01-2003 18:38 ]
Verwijderd
hahaha, als je tussen 2pc's een kabel hebt liggen is het een crosscable, kun je niet gebruiken voor router, je hebt een gewone UTP kabel nodig
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:42 ]
Verwijderd
Is je router ook dhcp-server? In dat geval kun je eigenlijk weinig fout doen...
Tegenwoordig heb je ook SOHO-switches die zowel met patch als met cross werken. Hier op de systeembeheerderskamer hebben we een Linkpro switchje, echt een heel simpel ding. Werkt met zowel straight als crossed....
Tegenwoordig heb je ook SOHO-switches die zowel met patch als met cross werken. Hier op de systeembeheerderskamer hebben we een Linkpro switchje, echt een heel simpel ding. Werkt met zowel straight als crossed....
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:43 ]
mmmm, als je via je pc op je router kunt komen is het iig niet de kabel
"De router geeft aan dat er verbinding is met internet" <--hoe weet je dat ???
"De router geeft aan dat er verbinding is met internet" <--hoe weet je dat ???
Dat van die verbinding met internet kan ik zien aan een lampje wat dan gaat branden. Het is overigens een repotec router en een Cnet 8-port switch. En ja de router is DHCP.
Internet: IP Address: 217.***.***.**
Connection: DHCP
--------------------------------------------------------------------------------
LAN: IP Address: 192.168.0.1
DHCP Server: ON
dus dit heb je in beeld bij begin scherm (is hier een repotec met firmware upgrade)
edit: zie net dat hier geen @home als domain staat maar gewoon blanco
misschien de moeite waard om te proberen
Connection: DHCP
--------------------------------------------------------------------------------
LAN: IP Address: 192.168.0.1
DHCP Server: ON
dus dit heb je in beeld bij begin scherm (is hier een repotec met firmware upgrade)
edit: zie net dat hier geen @home als domain staat maar gewoon blanco
[ Voor 18% gewijzigd door Allanon op 23-01-2003 19:55 ]
je moet geen crosscable gebruiken maar een gewone utp
Dat stond er al....
Maybe eerst ff het topic / vorige posts lezen
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Wat geeft het commando "ipconfig /all" terug in een dos-box? Staan bijvoorbeeld de dns servers en de gateway goed?
Ik werk hier met een soortgelijke configuratie.
Ik werk hier met een soortgelijke configuratie.
Het internet doet het al. Het probleem was dat de router niet uit zichzelf het internet kon vinden. Pas toen ik het handmatig had ingesteld deed hij het.
Verwijderd
dude, je moet gewoon utp gebruikenMpdrichel schreef op 23 januari 2003 @ 18:06:
Ik heb vandaag een router en een switch gekocht. De router is aangesloten op de switch omdat dat niet is ingebouwd in de router. Maar het netwerk werkt perfect. Ik kom op bijde computers. De router geeft aan dat er verbinding is met internet. Maar ik kan niet op internet komen. Ik heb hem geinstaleerd via internet explorer. Gewoon hostname cc*****-a en Domain name @HOME. Voor de rest hoefde ik niks in te stellen. Waar wat kan ik dan fout gedaan hebben waarom er geen internet is?
(ingeval van kabel)moet je ff tegen chello zeggen dat ze het mac/Physical Adres veranderen want de kabelmaatschappijen hebben het mac adres van je lan kaart en niet van je router
groetjes
Verwijderd
Een motorola Euro-docsis modem kan ook zowel Cross als straight-cables aan, kwam er per ongeluk achter.
Verwijderd
Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Dus Repotec router die verbinding heeft met internet (dat geeft de test aan in het online config-gedeelte), en twee pc's die niet op internet kunnen. Beide kunnen wel de router benaderen.
Hierboven lees ik "Het internet doet het al. Het probleem was dat de router niet uit zichzelf het internet kon vinden. Pas toen ik het handmatig had ingesteld deed hij het."
Wat wordt er bedoeld met handmatig?
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven.
Dus Repotec router die verbinding heeft met internet (dat geeft de test aan in het online config-gedeelte), en twee pc's die niet op internet kunnen. Beide kunnen wel de router benaderen.
Hierboven lees ik "Het internet doet het al. Het probleem was dat de router niet uit zichzelf het internet kon vinden. Pas toen ik het handmatig had ingesteld deed hij het."
Wat wordt er bedoeld met handmatig?
Verwijderd
Handmatig al je IP settings enzo invullen. En niet automatisch via DHCP verkrijgen.
Wil zeggen, zelf DNS / IP / Gateway invullen und so..
Wil zeggen, zelf DNS / IP / Gateway invullen und so..
Pagina: 1