Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
hej...

zit nu even met het volgende...
Mij is aangeraden die ps a40 te kopen... ik ben onbekend met digitale camera's en vind het opzicht wel leuk en mooie foto's zitten ertussen. Nou heb ik al eens met mijn moeder overlegt of die niet wat kon helpen en die gaat me helpen :D

Dus budget wordt weer iets hoger.
Nou ga ik naar de VS en ik zag bij buy Direct dat de prijzen daar ook veel goedkoper zijn. Wat raden jullie me aan? Gaat erom dat ik daar foto's kan maken op redelijk goede kwaliteit en budget is nu dus naar een +-650 euro

Nou d8 ik aan die G2 van Canon:
hier voor 502 $ en dit erbij:
G2/G3 KIT 1

*128MB COMPACT FLASH MEMORY CARD
*DELUXE SHOCK PROOF CARRYING CASE
*LENS AND CAMERA MAINTANCE KIT

dan kom je op +- 600$

Maar nou heb ik op die review site die hier wel voorbijkwam gelezen dat dit een oud model is :S Wat raden jullie dan aan?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Volgens mij vergeet je de 19% BTW die je nog moet betalen aan de douane..... Dus Hij is niet zo goedkoop als je denkt....

Daarnaast zijn de verzendkosten vanuit de ook nog eens flink fors en zul je moeten informeren of bij evt. defecten de camera ook in Europa onder de garantie valt.

Wat mij betreft niet 1,2,3 de best oplossing dus. Zeker voor jouw budget zijn er genoeg andere leuke 4mpix. camera's op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ik ga er heen voor 8 maanden he...
dan denk ik niet dat je die 19% gaat betalen
tenminste...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je hem in de winkel daar koopt komt er state tax bij en bij een postorder niet
welke staat ga je heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_T schreef op 23 January 2003 @ 17:59:
tenminste...
Hier is een heel simpel trucje voor:

ff alle bonnetjes + boekjes + verder papieren die aantonen dat die cam nieuw is via UPS ofzow opsturen naar je huisadres in NL, en daarna die cam een paar dagen gebruiken, als je dan bij de douane komt geef je gewoon aan dat je hem al had toen je heenging..... en ze kunnen geen bonnetje ofzow in je bagage vinden...

volgens mij is het trouwens 30% wat je moet dokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:18

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Toch kunnen ze dan nog steeds je camera vasthouden, dan mag jij de volgende dag met je leuke bonnetje komen aantonen dat je hem daadwerkelijk al in nederland gekocht had.
Die gasten van de douane zijn niet zo dom als ze eruit zien hoor ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:17:
[...]

Hier is een heel simpel trucje voor:

ff alle bonnetjes + boekjes + verder papieren die aantonen dat die cam nieuw is via UPS ofzow opsturen naar je huisadres in NL, en daarna die cam een paar dagen gebruiken, als je dan bij de douane komt geef je gewoon aan dat je hem al had toen je heenging..... en ze kunnen geen bonnetje ofzow in je bagage vinden...

volgens mij is het trouwens 30% wat je moet dokken...
Dat zou ik ook doen ja...
Dat je weer geld moet dokken bij de douane is echt dom man. Ze willen ook overal geld van aftroggelen zodat ze weer aan een dom geldverspillende-bouwproject kunnen beginnen.

Wat raar is is dat ik van veel mensen in mijn omgeving heb gehoord dat zei niet zijn gecontroleerd bij de douane. En das de traject Hong Kong - Amsterdam met de vliegtuigmaatchapij Cathay Pacific. Maar zei komen ook wel bijna altijd hier aan om een uur of 2 a 3 in de ochtend. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Me pa zag bijvoorbeeld mensen langs de douane lopen met dozen van 17" monitoren en dergelijke.
Oscar the Grouch schreef op 23 January 2003 @ 19:57:
Toch kunnen ze dan nog steeds je camera vasthouden, dan mag jij de volgende dag met je leuke bonnetje komen aantonen dat je hem daadwerkelijk al in nederland gekocht had.
Dat word ook idd wel eens gedaan ja. Echt bullshit naar mijn mening. Stel je voor dat je onwijs zuinig ben met je Digicam en je heb 'm al 2,5 jaar maar de bon ben je kwijt. Mag je gaan lopen dokken daarvoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-01-2003 20:02 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn pa heeft ook in de vs een powershot a40 gekocht, prima ding. De prijs van dit toestel was toen de helft :9~ van de prijs hier in België. Hij heeft geen last gehad met douane (steekproeven denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 20:05:
mn pa heeft ook in de vs een powershot a40 gekocht, prima ding. De prijs van dit toestel was toen de helft :9~ van de prijs hier in België. Hij heeft geen last gehad met douane (steekproeven denk ik).
Schijnt dat ze in Belgie heel erg makkelijk daarin zijn.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
of je stuurt hem als "gift" naar je moeder op als je in amerika bent, kan ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een collega heeft een ixus in america gekocht én geen problemen gehad. Ik zou hem dus alleen niet in de doos mee naar huis nemen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Lord_T schreef op 23 januari 2003 @ 17:59:
tenminste...
Let wel op waar je hem koopt, sommige staten hebben 8-10% salex tax als je daar in de winkel koopt (niet als je uit een andere staat/land bestelt via internet/telefoon etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
punt is dat ik hem vrijwel direct bij aankomst in de VS wil kopen en dan gewoon dus 8 maanden lang gebruiken....

hij zal dus niet in de doos naar Nederland terug komen.
Verder ga ik naar Georgia (Atlanta eigenlijk) en wil ik gaan rondreizen.

Hoe kom je achter die state tax? en hoe kom je achter die 30% die eerder genoemd werd?

En als je die cam gaat vergelijken met andere cams... wat is dan het advies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 23 januari 2003 @ 20:15:
[...]

Schijnt dat ze in Belgie heel erg makkelijk daarin zijn.
Mijn vader heeft de A40 ook uit Amerika meegenomen, ook helemaal geen probs gehad met Douane... Ligt dus niet zo zeer aan België....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt echt geen problemen als je dat ding 8 maanden gebruikt en dan een keer meeneemt hoor. Dit is echt overdreven. Na 8 maanden ziet ie er ook echt niet nieuw meer uit. Anders zou je voor alles wat je meebrengt bonnen mee moeten nemen. Ga je op vakantie moet je de bonnen van je videocam of fototoestel meenemen. Wie doet dat nou? Ik zou inderdaad alleen geen aankoopbonnen en dozen enzo meenemen, die bon stuur je gewoon naar jezelf op via de post bijvoorbeeld. Dan moet het gewoon gaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oscar the Grouch schreef op 23 januari 2003 @ 19:57:
Ze zijn misschien niet zo dom, maar als je 8 maanden in de VS woont, dan mag je daar toch wel dingen kopen en meenemen zonder dat je dan BTW enzo hoeft te betalen? Voor eigen gebruik mag je toch dingen meenenem?
Ik denk dat ze niet zo moeilijk doen bij de douane want het gaat ook nog eens om maar 1 camera....

Toen ik in Turkije was zei de reisleiding ook tegen iedereen dat je best nep=kleding kon kopen, en dat de douane niet moeilijk doet als het 5 of minder stuks zijn. Ik denk dat de douane echt niet moeilijk gaat doen om alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ok wat moet ik doen als je de volgende dingen even naast elkaar zet:

- Canon G2 - 502 $
- Fuji s602 - 530 $
- Canon S45 - 488 $
- Canon A40 - ???

Die bovenste 2 zjin spiegelreflex en groot en die onderste is veel kleiner.m
Die bovenste kunnen redelijk uitgebreid worden.

Andere merken zoals Sony en Minolta even buiten beschouwen gehouden.
alhoewel die sony een hele goede lens zou hebben ofzo?

Bij alle 3 komt dan nog een 100$ accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tsja als je die prijzen in amerika opzoekt... die A40 is te krijgen voor de $230.

die ga ik denk ik ook bestellen. Enige zorg is garantie.. die zal wel niet geldig zijn in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Canon heeft wereldgarantie!
betekent alleen dat als die opgestuurd moet worden dat je hem lang kwijt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je ene product in Amerika koopt krijg je vaak maar 90 dagen garantie, dus let daar ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
ik d8 dat de garantie van Canon standaard 1 jaar was? Dat zie ik iig wel bij een aantal sites staan.. Kan nu niet alles nagaan omdat veel amerikaanse sites niet zijn te bereiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Wel een handige link misschien: http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Als je een camera mee neemt en je wordt aangehouden kom je er niet onderuit denk ik. Dan wordt het een duur grapje. Ik hoor het zo die gast die wel is op tv is zeggen "Mooie camera meneer, nieuw? Die zijn duur heh tegenwoordig? Heeft u die in amerika gekocht? Oh maar dan heeft u vast wel een garantie bewijsje bewaard thuis voor zo'n dure camera. Oh, hij was maar $100? Nou dat zoeken we dan even op...een S45? Ja die is toch snel al $500. Daarvan rekenen we 4.2% rechten, 19% btw, en de boete" :P

Maar de kans dat je gepakt wordt is klein natuurlijk...heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
dude.. niemand wordt voor dat soort dingen opgepakt. Ze gaan echt niet controleren wat je mee hebt :/ En anders zeg je dat het een cadeautje was :| Ik ben 3x naar amerika geweest, 3x elektronica gekocht, nog NOOIT problemen mee gehad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

frim schreef op 25 January 2003 @ 18:15:
dude.. niemand wordt voor dat soort dingen opgepakt. Ze gaan echt niet controleren wat je mee hebt :/ En anders zeg je dat het een cadeautje was :| Ik ben 3x naar amerika geweest, 3x elektronica gekocht, nog NOOIT problemen mee gehad,
Er worden wel degelijk mensen voor gepakt, maar niet veel het blijft een steekproef. 3x mazzel gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Zoijar schreef op 25 januari 2003 @ 19:26:
[...]

Er worden wel degelijk mensen voor gepakt, maar niet veel het blijft een steekproef. 3x mazzel gehad? :)
nou ik heb een stuk of 200 mensen langs de douane zien lopen en niemand werd aangehouden :/ lijkt me geen mazzel dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
Opsturen / meenemen ingepakt in cadeaupapier is ook altijd een goede truc om langs de invoerbelasting te komen. Die is fors hoog! Op een mp3 speler die een vriend van mij in canada gekocht had, moest hij mooi nog +/- 70 euro invoerbelasting betalen.
Je kan het in iedergeval altijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
als ik VS verlaat zal ik het inderdaad wel inpakken..... :D
cadeautje voor mezelf :D

maaruh wat betreft de camera keuze nog enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 23:10

Paladin

Play Ball!

hoe zit het trouwens met garantie enz?
Ik ga binnekort ook een week naar america en aangezien daar bepaalde camera's beter te krijgen zijn dan hier in nederland wil ik er misschien daar eentje kopen. Stel het wordt een canon zou je dan de camera gewoon naar canon nederland sturen of moet je dan allemaal toeren uit gaan halen om je camera gerepareerd te krijgen??

Maar buiten de garantie en douane hoe zit het met de oplader? omdat america een ander stroom net heeft enz zijn hier verloop stekkers voor of wordt dat standaard al meegeleverd?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Paladin schreef op 27 January 2003 @ 11:16:

Maar buiten de garantie en douane hoe zit het met de oplader? omdat america een ander stroom net heeft enz zijn hier verloop stekkers voor of wordt dat standaard al meegeleverd?
Gaat niet alleen om een verloop stekker. Een 110 volt lader kan je hier niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 23:10

Paladin

Play Ball!

Zoijar schreef op 27 januari 2003 @ 11:30:
[...]

Gaat niet alleen om een verloop stekker. Een 110 volt lader kan je hier niet gebruiken
Hehe zover was ik ook al :P
mijn vraag was dus ook hoe los ik dat probleem op of zit er standaart ook een 220 adapter bij geleverd?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Oscar the Grouch schreef op 23 januari 2003 @ 19:57:
Zeker nooi van beverwijk en vleuten gehoord :P ;)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zoijar schreef op 27 January 2003 @ 11:30:
[...]

Volgens mij zijn de meeste laders tegenwoordig universeel. Ik heb iig een universele lader bij mijn in Amerika gekocht Sony DSC-p71 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ik denk dat de meeste laders inderdaad wel universeel zullen zijn.
Tenminste denk ik dat die lader voltages van 110 - 240 Volt aan kunnen.

iemand een advies over de camera keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Oscar the Grouch schreef op 23 January 2003 @ 19:57:
dus als je met een Cam in je tas naar america gaat heb je grote kans dat je aan mag gaan tonen dat je deze al eerder had ???? hahaha dat zal vast niet.. zou een mooie boel worden

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ik dacht dat ik ook even mijn bevindingen zou gaan doen :)

Ik heb het volgende in Amerika besteld:

• Canon Powershot A40
• Viking(?) 128 MB Compact Flash kaartje
• Beschermingstasje voor de camera
• 4 kodak NiMH 1850 mAh batterijen

dit samen voor $301, dus iets meer dan €275. maar daar komt shipping dan nog bij, ook al zal dat niet heel veel zijn, omdat het binnenlands wordt verstuurd.

Dit vond ik zelf nog wel een goede deal omdat de A40 in de pricewatch staat voor €314, en de meeste winkels hebben hem niet meer op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
frim schreef op 28 januari 2003 @ 11:41:
Ik dacht dat ik ook even mijn bevindingen zou gaan doen :)

Ik heb het volgende in Amerika besteld:

• Canon Powershot A40
• Viking(?) 128 MB Compact Flash kaartje
• Beschermingstasje voor de camera
• 4 kodak NiMH 1850 mAh batterijen

dit samen voor $301, dus iets meer dan €275. maar daar komt shipping dan nog bij, ook al zal dat niet heel veel zijn, omdat het binnenlands wordt verstuurd.

Dit vond ik zelf nog wel een goede deal omdat de A40 in de pricewatch staat voor €314, en de meeste winkels hebben hem niet meer op voorraad..
nice deal...
alleen lijkt me dat bij de post verzendingen je meer risico loopt of heb ik het nou mis?

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_T op 29-01-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk uit met het niet betalen van invoerrechten. Bij de douane hebben ze lijsten van importeurs met serienummers. Als je door de weeks aankomt willen ze ook nog wel eens rechtstreeks kontakt opnemen met de officiele importeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Lord_T schreef op 29 januari 2003 @ 01:03:
[...]

nice deal...
alleen lijkt me dat bij de post verzendingen je meer risico loopt of heb ik het nou mis?
Ach ja, er is natuurlijk altijd een risisco, maar als je hem bij de Dixons koopt ben je al snel 400 euro kwijt, alleen al voor de camera, en dat heb ike r neit voor over.
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 01:50:
Kijk uit met het niet betalen van invoerrechten. Bij de douane hebben ze lijsten van importeurs met serienummers. Als je door de weeks aankomt willen ze ook nog wel eens rechtstreeks kontakt opnemen met de officiele importeur
Ja, normaal gesproken wel, maar bij mijn vader op het werk hebben ze een soort postbus die gratis wordt doorgestuurd naar België, waar mijn vader werkt. Dus het gaat niet met de post, en daar worden ook geen invoerrechten op belast. Daar heb ik dus erg geluk mee, hoef alleen voor het versturen binnen de VS te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
iemand nog een advies over de camera's zelf die ik noem?

- Canon G2 - 502 $
- Fuji s602 - 530 $
- Canon S45 - 488 $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lord_T schreef op 31 januari 2003 @ 16:22:
iemand nog een advies over de camera's zelf die ik noem?

- Canon G2 - 502 $
- Fuji s602 - 530 $
- Canon S45 - 488 $
Ik zou zeggen, laat je wensen weten! Formaat, instelmogelijkheden enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik voor de S602 gaan... Heb daar echt PRACHTIGE foto's van gezien.... Maar ik weet niet wat je wensen zijn, dus we hebben erg weinig aan alleen die informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
formaat maakt niet zo heel erg uit... maar wil er mooie plaatjes mee maken en wil er ook uitbreidings mogelijkheden op hebben. Dus extra lenzen enzo.

jammerlijke vind ik wel het gewicht van die dingen.... halve kilo apparatuur mee zeulen is wel veel... zeker als je dag gaat lopen in de bergen ofzo...

Pagina: 1