Toon posts:

comp stiller

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit me al maanden te ergeren aan de herrie die mijn computer produceerd. daar zou ik graag wat aan veranderen. ik heb de volgende herriemakers in mijn pc:

- goedkope CoolerMaster socket-a koeler (op AMD XP 1600+)
- maxtor d740x (40gb)
- goedkope 300watt voeding

Nu is de vraag wat ik het best kan doen om de herrie enigzins te verminderen. ik neem aan dat ik met een stillere koeler al een eind kom? Overklokken is trouwens niet aan de orde, dus zoek ik een goedkope, stille, koeler. Zou het ook de moeite waard zijn om de fan in de voeding te vervangen? En die maxtor, maakt die veel herrie?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 21:10
met de search is er best wel veel over te vinden;

maar proc koeler --> zalman, zijn erg stil en koelen goed genoeg als je niet over gaat klokken
hd- vervang hem door een seagate barricuda, die zijn ook erg stil
en of je je voedingsfan moet vervangen moet je zelf bepalen, ik kan niet horen hoeveel herrie dat ding maakt.

Maar als je toch bezig bent zou ik ook je vga passief koelen, zalman heeft hier mooie dingen voor.

http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm

zoeken naar stille pc

[ Voor 30% gewijzigd door robbert op 23-01-2003 17:16 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dit soort dingen kan je ECHT wel vinden, hoor..
Maarja, tja, je kan natuurlijk altijd een Zalman op die 1600+ zetten, zo warm wordt die toch niet, zeker al je niet oct..

En om te kijken of iets veel herrie maakt (luisteren, niet kijken, maarja 8)7) kan je de kast open maken en je oortjes gebruiken, hoor ;)
De fan in de voeding vervangen kan ook, maar dat soort dingen zal je toch echt zelf moeten beslissen, hoor :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

die zalman dingetjes lijke me echt coool, ga erzelf ook maar eens eentje aanschaffen denk k :D

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Search even, er zijn ZAT noise control mods ed

Dit topic is gesloten.