Niet doorbooten en freezes

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
ok, kheb een aantal problemen met mijn pc en ik vat het allemaal niet meer zo.

Als ik 's ochtens mijn pc aanzet dan wil hij niet doorstarten. Aa een minuutje ofzo bevriest ie. Als hij ff aangestaan heeft, en ik herstart hem dan weer, dan doet alles het weer goed.
Nou, had ik nog geen tijd gehad om een andere voeding in mijn pc te hangen, dus 100% zeker wist ik nog niet of mijn (net nieuwe) voeding brak was.

Nu ging ik vandaag een iso branden en je raadt het al: Een Freeze :(

Toen kon ik mijn pc niet meer booten. Mijn hd's(raid 0) tikten raar. Ik mijn oude HD erin gehangen waar nog WinXP op stond. Daarvan geboot, en wilde mijn data op mijn hd's backuppen, want ik d8 dat mijn hd's brak waren. Khad ondertussen ook mijn CD-ROM en CD-Writer eruit gehaald.

Mijn pc bleef vaag doen en op een gegeven moment kreeg ik zelfs windows niet meer opgestart met mijn oude hd. Weer dat gekke tikken of bij opstarten van WinXP een freeze

Toen heb ik mijn oude AOpen 300W voeding eraan gehangen, maar had ook geen zin. Toen had ik echt zoiets van :?

Toen heb ik mijn G450 eruit gehaald en toen deed alles het weer. Ik kon weer bij mijn hd's komen en windows startte vlekkeloos op. Ik heb toen met een Tooltje van WD mijn HD's getest en die gaf aan dat er geen fouten op zaten.

Toch vond ik het raar dat mijn G450 het opeens niet meer deed. Nu heb ik hem er weer ingedaan en nu doet alles het weer.

Maar ik denk dat het toch allemaal wel weer terug gaat komen, want eigenlijk is er niets veranderd. Iemand een idee :?

Pas had ik overigens hetzelfde. En toen ik een partitie wilde resizen, toen crashte mijn pc. Moest toen resetten. :( Kwas amper data kwijt. ik heb toen die partitie verwijderd die ik wilde resizen, en weer opnieuw aangemaakt. Toen heb ik 2 weken geen problemen gehad. tot nu toe.

[ Voor 10% gewijzigd door MeIsTwisted op 23-01-2003 17:10 ]

Multimonitor is relax :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, heb je die G450 er toevallig als 2e kaart inhangen?
Heb ik ook veel ellende mee (met het booten dan). Ik zal even mijn topic opzoeken (als het nog ergens te vinden is dan)

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt:
in bios staat als primaire VGA PCI ingesteld.
er zitten 2 pci vga kaarten in mijn pc en een Matrox G450 agp.
quadhead dus :P
in WinXP is mijn g450 wel als primaire

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Matrox G450 laat systeem hangen in boot etc.
Lees dit topic eens. Ik had ook veel hangers tijdens het booten enzo (en nu weer, net 2k geherinstalleerd). Ik heb zo'n vermoeden dat de videokaart loopt te buggen.
Ik heb overigens een G450 32MB DDR op PCI en niet op AGP (geen idee of dat nog uitmaakt)

Ik ga nu proberen mijn bak te herinstalleren met enkel 1 videokaart. want het kreng blijft vastlopen in windows (constant reboots enzo).

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
maar het werkt al ruim een jaar. ook al in mijn vorige pc.
en kheb winXP ook al een keer opnieuw geinstalleerd. (maar daarligt het ook niet aan)

UPDATE: Kwilde net mijn pc herstarten, maar dat ging weer eens niet. Weer dat getik. G450 eruit gehaald en nu doet alles het weer. dat wordt dus testen in een andere pc...

:'(

[ Voor 39% gewijzigd door MeIsTwisted op 23-01-2003 17:34 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MeIsTwisted schreef op 23 January 2003 @ 17:32:
maar het werkt al ruim een jaar. ook al in mijn vorige pc.
en kheb winXP ook al een keer opnieuw geinstalleerd. (maar daarligt het ook niet aan)

UPDATE: Kwilde net mijn pc herstarten, maar dat ging weer eens niet. Weer dat getik. G450 eruit gehaald en nu doet alles het weer. dat wordt dus testen in een andere pc...

:'(
Doe eens een volledige herinstall en zet dan pas die G450 er terug in. Ben ik nu ook mee bezig

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 23 januari 2003 @ 18:04:
[...]

Doe eens een volledige herinstall en zet dan pas die G450 er terug in. Ben ik nu ook mee bezig
maar als hij al geeneens boot, maakt dat niet uit. het is echt hardware matig.
maar kheb mijn bios geflashed en nu aan een geaard stopcontact gehangen. dat was dus nog niet zo |:(
en nu doet ie het al weer ff met mijn g450 erin

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer ook eens een ander agp videokaart.

Verwijderd

in welk slot zit deze extra pci videokaart, probeer hem eens in een ander slot, soms wil dat ook wel helpen

Verwijderd

mijn pa zun pc heeft dat ook :|

en die heeft slechts een Geforce 2 TI er in en 1 pci netwerkkaartje :|

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
mijn pc is nu geaard en een bios Flash gedaan. en nu sinds gister totaal geen probs meer gehad.
ook geen "koude start" problemen
:)

* MeIsTwisted blijft het vaag vinden

[ Voor 19% gewijzigd door MeIsTwisted op 24-01-2003 10:45 ]

Pagina: 1