Toon posts:

kan geen windows instaleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op een computer geen windows instaleren,bij windows XP begint ie al op het begin dat ie sommige dll bestanden niet kan vinden en het is de hele tijd een andere die hij niet vind :X
Ik denk installeer win me die loopt vast bij de laatste 10 min.

specs

duron 650
640mb pc 133 (geheugen werkt heb het op andere pc getest)
20,5 gig seagate 5400 toeren schijf (heb ook andere hd gebruikt geen verschil)
videokaart is een ati rage 2 cheap ass ding (hij heeft beeld dus)
floppydrive doet het is een nieuwe
cd -rom werkt komt uit een ander werkend systeem
cds zijn goed

Nou wat is het probleem?
Kan de cpu kapot zijn :?
Of is het het moederbord?
Of toch iets anders???

Heb bij die HD alles eraf gehaald heb fdisk gedaan en heeft geen bad sectors ;)

Korte samenvatting wat ik heb gedaan

Ik heb de cpu eruit gehaald opnieuw erin gestopt.
Het bios heb ik gewist.
Ander geheugen erin gestopt dat zeker werkt.
Bij de hardeschijf fdisk gedaan.Heb ook nog een andere hardeschijf geprobeerd.
Heb win 2000/ME/XP EN/NE proberen te instaleren geen van alle lukte het volledig |:(

Ik kan geen enkel OS instaleren, ik wil er graag XP op hebben maar kan er niks op instaleren :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:53 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geheugen: doe eens een test met memtest86
cdrom: probeer toch eens een andere

Verder kun je je BIOS nog een keer resetten zodat alles op default staat. Dat wil ook nog wel eens helpen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

zijn je cds origneel? (silver)
die van mij niet :X op 1 pc krijg ik dan ook met geen mogelijkheid windows aan de praat.

heb je nog een ander merk cd-romdrive om te testen?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

ehm.... format /mbr? zou dat kunnen helpen? (vraag aan andere tweakers dus hehe)

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 23 January 2003 @ 17:00:
geheugen: doe eens een test met memtest86
cdrom: probeer toch eens een andere

Verder kun je je BIOS nog een keer resetten zodat alles op default staat. Dat wil ook nog wel eens helpen.
Heb er ook ddr in gehad en schoot ik niks mee op.Moederbord is nog nooit gebruikt dus stond standaard op default.

De cd-rom heb ik overgezet uit mijn systeem de vorige was kapot,dus heb ik een dvd rom in mijn huidige systeem gezet en dat van me pa mijn cd-rom speler.

Kan geen win 2000/ XP NL of UK/me NL instaleren

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:07 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me meer een hardware issue.
-> OH

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

RammY

Dát!

Soly niet alles goed doorgelezen... Euh je cd-rom speler is goed? zo jah.. maybee dat je IDE Kabels niet goed zijn. vervang ze is en kijk wat ie dan doet... Heb je de laatste tijd nog andere hardware toegevoegd? trek dit er es uit en probeer het op nieuw.... Ik kan XP ook nie installeren met mijn ADSL USB modem.. duss.. maybee dat dat hem is.

Wat me zo ff tebinen schiet. Is je koeling nog goed? proc-koeling uitgevallen? kan het met niet voorstellen maar ok..

[ Voor 92% gewijzigd door RammY op 23-01-2003 17:50 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 23 January 2003 @ 17:42:
Ik denk zelf dat het een brakke CD is of je cd-romspeler is naar zn grutjes... Maar ik houd het erop dat je ((il)legale) CD van windhoos xp nie goed is...
zoals ik al zei, win 2000 pakt ie ook niej win XP EN/NL ook niet.
Bij win ME geeft ie een eror bij de laatste 10 min waardoor de installatie word afgekapt :X

Verwijderd

sluit het forum en laat die gozer eerst zelf eens wat gaan uitproberen zeg... nutteloze tijdverspilling dit

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

RammY

Dát!

Je kunt ook meehelpen het probleem oplossen inplaats van NUTTELOOS te lopen BLAATEN. :(

[ Voor 7% gewijzigd door RammY op 23-01-2003 17:57 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Vervang je cd-rom dreif en plant dat DVD ding er weer in. Windows installen en klaar is kees.
(Linux is ook een alternatief :) :))

Burp

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb er ook ddr in gehad en schoot ik niks mee op.Moederbord is nog nooit gebruikt dus stond standaard op default.
Draai toch maar voor de zekerheid eventjes MemTest86 voor de zekerheid, het kan zijn dat er wel iets mis is met de geheugenbanken/de geheugencontroller.

Staan de bestanden die Windows Setup mist trouwens wel gewoon op de CD? En als je ze hebt gebrand: Is het niet zo dat je toevallig een aantal brakke Windows CD'tjes hebt gebrand?

Enneuh, liefbeertje & Ramshackle: Dat je tegen nutteloos blaten bent en vindt dat de topicstarter wat meer moet doen is leuk, maar verpest dan niet dit topic. Meldt dit topic bijv. in SM als je van mening bent dat dit op slot moet.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 January 2003 @ 18:11:
[...]
Draai toch maar voor de zekerheid eventjes MemTest86 voor de zekerheid, het kan zijn dat er wel iets mis is met de geheugenbanken/de geheugencontroller.

Staan de bestanden die Windows Setup mist trouwens wel gewoon op de CD? En als je ze hebt gebrand: Is het niet zo dat je toevallig een aantal brakke Windows CD'tjes hebt gebrand?
.
Jah staan op cd want gebruik die cd altijd,maar bij de ME cd loopt ie ook vast.

Verwijderd

Topicstarter
RamShackle schreef op 23 January 2003 @ 17:57:
Je kunt ook meehelpen het probleem oplossen inplaats van NUTTELOOS te lopen BLAATEN. :(
Onzin uitkramuh is ook een vak.
1.heb verschillende OSen geprobeerd.
2.Heb geheugen getest.
3.Heb cd getest.

4.Dit probleem heb ik nog nooit meegemaakt en jij duidelijk ook NIET anders wist je de oplossing wel :Z

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:24:
[...]

Onzin uitkramuh is ook een vak.
1.heb verschillende OSen geprobeerd.
2.Heb geheugen getest.
3.Heb cd getest.

4.Dit probleem heb ik nog nooit meegemaakt en jij duidelijk ook NIET anders wist je de oplossing wel :Z
Rustig, rustig, door al dat geruzie kan je zo een slotje op je topic krijgen, ook al is het probleem nog niet opgelost. Niet doen dus ;)

Maar je geeft aan dat je het geheugen al hebt getest, heb je hierbij de extended test gebruikt van MemTest86?

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 januari 2003 @ 18:29:
[...]

Maar je geeft aan dat je het geheugen al hebt getest, heb je hierbij de extended test gebruikt van MemTest86?
Geen van beiden heb 2 pcs 1tje heeft 1 gig ddr dus daar ff 512 uitgehaald en in die andere gezet.En deed nog precies hetzelfde :X

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Toen ik begon te lezen, dacht ik ook van "Het is het geheugen". Maar dus niet..
Wat je nog zou kunnen proberen is een biosupdate.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze kan dit topic gesloten worden,de cpu was kapot hebe r nu een xp 1600 opzitten en nu instaleert hij wel.
En voor de mensen die op mij aan het afzeiken waren : jullie wisten helemaal niet dat het hier aan lag dus voordat je **%%##@@ houden.
Ik wil de mensen met tips hartelijk danken voor hun medewerking.
Jah het mag niet maar anders denken hun ook dat ik hun bedoel met afzeiken maar dat is dus niet.
Pagina: 1