Promise Supertrack SX6000

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb een SX6000 met een 128 mb PC133 dimm en 6x120 gb Maxtor in raid 5. Nu werkte dat een tijdje perfect, tot een dag of 3 geleden. Eerst kwam er al een keer een meldinkje van een instabiele raid array, maar dat was ook snel weer over.

3 dagen geleden bootte ik een keer en de Promise bios gaf aan dat de array offline was. Schijf 4 en 5 zouden failed or disconnected zijn. Ik heb nu al een beetje alles vervangen, de dimm, de kabels, de Promise kaart, enz. behalve de schijven zelf dan. Als ik de schijven 4 en 5 gewoon aan een IDE poort hang zouden ze volledig functioneel moeten zijn.

Ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet doen! Op die array staat alle belangrijke info en data van het gehele bedrijf!! Als ik de array opnieuw aan maak ben ik 100% zeker alle data kwijt voor zo ver ik weet?

Iemand nog een suggestie?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:17
Neem eens contact op met promise. Misschien weten zij wat er aan de hand kan zijn. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er 2 schijven defect zijn... dan helpt raid 5 ook niet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

het is met deze controller wel mogelijk om het array opnieuw aan te maken, je kan het array gewoon verwijderen en manual een nieuwe aanmaken maar let op !!! zet initialize array op OFF anders wist hij alle data :)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Dit weet je 100% zeker???? Want als ik daarna toch alle data kwijt ben, hebben we echt een probleem :(

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

naja zeker :P et ging hier laatst goed
let er natuurlijk wel op dat de stripe block size wel weer hetzelfde is dus schijf et ff op ofzo.

je kan btw altijd nog ff promise mailen over je probleem .

ik heb dit ook nog gevonden:
Promise SX6000 + 6 x 80 GB Maxtor Problemen

• Daylights

Daylights

Topicstarter
WHOOOEEHAAA

HET WERKT WEER!!!

Heb nog wel wat props met win2k server, maar dat is zo opgelost. Belangrijkste is de data en die zo goed al terug :)

Je maakt hier een aantal mensen heel erg blij!!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Raid 5 is geen excuus voor een goeie backup, ik zou je aanraden in het vervolg dagelijks backups te maken, vooral met zulke belangrijke data. Raid is bedoelt voor redundancy, dus bij uitval geen downtime.

specs

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ja, dat gaan we ook zeker doen. Maar het was allemaal nog een beetje in de experimentele fase, dus daar hebben we nog geen kans voor gehad. Laten we het hier op houden dat het pan van aanpak wat rommelig was door alle drukte ;)

Wij gaan zo ff een lekker hapje eten en een biertje drinken hier op, proost! Op jullie! :D
Pagina: 1