Toon posts:

[toner] houdbaarheidsdatum

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK misschien een n00b vraag maar ik weet het niet en kon het niet in de search vinden.

Hoe erg is het als je de houdbaarheidsdatum van een toner overschrijft
We hebben hier op het werk een paar toners liggen die tot 2001 houdbaar zijn :X

Wat kan er gebeuren als we die gaan gebruiken :?
Kan de printer ervan kapot gaan of is het gewoon een truckje om meer toners te verkopen :+
tombola schreef op 23 januari 2003 @ 16:36:

(he gamegod je hebt 1337 posts)
gaaaaaf Thx had het zelf niet eens door 7(8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:46 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik had er laatst nog 1 daar stond max. 1999 op. er in gestopt en hij print perfect :)

uiteraard op eigen risico :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Stuk gaan zal je printer iig niet... Misschien dat ze minder goed of minder lang werken...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 15:06
de inkt zal misschien iets dikker worden en dan dicht slibben ofso...
maar dan is alleen je cadridge niet meer te gebruiken, je printer nog wel

(he gamegod je hebt 1337 posts)

[ Voor 11% gewijzigd door tombola op 23-01-2003 16:37 ]

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Toner is een grafiet poeder (80%) met myzena (dat spul wat je in de keuken gebruikt, weet effe niet hoe je het schrijft) en een bindmiddel. Veder bestaan de (meeste) tonercatridge uit meerdere onderdelen waaronder een Drum. Dit is het ronde geval wat meestal achter een klepje zit. Deze Drum is tegenwoordig gemaakt van een organisch materiaal en erg licht gevoelig. Vandaar dat de toner altijd in een zwarte zak zit verpakt. Laat je een cartridge te lang uit een printer of copieermachine liggen dan is de kans groot dat je een donkere baan of banen op de afdruk krijgt. Veder bestaat de kans dat door de invloed van vocht (zelfs al hij nog nieuws is en in de verpakking zit) de toner gaat klonteren en dus niet voledig over de gehele brete van de drum gaat weken waardoor je witte (blanco) baan of bannen op de afdruk krijgt.

Dit even in het kort en wat ik nog weet toen ik 4 jaar geleden monteur was van allerlei kantoormachine's. Er zijn namelijk verschillende soorten toner maar dan word het wel een erg lange replay.

Over de vraag of er schade kan ontstaan zeg ik even uit ervaring, ja dat kan. Goed schudden (horizontaal, zoals de cartridge in de machine zit) voor gebruik dan de verpakking open maken en gebruiken. Hoor je nu rare geluiden dan loopt de nieuwe drum te zwaar en als je er dan mee door blijft draaien dan kunnen er tandwielen defect raken.

Om wat voor soort toner gaat het hier eigenlijk, geef even een merk en type op.

[ Voor 4% gewijzigd door CPZ op 23-01-2003 16:55 ]

Verwijderd

Goede uitleg.

Maar er is nog iets.
Op de drum zit een zg cleaning blade, dit is een rubber strip die na elke afdruk rest toner verwijderd.
Als deze strip verouderd, heb je kans dat ie niet meer goed schoonmaakt en zo je printer vervuild.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tegenstrijdige antwoorden dus :/

Ik zal het hier wel eens overleggen voordat we het doen :)
En als we het doen dan gaan we zeker schudden :+
CPZ schreef op 23 januari 2003 @ 16:52:
Om wat voor soort toner gaat het hier eigenlijk, geef even een merk en type op.
Het is een toner die houdbaar is tot 11 nov 2001
Het is voor de HP 5P, 5MP, 6P, 6MP
Voor de EPV compatible 03A
En het is van het merk Lifesaver

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:11 ]

• CPZ

CPZ

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:56:
Goede uitleg.

Maar er is nog iets.
Op de drum zit een zg cleaning blade, dit is een rubber strip die na elke afdruk rest toner verwijderd.
Als deze strip verouderd, heb je kans dat ie niet meer goed schoonmaakt en zo je printer vervuild.
Scherpe opmerking en ik wil daar nog aan toevoegen dat het cleaningblade bij sommige cartridge uit een rol bestaat. Lekkage van toner is niet goed voor de fuser (inbrand unit) wat ook weer strepen kan veroorzaken enz......... Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Dus nogmaals geef even op om welk merk entype het gaat dan kan ik kijken of het verstandig is om ze als nog te gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:02:
Het is een toner die houdbaar is tot 11 nov 2001
Het is voor de HP 5P, 5MP, 6P, 6MP
Voor de EPV compatible 03A
En het is van het merk Lifesaver
Is dit genoeg info of is er iets dat mist :?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:24 . Reden: brakke zin ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb goede ervaringen met overtijdse toners.

Ik heb er hier ook nog twee staan die een jaartje over tijd zijn, maar daar verwacht ik geen problemen mee. Ze zijn geseald en het zijn de originel toners van HP voor de Laserjet 5N.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... Als iemand nog een overtijdse toner voor een Laserjet 4Plus heeft en deze niet meer durft te gebruiken wil ik 'm wel de recyclingkosten besparen :+

Forget your fears...
...and want to know more...

• CPZ

CPZ

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:14:
[...]

Is dit genoeg info of moet is er iets dat mist :?
Nee dit is goed, ik had het niet gezien omdat ik intussen aan het replayen was vandaar.
Het zijn geen orginele HP toners maar cartridges die hergebruikt worden (is mijn vermoeden), dus ik zeg NIET doen. Zeker niet bij de modellen die jij op geeft van HP.

Neem anders even contact op met de leverancier en kijk wat hij er van zegt.
Dit heb ik even snel gevonden http://www.klaveren.com/content/lifesaver.html

Verwijderd

Topicstarter
CPZ schreef op 23 January 2003 @ 17:31:
[...]

Nee dit is goed, ik had het niet gezien omdat ik intussen aan het replayen was vandaar.
Het zijn geen orginele HP toners maar cartridges die hergebruikt worden (is mijn vermoeden), dus ik zeg NIET doen. Zeker niet bij de modellen die jij op geeft van HP.

Neem anders even contact op met de leverancier en kijk wat hij er van zegt.
Dit heb ik even snel gevonden http://www.klaveren.com/content/lifesaver.html
Dat dacht ik al dus daarom kickte ik heet :X O-)
Zal er morgen ff naar kijken omdat ik nu vrij ben :+
Bedankt voor je hulp (en de rest natuurlijk ook)
Pagina: 1