Het systeem:
AMD 2100+
ASUS A7V333 met onboard sound + bios 1015
1 x 512 Mb DDR ram
Leadtek Geforce 4 TI 420064 mb
300 watt voeding
120 gb 5400 rpm disk
Deze nieuwe pc van een vriend van me (die ik voor hem in elkaar heb gezet) gaat niet meer aan nadat ie een nachtje heeft uitgestaan. Er verschijnt niks op het scherm en het enige wat ik hoor door de speakers is "CPU test failure"
Na een bios-reset deed ie het weer en als ie dan aan is gaat alles stabiel. Nachtjes UT en Quake3 3dMark etc. zijn geen probleem en in Win2k zijn er totaal geen vastlopers of foutmeldingen. Niets is verder overgeclocked.
De volgende dag gaat de pc niet meer aan en nadat ik de tv-kaart (hauppauge) en de netwerkkaart had losgetrokken deed ie het weer en toen ik die 2 kaarten had teruggezet deed ie het ook weer. Het ding kan vervolgens 100 keer opnieuw starten zonder startproblemen, maar een nachtje uit is fataal...
De volgende dag doet ie het weer niet... ditmaal haal ik de CPU los en zet hem weer terug: Het systeem start weer.... maar vandaag gaat ie WEER niet aan. Pfff om gek van te worden...
Reeds geprobeerd:
-Nieuwe bios
-Voltage cpu iets hoger
-Andere volgorde pci kaarten
-Computer op uitschakelbare stekkerdoos (dus spanning er af 'snachts)
-Computer direct in stopcontact
-Geheugen in andere bank
-CPU loshalen en opnieuw er in zetten
-BIOS reset
Wat ik nog ga proberen zometeen:
-TV kaart eruit en netwerkkaart door een ander vervangen
-Videokaart vervangen door een 2 mb pci kaart
-Geheugen in andere bank
-Alles in bios op fail-save
Maarja... dan ben ik wel door m'n ideeen heen
en het vervelende is dat ik aanspreekpunt ben voor dat ding omdat ik hem in elkaar gezet heb...
AMD 2100+
ASUS A7V333 met onboard sound + bios 1015
1 x 512 Mb DDR ram
Leadtek Geforce 4 TI 420064 mb
300 watt voeding
120 gb 5400 rpm disk
Deze nieuwe pc van een vriend van me (die ik voor hem in elkaar heb gezet) gaat niet meer aan nadat ie een nachtje heeft uitgestaan. Er verschijnt niks op het scherm en het enige wat ik hoor door de speakers is "CPU test failure"
Na een bios-reset deed ie het weer en als ie dan aan is gaat alles stabiel. Nachtjes UT en Quake3 3dMark etc. zijn geen probleem en in Win2k zijn er totaal geen vastlopers of foutmeldingen. Niets is verder overgeclocked.
De volgende dag gaat de pc niet meer aan en nadat ik de tv-kaart (hauppauge) en de netwerkkaart had losgetrokken deed ie het weer en toen ik die 2 kaarten had teruggezet deed ie het ook weer. Het ding kan vervolgens 100 keer opnieuw starten zonder startproblemen, maar een nachtje uit is fataal...
De volgende dag doet ie het weer niet... ditmaal haal ik de CPU los en zet hem weer terug: Het systeem start weer.... maar vandaag gaat ie WEER niet aan. Pfff om gek van te worden...
Reeds geprobeerd:
-Nieuwe bios
-Voltage cpu iets hoger
-Andere volgorde pci kaarten
-Computer op uitschakelbare stekkerdoos (dus spanning er af 'snachts)
-Computer direct in stopcontact
-Geheugen in andere bank
-CPU loshalen en opnieuw er in zetten
-BIOS reset
Wat ik nog ga proberen zometeen:
-TV kaart eruit en netwerkkaart door een ander vervangen
-Videokaart vervangen door een 2 mb pci kaart
-Geheugen in andere bank
-Alles in bios op fail-save
Maarja... dan ben ik wel door m'n ideeen heen
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec