Toon posts:

weet iemand iets van E-smith

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op www.e-smith.org word e-smith ter download angeboden. Het zou het perfecte os zijn voor routering enzo voor onervaren mensen. Het is geloof ik een geripte versie van redhat. De installatie schijnt super easy te zijn. Weet iemand iets van e-smith. Is het aan te raden om te gaan gebruiken op een 486-80mHz 16 meg. Hij gaat dan dienen als router voor het men netwerk naar Chello. Dank.

Verwijderd

Ik heb van het weekend e-smith geinstalleerd, maar mijn geweldige Casema seriele kabelmodem werkt natuurlijk niet. Verder valt er weinig in te stellen en heb je al voor de install 160mb nodig aan harddiskruimte.

Ik draai al sinds een half jaar FreeSco en dat bevalt me eerlijk gezegt wel. Kan je zo van een diskette draaien, maar ik heb het op een harddisk gezet. en bij FreeSco kan je tenminste ook zelf poorten open zetten als je bijvoorbeeld webcam software of shoutcast gaat draaien, met e-smith kan dat allemaal niet.

Kortom, ik ben er eigenlijk niet zo kapot van.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik heb nu een half jaar sharethenet gebruikt en dat is supereenvoudig te configgen. Als je iets meer mogelijkheden wilt is freesco inderdaad beter.

Verwijderd

ik heb esmith draaien en ben erg tevreden. Ik heb het als server gateway voor mxstream. Draait perfect en heel snel installeren.

freesco enzo is leuk, maar als het ingewikkeld wordt (mxstream en pptp) houd het snel op. Bovendien heeft esmith www, ftp en samba al perfect afgesteld uit de box. Heel fijn. users installeren in je browser. cool man.

Verwijderd

op
http://home.planet.nl/~speel235/esmith.html
vind je mijn howto over esmith als gateway met mxstream met planet

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09-2025
We hebben nu 2 wkn E-Smith als server en als gateway voor het internetten draaien. De installatie is super eenvoudig, zelfs voor iemand die niet veel weet van Linux en netwerken. Server = P100, 32 mb

Alleen heb ik een vraag hoe ik ervoor moet zorgen dat de computers die aangesloten zijn op het netwerk elkaar kunnen zien in Windows (weet het, een erg newbie vraag maar ik kom er niet uit). Dus welke instellingen voor E-smith server en de instellingen voor Windows-clients?

• shadax
  • Niet online
Windowscomputers zien elkaar toch gewoon als ze in het zelfde subnet hangen? Daar heeft e-smith niets meer te maken.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Gewoon "bestands en printerdeling" aanzetten onder je netwerk instellingen. En dan LM aankondiging op "Ja" zou moeten werken

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Wij hebben hier in e-smith 2 maanden draaiend gehad en routering en samba werkte perfect.

Sind 1 maand hebben we hier pointclark draaien dit is net zoiets als e-smith, maar de volgende voordelen:
- Betere firewall op basis van ipchains
- Portsentry standaard geinstalleerd
- Draait op RH 6.2 ipv 6.1
- standaard ssh geinstaleerd zodat je
overal "veilig" kunt inloggen.
- Heeft net zoiets als e-smith manager, maar dat heet dan webmin (wel bekend bij linux gebruikers). Hiermee kun je net ff wat meer instellen (bv partitioneren) dan met de manager van e-smith en er zijn veel modules verkrijgbaar zodat je met webmin meer kunt instellen.
- Installatie is minder groot :)
- Je download een floppy ramt die floppy in je sever (die aangesloten is op de kabel) Hij download dan vanzelf de hele distro, hoef je geen cd meer te branden :)
- Control Panel in windows van je server
(disk usage, intruder detection, security log, tijd instellen, running processes)

Ik weet dat je de meeste dingen ook op een e-smith kunt installeren, maar het is meestal handiger als het in een keer gebeurd.

Kort mijn motivatie:
Meer configuratie mogelijkheden, dus leuker voor de hobbyist ( je komt altijd wel weer leuke dingen tegen)

Update
Je kunt hem downloaden op www.clarkconnect.org

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

hep je 'm aan de praat met mxdream ?

• jms
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

heb ook E-smith en het werkt prima. Was alleen effe uitzoeken hoe ik mijn demos-1 modem (gebruikt door kabelfoon en casema) aan de praat moest krijgen.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op maandag 13 november 2000 13:49 schreef Bart_traB het volgende:
Is het aan te raden om te gaan gebruiken op een 486-80mHz 16 meg. Hij gaat dan dienen als router voor het men netwerk naar Chello. Dank.
Werkt alleen op Pentium (vanaf 60 dus :)) en 32Mb...
Zoek maar ff naar de handleiding ;)

Update: lees net op http://www.clarkconnect.org/
You won't
need too much horsepower to run a ClarkConnect gateway. A
486 with 16MB of RAM, and a 250MB disk will do.
Misschien beter voor je.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1