Toon posts:

K7S5A Probleem, Temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K7S5A Probleem, Temperatuur

voor dat mensen weer beginnen te zeuren over de zoek functie enzo, deze heb ik al gebruikt, maar daar kan ik niks vinden

Ik heb dus een ECS K7S5A V 3.1a
met een XP 1800 erop,
alleen de temperatuur staat me niet zo aan, 80 Graden C. en soms nog warmer.

dit ligt niet aan de processor of aan de cooler, want keb beide al een keer omgewisselt, ik denk dat het gewoon aan het Moederbord ligt

moet er nog een BIOS update op ofzo voor een XP Processor,
toen ik hem voor het eerst erin zette, stond de FSB trouwens op 100/100

Weet iemand hier raad mee.

Mvg Mike

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Waarmee meet je de temperatuur? En zit de cooler er wel goed op? Pasta gebruikt?

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 12:45
Hmz ik heb dezelfde specs als jou maar bij mij loopt de temp wel goed,

dat die standaard boot op 100/100 is normaal!!! gewoon ff op 133/133 zette

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

Verwijderd

Topicstarter
Ik meet de temperatuur met Motherboard Monitor 5, en ik heb natuurlijk pasta gebruikt.

keb de 1800 ook al in mijn eigen Computer gezet, maar daar loopt hij perfect (ASUS A7V266)

keb op die ECS al twee soorten coolers op gehad, ook heb ik twee XP 1800 erop gehad, allebei een hoge temperatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 15:40 ]

Verwijderd

dat 100 naar 133 is normaal alleen die temp is niet normaal ik heb een xp 1700 + tbred en bij mij is hij net 40 als ik hem 1 uur full stres. dus ik zou je koeler ff nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:40:
dat 100 naar 133 is normaal alleen die temp is niet normaal ik heb een xp 1700 + tbred en bij mij is hij net 40 als ik hem 1 uur full stres. dus ik zou je koeler ff nakijken.
De cooler doet het wel goed, keb die Cooler ( Cooler Master DP5-7JD1B) ook op mijn eigen moederbord gehad.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik denk dat je gewoon verkeerd kijkt bij MBM5 :)
kijk eens wat je BIOS over de temps te melden heeft.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 15:42:
[...]

De cooler doet het wel goed, keb die Cooler ( Cooler Master DP5-7JD1B) ook op mijn eigen moederbord gehad.
kan je de heatsink aanraken of voelt die ook echt warm/heet aan?

kan ook een foute meting zijn uiteraard, in vergelijking met andere bordjes (van andere merken) heb je met de k7s5a vrij veel kans op een "kapot" bordje.
als ie wel goed is, is ie rete-stabiel en goedkoop, prima bordje dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Burning_acid schreef op 23 januari 2003 @ 15:42:
ik denk dat je gewoon verkeerd kijkt bij MBM5 :)
kijk eens wat je BIOS over de temps te melden heeft.
in de bios, is het rond de 35 graden als ik hem een kwartiertje aanlaatstaan,
veldmuis schreef op 23 januari 2003 @ 15:44:
[...]

kan je de heatsink aanraken of voelt die ook echt warm/heet aan?

kan ook een foute meting zijn uiteraard, in vergelijking met andere bordjes (van andere merken) heb je met de k7s5a vrij veel kans op een "kapot" bordje.
als ie wel goed is, is ie rete-stabiel en goedkoop, prima bordje dus :)
de heetsink wordt niet echt warm, volgens mij ligt dit aan MBM 5,
weet iemand nog een goed progje waarmee ik makkelijk de temp van de processor kan aflezen.

Mvg Mike

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:49:
[...]

in de bios, is het rond de 35 graden als ik hem een kwartiertje aanlaatstaan,

[...]

de heetsink wordt niet echt warm, volgens mij ligt dit aan MBM 5,
weet iemand nog een goed progje waarmee ik makkelijk de temp van de processor kan aflezen.

Mvg Mike
TIP: vertrouw niet altijd de waardes in MBM5 maar eerder die van je BIOS :)

en speedfan vin ik wel een relax progseltje.

[ Voor 5% gewijzigd door Burning_acid op 23-01-2003 15:59 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
eh
das zeker wel een relaxt progje, bedankt

Verwijderd

die fsb staat standaard op 100/100 net zoals bij mij, die temp kan waarschijnlijk verholpen worden met een bios update ( cheepoman bios is zeer interessant ==> even googlen of zoeken op het forum) of je kan een ander proggje gebruiken om de temp te meten , als dat wel zou werken ...

Verwijderd

Welke sensor gebruik je in MBM5? Sensor 3 moet je hebben. Sensor 3-diode doet het ook maar geeft stukken hoger aan. Mijn 2100+ staat onder 100/100 op zo'n graad of 45 (1500+), bij 133/133 loopt dat op naar rond de 55 graden en onder stress dik in de zestig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu goed, met dat speedfan progje

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
offtopic:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken

:)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1