De netwerkbeheerder bij mij op school kan vanaf school in ze'n eigen PC komen. Via Extern Bureaublad. Nu zou ik dit ook graag willen doen, maar kan iemand me een beetje in de richting helpen?
Misschien heb je verkeerd geklikt, maar je post dit op Professional Networking & Servers.
Hoewel ik betwijfel of je topic had op Network Troubleshooting had volgehouden.
Het lijkt mij niet bepaald legaal wanneer jij, als student, de boel over kan nemen.
Het lijkt mij niet bepaald legaal wanneer jij, als student, de boel over kan nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door NG op 23-01-2003 15:28 ]
Wat is er illegaal aan het feit dat je vanaf school op je eigen bureaublad wil komenNG schreef op 23 januari 2003 @ 15:28:
Misschien heb je verkeerd geklikt, maar je post dit op Professional Networking & Servers.Hoewel ik betwijfel of je topic had op Network Troubleshooting had volgehouden.
Je hebt vele proggies (Remote Administrator, VNC, pcAnywhere) waar het mee kan. In Windows XP Pro zit het zelfs standaard ingebakken
Zie de help of www.microsoft.com/windowsxp voor meer info
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Ow, sorry, ik heb het verkeerd begrepen, ik dacht dat de netwerkbeheerder vanaf school op de computer van de leerlingen kon komen dat topicstarter graag hetzelfde wou.T-Blizzard schreef op 23 januari 2003 @ 15:29:
[...]
Wat is er illegaal aan het feit dat je vanaf school op je eigen bureaublad wil komen
Neemt niet weg dat dit topic hier niet hoort.
ga er maar vanuit de de beheerder de boel wel zodanig heeft geconfigged dat een remote desktop verbinding naar huis niet mogelijk zal zijn
zo ook wel een gekke boel worden daar als iedereen het zomaar kon
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Klink gewoon al remote desktop van XP.
Dan heeft ie thuis gewoon remote desktop ge-enabled. Kan hij vanaf werkplek via internet connecten.
Afhankelijk van of de dat firewall het toestaat, of uit beveiligingsoverweging kun je ook eerst een VPNnetje opzetten naar huis.
idd, dit hoort duidelijk niet in Professional Networking.
Zoek maar eens op "XP remote dektop" en "VPN", dan kom je er wel.
Dan heeft ie thuis gewoon remote desktop ge-enabled. Kan hij vanaf werkplek via internet connecten.
Afhankelijk van of de dat firewall het toestaat, of uit beveiligingsoverweging kun je ook eerst een VPNnetje opzetten naar huis.
idd, dit hoort duidelijk niet in Professional Networking.
Zoek maar eens op "XP remote dektop" en "VPN", dan kom je er wel.
Nou ik zal je op weg helpen, kmoet toch wat doen want ik verveel me 
eerst moet je thuis je IP-adres weten, dat is het makkelijkste met kabel of adsl.
als je je adsl shared via een router ofzow dan moet je de poort van extern bureaublad forwarden naar jouw pc (succes daarmee
)
Dan moet je op je eigen pc windowsxp hebben of een server editie van Windows 2000
ik ga ervan uit dat je xp hebt, en dan moet je bij eigenschappen van deze computer en dan bij externe verbindingen extern bureaublad aanzetten.
vervolgens moet je op school (whatever) een client hebben die kan terminallen, met windowsxp is dat niet moeilijk dan zit ie er standaard in, ergens bij bureau-accessoires en dan communicatie dacht ik. heb je een eerdere versie van windows dan moet je de Terminal Services Client voor Windows hebben, staat standaard op de server versies van 2000, en je kan dan zo een diskette maken. misschien dat je het ook van inet af kan halen en dan ga je maar lekker ff zoeken op google of microsoft
vervolgens start je dat proggie op en dan maak je dat programma duidelijk dat je verbinding wil maken met het ip-adres van jouw pc thuis.
als je alles goed heb gedaan heb je nu verbinding met je eigen pc, en kan je dus extern bureaubladeren
klaar.
zo ongeveer dan
damn te laat, maar mijn uitleg is beter
eerst moet je thuis je IP-adres weten, dat is het makkelijkste met kabel of adsl.
als je je adsl shared via een router ofzow dan moet je de poort van extern bureaublad forwarden naar jouw pc (succes daarmee
Dan moet je op je eigen pc windowsxp hebben of een server editie van Windows 2000
ik ga ervan uit dat je xp hebt, en dan moet je bij eigenschappen van deze computer en dan bij externe verbindingen extern bureaublad aanzetten.
vervolgens moet je op school (whatever) een client hebben die kan terminallen, met windowsxp is dat niet moeilijk dan zit ie er standaard in, ergens bij bureau-accessoires en dan communicatie dacht ik. heb je een eerdere versie van windows dan moet je de Terminal Services Client voor Windows hebben, staat standaard op de server versies van 2000, en je kan dan zo een diskette maken. misschien dat je het ook van inet af kan halen en dan ga je maar lekker ff zoeken op google of microsoft
vervolgens start je dat proggie op en dan maak je dat programma duidelijk dat je verbinding wil maken met het ip-adres van jouw pc thuis.
als je alles goed heb gedaan heb je nu verbinding met je eigen pc, en kan je dus extern bureaubladeren
klaar.
zo ongeveer dan
damn te laat, maar mijn uitleg is beter
[ Voor 3% gewijzigd door zyberteq op 23-01-2003 15:40 . Reden: extra comment :P ]
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Waarom zou dat gek zijn?....zwelgje schreef op 23 January 2003 @ 15:37:
ga er maar vanuit de de beheerder de boel wel zodanig heeft geconfigged dat een remote desktop verbinding naar huis niet mogelijk zal zijn
Ik zit ook vanaf school via SSH op mijn linux bak... en op me windows bak
Zat genoeg nodig gehad...
indien het niet mogelijk is, vraag je systeembeheerder ...Het omzeilen van beveiliging in welke vorm dan ook werken we niet aan mee. Ook niet wanneer het in een bepaald specifiek geval te rechtvaardigen is, de informatie die in het topic voorbij komt kan namelijk ook door kwaadwillende misbruikt worden.
Overigens kan ik dit (andere dingen dan schoolwerk willen doen op school) niet echt een legitieme rechtvaardiging noemen. De maatregelen vanuit de school zullen niet voor niets getroffen zijn, en ik gok dat MSN, IRC, kazaa niet onder het primaire doel van een schoolcomputer vallen
© Negotiator
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()