Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISDN adapter neem geen telefoon op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb remote access geconfigureerd op mij Windows 2000 SP3 Server. Ik wil dat laten verlopen via mij ISDN adapter. Deze zit direct op de NT1 poort, op de andere uitgang van de NT1 poort zit een quatrovox. Ik heb het volgende gedaan:

- Remote access configureren op beide ISDN lijnen (MSN nummer ingesteld)
- MSN nummer gekoppeld aan mijn ISDN adapter

Vervolgens werkte het niet, als ik het msn nummer bel wordt er niet opgenomen.

- Vervolgens heb ik de quatrovox er uit getrokken zodat deze het gesprek niet naar zich toe kan halen.

Had helaas geen effect.

Hierna heb ik een ISDN monitor geinstalleerd op mijn server. Deze ziet wel een sessie (telefoongesprek) langs komen. Maar de adapter pakt niet op.

Nu weet ik dat je bij (analoge) modems in windows een auto answer in kan stellen (met een aantal rings, enz...). Alleen bij een isdn adapter (zonder virtuele modem installatie) kan dit niet.

De ISDN adapter is overigen wel compatible met ras\incomming calls. Het is een Dynalink IS128PH+ De website van Dynalink geeft helaas ook geen uitkomst (nieuwste drivers, supportdatabase, enz...).

Heeft iemand ervaring met dit probleem???

Alvast bedankt! _/-\o_

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voer je MSN nummer eens zonder kengetal in

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, ik heb het msn nummer nu zonder '0' in de configuratie staan (dit wordt aangeraden door Dynalink).

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 13:56
misschien kun je die RVS Software installeren als je die erbij gekregen hebt. Daarmee kun je een virtueel analoog modem maken van je isdn modem. Als je dat dan als modem invoert bij je configuratie werkt het misschien wel.

Link: http://www.rvs.de/

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik ga dit vanavond even proberen. Ik heb die software er idd bijgekregen, maar nooit iets mee gedaan...

Verwijderd

Heb je al eens het hoofdnummer van je ISDN gebruikt om in te bellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, werkte ook niet... Het RVS-com verhaal is ook niet gelukt. Deze is niet compatible met de wdm driver. En voor Windows 2000 bestaan er alleen wdm drivers voor de kaart :(

Verwijderd

check de S-BUS configuratie van je NT1, voor hulp daarbij bellen met 0900-8642 of Primafoon. Welk type NT1 heb je??//

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 12:51 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:32

SambalBij

We're all MAD here

Waarmee bel je in? Als je vanaf een analoge lijn probeert in te bellen dat herkent de ontvanger dit als zodanig en zal dan de lijn niet opnemen. Zoek eens of die ISDN kaart wel analoge verbindingen kan emuleren

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Die kaart kan geen analoge verbindingen aan. De computer waar je mee belt moet ook isdn zijn.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Force schreef op 24 januari 2003 @ 20:58:
Die kaart kan geen analoge verbindingen aan. De computer waar je mee belt moet ook isdn zijn.
Yeps, dat probleem heb ik ook gehad..

ISDN kaart = ISDN inbellen.

Analoog op een ISDN kaart inbellen wil niet.

RVSCom heeft modem-emulatie, dus dan zou het wel moeten, maar persoonlijk is dat niet zo'n succes.

Oplossing: Een profi ISDN (server)kaart erin, die heeft hardwarematig ook analoog support. maar ja, da's duur

Andere oplossing: Een analoge modem erbij en die op een poort van de quaddrovox hangen.
Alleen haal je op die manier maar 33k6 verbinding.
Een V90 modem is namelijk 33k6 upload, en 56k down... Dus inbellen is uppen voor de server -> 33k6 max dus.

Hoe snel de up van V92 is weet ik niet, was hoger, maar volgens mij geen 56k.
Pagina: 1