[XP] Ouderwetse vastlopers...

Pagina: 1
Acties:

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 10:22
Ik ben een paar weken geleden overgestapt op XP, omdat ik het zat was dat 98 op de gekste momenten vastliep. (ook een beetje mn eigen schuld, iets te veel brakke progjes gehad en weer verwijderd)

Toen heb ik wat aanloopproblemen gehad, uitgezocht welke software het wel en niet deed en toen weer opnieuw geinstalleerd. Dus netjes met de patch voor NAV2001, Via 4in1 4.38 (niet hoger, dat schijnt weer problemen op te leveren) en geen kazaa-achtige programmas en downloadmanagers.

Alleen nu loopt hij toch weer vast. Het zijn geen BSOD's, maar ouderwetse vastlopers: beeld vast, muis vast, geen reactie op het toetsenbord. Na een eenvoudige reset loopt alles weer als een zonnetje.

Ik dacht eerst dat het aan het overklokken lag, ik heb wat dat betreft wat ruzie met m'n proc. Hij heeft 750 gelopen (origineel 600, zie sig), maar ik kreeg hem de laatste tijd niet hoger als 660 meer. Toch kon ik @660 nog gewoon een uur prime95 draaien zonder problemen. Voor de zekerheid toch maar teruggezet @600, mem op 133, cas3, 10ns. Daar zou het dus allemaal niet meer aan kunnen liggen. En onder linux heb ik ook geen problemen, dus het zit echt in het OS...

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik kan natuurlijk wel weer systeemherstel gaan doen enzo, maar dan moet ik wat progs opnieuw installeren en daar heb ik weinig zin in, als het niet echt nodig is.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Geheugen al eens helemaal getest met Memtest86?

• MoZe
GerbenW schreef op 23 January 2003 @ 15:21:
Geheugen al eens helemaal getest met Memtest86?
yep, is ook goed. Daarom loopt Mandrake ook zo netjes :)

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 19:31

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Grappig ik zit hier ook met WinXP sinds 3 dagen en ik heb dus ook diezelfde probleem. Gewoon vaag vast, iig wel beter dan dat Win98 maar jah ik wil dit niet hebben als ik aan het werk ben met Werkstukken of andere shit voor school. Heel stom en ik kan er niet achter komen waarom dat die dat doet.

Dingen die ik heb ingesteld is grotere Pagingfile, ondergeclockt en in de bios dingen aan/afgezet maar dat baat niet.

Dus ik ben wel benieuwd naar een oplossing.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• MoZe
Ik d8 even aan een virus, er gebeurden meer vreemde dingen, maar NAV kan niets vinden.
ACPI uitgezet in m'n bios, maar ook dat mag niet baten.

Vanochtend was het binnen 1 min. na opstarten. Ik kreeg een melding dat zone-alarm een fout had veroorzaakt en werd afgesloten. Dus ik naar m'n startmenu om zone-alarm weer op te starten, looptie halverwege het startmenu vast... Nu snap ik er dus echt nx meer van...

kga geloof ik maar hard oefenen in het gebruik van linux, voorlopig doet dat iig geen rare dingen.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 19:34

Oceria

I've been in between....

NAV2001 werkt niet lekker met XP, ook als je hem patcht en zonealarm krijg ik zelfs op mijn w2k machine niet aan de praat. Het zorgde bij mij voor vastlopers precies zoals jij vertelt.
ik heb Panda Titanium gekocht (bij Mycom, 14 €-tjes) en dat loopt prima. Als firewall heb ik een oudere versie van de mcAffee firewall.
Als je niet gelijk geld wilt uitgeven zou ik eerst een clean install doen met alleen je drivers en geen andere software. Dan kun je controleren waar de fout zit. Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

ik had het ook en toen bleek mijn geheugen brak te zijn. eruit gehaald en geen problemen meer.
maar bij jou werkt het wel perfect?
hoeveel reepjes geheugen heb je inzitten?
anders laat je er 1tje inzitten en kijken of het dan wel werkt.

• MoZe
NAV2001 werkt niet lekker met XP, ook als je hem patcht en zonealarm krijg ik zelfs op mijn w2k machine niet aan de praat. Het zorgde bij mij voor vastlopers precies zoals jij vertelt.
ik heb Panda Titanium gekocht (bij Mycom, 14 €-tjes) en dat loopt prima. Als firewall heb ik een oudere versie van de mcAffee firewall.
Als je niet gelijk geld wilt uitgeven zou ik eerst een clean install doen met alleen je drivers en geen andere software. Dan kun je controleren waar de fout zit. Succes!
NAV lijkt geen problemen te geven, maar het is inderdaad niet de meest ideale oplossing. Ik heb ook McAfee geprobeerd, maar daar werd hij bagger traag van. Bovendien vond ik de e-mail scan niet goed, dus toch maar weer Norton gepakt. Ik heb als student geen geld voor de 2003 uitvoering, vandaar dat ik nog 01 gebruik. Met een beetje mazzel heb ik maandag m'n server aan de gang, dan ga ik daar NAT op draaien en heb ik zonealarm niet meer nodig.
Maar het blijft vaag dat het een paar weken geleden nog wel werkte... Welke versie van Zonealarm had jij? Wel één met XP/w2k ondersteuning?
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:38:
ik had het ook en toen bleek mijn geheugen brak te zijn. eruit gehaald en geen problemen meer.
maar bij jou werkt het wel perfect?
hoeveel reepjes geheugen heb je inzitten?
anders laat je er 1tje inzitten en kijken of het dan wel werkt.
Zoals al eerder gezegd heb ik m'n geheugen uitgebreid getest met memtest86, het lijkt allemaal goed te zijn. Onder linux heb ik ook eigenlijk nooit problemen. Ik kan het ook bijna niet testen, omdat het zo onregelmatig optreed. Vanochtend binnen 2 min, toen gereboot en de rest van de dag zonder problemen gedraaid. Zeg het maar...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hier loopt XP ook vaak vast, ik heb ver alles gewoon weer op 2000 gezet. Want dat beetje extra dat XP boven 2000 heeft boeit me niet echt, maar daarintegen vind ik 2000 heel wat stabieler.

Verwijderd

Vreemd. Kan je misschien wat info halen uit Task Manager? Is er niet een proces dat te veel CPU kracht vreet, I/O bytes, geheugen? Ik noem maar wat.

Verwijderd

Hebben jullie een geslipstreamde XP SP1 gebruikt ipv SP1 los er over geinstallleerd?

De eerste is bij mij altijd stabiel, 2e vaak niet. Diverse problemen dan. Heb je nog geen sp1 download het dan en install het eroverheen en kijk wat er gebeurd. Slipstream hem ook, dan heb je een goede XP install CD.

Alle norton 2001 zooi is klote bij mij, 2002 en 2003 lopen wel fijn.

// XP loopt nu net zo stabiel als 2000 vroeger bij me liep; geen blauwe scherm meer gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 20:47 ]

• MoZe
Vreemd. Kan je misschien wat info halen uit Task Manager? Is er niet een proces dat te veel CPU kracht vreet, I/O bytes, geheugen? Ik noem maar wat.
Het is niet zo dat hij traag is ofzo, dus ik denk van niet, maar ik kan het nu niet checken. Zit dit weekend bij m'n ouders, ga maandag pas weer naar huis.
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 20:29:
Hebben jullie een geslipstreamde XP SP1 gebruikt ipv SP1 los er over geinstallleerd?

De eerste is bij mij altijd stabiel, 2e vaak niet. Diverse problemen dan. Heb je nog geen sp1 download het dan en install het eroverheen en kijk wat er gebeurd. Slipstream hem ook, dan heb je een goede XP install CD.

Alle norton 2001 zooi is klote bij mij, 2002 en 2003 lopen wel fijn.

// XP loopt nu net zo stabiel als 2000 vroeger bij me liep; geen blauwe scherm meer gehad.
Ik heb XP geinstalleerd en daarna de "Windows Update" gedraaid, totdat er geen updates meer waren. Zal dus wel de geslipstreamde zijn. Vaag dat dat verschil oplevert.
Van Systemworks 2001 gebruik ik dus alleen NAV, alle andere programma's geven inderdaad HELE grote problemen. Maar daar was ik al wel achter, dus die staan er bij deze install ook niet meer op.

win2000 heb ik nooit gedraaid, maar op deze manier zou ik er bijna aan gaan denken om een licentie te gaan halen...
edit: Blauwe schermen heb ik dus ook niet, had ik die maar, dan had ik iig een oorzaak.

[ Voor 5% gewijzigd door MoZe op 24-01-2003 21:19 ]

Verwijderd

MoZe schreef op 24 January 2003 @ 21:06:
[...]
..... Ik heb XP geinstalleerd en daarna de "Windows Update" gedraaid, totdat er geen updates meer waren. Zal dus wel de geslipstreamde zijn. Vaag dat dat verschil oplevert. .......
Je hebt SP1 er dus overheen geinstalleerd.
Zoek op google : http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= of lees : http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm over het maken van een XP SP1 cdrom (gesliptreamed dus)

Dit scheelt bij mij heel veel. XP is even stabiel als 2000 hiermee.

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:02

4hp

NAV2001 loopt fijn in XP hier, geen probleem mee gehad. Ik had ook telkens last van vastlopers, maar op den duur na een restart gaf windows zelf aan dat het probleem onderzocht was en het bij ZoneAlarm lag...

Bij een ander moederbord had ik dit probleem ook en het mobo was dus gewoon stuk. Een vriend van mij heeft dit probleem ook gehad, is er mee naar de winkel gegaan en die hebben er een nieuw mobo in gezet.
Maar natuurlijk hoeft het niet aan het mobo te liggen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik zie op je specs-pagina dat je een tv-kaartje hebt, probeer die eens eruit te halen. Ik heb hier ooit onder XP een tv-kaartje uit m'n broers PC geinstalleerd in die van mij. Mijn broer (Win98) had net zulke vage vastlopers als jij, en toen ik hem in mijn systeem had gezet, kreeg ik ook last van die vastlopers :).

[ Voor 75% gewijzigd door Compubiter op 26-01-2003 10:28 . Reden: te vroeg op send gedrukt :P ]

• MoZe
Compubiter schreef op 26 januari 2003 @ 10:27:
Ik zie op je specs-pagina dat je een tv-kaartje hebt, probeer die eens eruit te halen. Ik heb hier ooit onder XP een tv-kaartje uit m'n broers PC geinstalleerd in die van mij. Mijn broer (Win98) had net zulke vage vastlopers als jij, en toen ik hem in mijn systeem had gezet, kreeg ik ook last van die vastlopers :).
Dat is een beetje ranzigheid van mij, (dat m'n specs niet up-to-date zijn) die kaart heb ik nog wel, maar die zit er nu niet in. Ik ga ff googlen en als het echt niet wil, zal het toch weer een re-install worden...

edit: kzie op google dat ik sowieso een re-install moet doen voor die slipstreamed SP1.

[ Voor 11% gewijzigd door MoZe op 27-01-2003 11:23 ]

Pagina: 1