Toon posts:

[ME] PC start zelfs niet in safe mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit bij een kennis met het volgende probleem. PC (P733 MHz, 64 MB, Win ME) start in normale mode op totdat hij bij het inlogscherm komt. Naam/Pw invullen lukt wel, krijg je het windows teken en dan helemaal NIETS meer. Muis beweegt wel, maar start niet door. Uurtje laten staan, maar niets en vrijwel geen Activiteit van HD.
Het gekke is dat met F8 zowel in safe mode als in één voor één opstarten hij precies hetzelfde doet: HANGEN. :(
Denk zelf dat het ontstaan is na een keer verkeerd afsluiten.

Wat Nu?? Zit zelf te denken aan een clean install, maar wil daar eigenlijk zolang mogelijk mee wachten ivm dat er software van zijn baas opstaat. Verder staat er vrijwel niets op. Paar spelletjes en MS Office.
Wie heeft de gouden tip om weer fatsoenlijk in windows te komen? En wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Verwijderd

Ik zou eerst is proberen om windows vanuit DOS eroverheen te installeren

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 22:59
optie 1: Upgrade naar een nieuwer os en al je bestanden kunnen behouden blijven.

optie 2:installeer windows me opnieuw in dezelfde map, weet niet zeker of dit kan met xp in ieder geval wel :P

optie 3:tijdens het inloggen druk je ctrl alt del in, je sluit explorer af en je drukt vervolgens windows toets en r in (tegelijk) en typt: explorer, misschien dat windows nu wel goed opstart :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Als je nou een opstart floppie gebruikt zodat je de data ff snel op een andere partitie kan zetten en daarna een nieuwe installatie van 2000 of XP en dan weer de data terugzetten, dan ben je er toch ook? ME zuigt en loopt volop vaak vast. Succes.