topics zijn snel HK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
het valt me op, dat na het sluiten van de hk dat topics in SG steeds eerder worden betiteld als HK topics, en die zitten er ook zeker wel tussen, maar ik denk dat er ook topics tussen zitten met potentie
ik geef geen voorbeeld, omdat ik wil dat er naar het hele forum word gekeken, en niet van de replies van: "dit topic....."
ik weet dat er genoeg is gebeurt in HK, en dat dat ook absoluut niet goed was, en deze actie nodig was, maar het word nu zo strak gehouden in 1 keer.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom zou je "vervuiling" willen in de andere fora omdat toevalllig de HK dicht is?

daarnaast waarom niet in het HK draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
dingen worden nu sneller als vervuiling gezien, ben ik van mening

ik zet het hier neer, omdat het naar mening daar niet thuis hoort

offtopic:
merken jullie eigenlijk iets in bezoekeraantallen nu HK dicht is, ben ik wel benieuwd naar

[ Voor 31% gewijzigd door mystic op 23-01-2003 14:55 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Erkens schreef op 23 January 2003 @ 14:51:
waarom zou je "vervuiling" willen in de andere fora omdat toevalllig de HK dicht is?

daarnaast waarom niet in het HK draadje?
omdat die dicht is...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie niet helemaal in waarom het slecht is dat SG serieus gehouden wordt? :?
maar ik denk dat er ook topics tussen zitten met potentie
Als die topics onterecht dichtzijn en je hebt er een stuk of 10 ofzo, dan is er dus sprake van een trend, dan mag je die van mij hier best neerzetten hoor.

Als het om 1 of 2 twijfelgevallen gaat, kan je in conclaaf met de mod over de mail. Modden is menselijk en als mensen geen fatsoenlijk topic kunnen starten is dat hun probleem toch? :)

Daarnaast moet SG gewoon zo blijven als het was, voor 'leuke' topics is nu dus gewoon even geen plaats op het forum, simple as that

[ Voor 78% gewijzigd door JvS op 23-01-2003 15:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54

Super_ik

haklust!

k denk dat t gewoon afkick verschijnselen zijn. over een tijdje zal dit wel minder worden denk ik

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, je merkt wel vaak aan sommige reply's dat men nog niet doorheeft dat dat niet gewenst is in de techfora.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele HK zelfs nog nooit gezien. ik begrijp ook wel dat alles wat aangespannen wordt, maar dat is gewoon de stijl van GoT. het is geen fok.nl hier en ik ben blij dat als ik iets zoek, ik hier vaak erg professioneel antwoord kan verwachten mocht ik er zelf niet uitkomen. ik vind het wel goed zo, maar ik begrijp de topicstarter ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat iets onterecht is dichtgegaan kun je altijd mailen hoor :) Er wordt nu wat strakker op gelet (daar is ook wel de ruimte voor, met zoveel extra modforce nu de HK weg is ;)) en als het naar jouw mening een keer te strak is kun je daar over mailen. Ik heb nu niet direct het idee dat er overmatig strak op wordt gelet en dat het, zoals JvS al zei, al een echte trend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 16:37

Dido

heforshe

Was er al gezegd dat je altijd kunt mailen met de betreffende mod? :)

Of er te strak op gelet wordt weet ik niet, maar er worden (en werden) wel draadjes geopend die sowieo gemoved zouden zijn naar de HK. Aangezien dat nu weinig zin heeft worden ze dus gesloten. Dat komt misschien wel wat harder over...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Beetje offtopic maar ik denk dat de juiste mensen dit wel lezen:

Is het niet mogelijk om de HK read-only te maken?
Ik merk nu dat als ik ergens naar zoek dat dan nog redelijk snel topics in de Huiskamer de informatie bevatten waarnaar ik op zoek ben. Dat is redelijk irri gezien je de topics niet meer kan openen. Waarom zou de huiskamer niet read-only gemaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxonic schreef op 24 januari 2003 @ 16:04:
Beetje offtopic maar ik denk dat de juiste mensen dit wel lezen:

Is het niet mogelijk om de HK read-only te maken?
Ik merk nu dat als ik ergens naar zoek dat dan nog redelijk snel topics in de Huiskamer de informatie bevatten waarnaar ik op zoek ben. Dat is redelijk irri gezien je de topics niet meer kan openen. Waarom zou de huiskamer niet read-only gemaakt kunnen worden?
Is al eens eerder gevraagt, antwoord is nee, dicht=dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
als er maar grapje wordt gemaakt wordt het bestempeld als een HK post
Een grapje kan toch geen kwaad net of dat het topic verziekt. Sommige topic kan je gewoon moeilijk serieus blijven omdat er soms zulke stomme antwoorden worden gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Rody schreef op 24 January 2003 @ 16:09:
als er maar grapje wordt gemaakt wordt het bestempeld als een HK post
Een grapje kan toch geen kwaad net of dat het topic verziekt. Sommige topic kan je gewoon moeilijk serieus blijven omdat er soms zulke stomme antwoorden worden gegeven :)

Het probleem is juist dat er met zo'n grote useraantallen dat geintje 9 van de 10 keer niet meer in de hand gehouden kan worden ;) Ook daarom was er een HK gekomen, om aan de behoefte te voldoen dat er offtopic 'gesocialized' kon worden. Een grapje is meestal niet erg, ware het niet dat het meestal uit de hand loopt en er meerderen op reageren, en daar weer op, en daar weer op... etc, affijn, je vat het wel, een offtopic festijn :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

LuNaTiC schreef op 24 January 2003 @ 16:11:

[...]

etc, affijn, je vat het wel, een offtopic festijn :P
Ej dat lijkt me nou een goed idee :*) :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Basszje schreef op 24 January 2003 @ 16:32:
[...]

Ej dat lijkt me nou een goed idee :*) :P
jah, mischien moeten we wel een forum maken waar we lekker offtopic kunnen lullen 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

disjfa schreef op 24 January 2003 @ 16:53:
[...]

jah, mischien moeten we wel een forum maken waar we lekker offtopic kunnen lullen 8)7
Ik heb begrepen dat dat er was en dat dat verziekt is :X :? 8)7 |:(

Ze noemden het HK geloof ik, maar daar ben ik nooit geweest :'(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

en dat was nou juist een grapje ;) en daar reageren dan zoveel mensen kompleet anders op zodat als er zoiet gezegd word in een ander forum gaat het onderwerp van t topic snel anders worden en das niet de bedoeling ;)

maar wel leuk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

droupsnoet schreef op 23 januari 2003 @ 14:49:
het valt me op, dat na het sluiten van de hk dat topics in SG steeds eerder worden betiteld als HK topics, ... [snip]
Integendeel...
Ik heb anders wel de indruk dat er een paar topics zijn in SG die in de ideale (dus niet in de HK die gesloten is :) ) HK thuishoren. Eigenlijk vind ik het perfect zo: de "goede" HK-topics mogen wmb in SG gedoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

En reply a la [HK] is helemaal niet erg, een grapje op zijn tijd moet kunnen.
Toch? O-)

Maar sommige topics zoals deze [rml][ Weddenschap] Elfjes...[/rml] kunnen, indien niet in de gaten gehouden, uitlopen op een topic de [HK] waardig.
Een beetje overmoedig melden op dit moment kan geen kwaad, zo houden we GoT schoon nu er Dolende Zielen zonder [HK] zijn .

Ahum,
|
|
|
|
V :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
i2Paq schreef op 24 januari 2003 @ 18:24:
En reply a la [HK] is helemaal niet erg, een grapje op zijn tijd moet kunnen.
Toch? O-)

Maar sommige topics zoals deze [rml][ Weddenschap] Elfjes...[/rml] kunnen, indien niet in de gaten gehouden, uitlopen op een topic de [HK] waardig.
Volgens mij snap jij niet waarom de HK dicht is. Dat topic zou een leuk HK topic zijn, alleen in de HK was de mentaliteit dusdanig dat alle topics volgezwamd werden met crap topics. Maarja, laten we die HK discussie maar niet nog een keer proberen. Ik denk dat je elke keer tegen dezelfde problemen aan komt en dat ik weet dat als hij weer open gaat, er hard tegen zulke "een keerjte een grapje tussendoor" offtopic crapposts opgetreden gaat worden./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het niet echt met de stelling eens, maarrrrr:

Dit topic - Race auto laten spuiten, welke kleur ???? - vind ik eerlijk gezegd toch niet HK. Ik denk dat voor het sluiten van de HK dit topic best in SG had mogen blijven staan (is toch best serieus?). Maar goed, ik ben dan ook bevooroordeeld omdat het me geweldig lijkt om serieus te racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SG is voor discussie, niet voor simpele vraagjes waarmee je een topic krijgt waarmee je niet echt iets bereikt... IMO dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, wat is een discussie?

SG staat toch ook vol met (serieuze!) mededelingen. Van hond overleden tot opa ziek. En vergelijkingen tussen auto's. Het verschil tussen deze:
Passat vs A6
en die hierboven is vrij klein vind ik. In ieder geval had even gewacht kunnen worden met het slotje welke kant het topic op ging. Maar goed, maakt toch niks meer uit, als het goed is heeft Albert allang zijn kleurencombo uitgevogeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

topics als "hond overleden" tot "opa ziek" zijn dan ook topics die we in de huiskamer willen hebben, dat was in elk geval het doel van de HK. In het begin hebben we duidelijk laten merken dat onzin niet de bedoeling was van de hk en letterlijk het voorbeeld genomen dat als iemand een topic opent met "kroketten zijn lekker" als inhoud, hij dan een 24h ban zal krijgen. Eigenlijk hoop ik dat de HK zo weer terug kan komen. Ontspanning en leuke topics zijn leuk, onzin doe je maar ergens anders.

Probleem: Wat is leuk en wat is onzin? Dat is iets wat we dan voor 100% aan HK mods overlaten, geen discussie mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Zeg maar gewoon lullen, zoals je thuis in de huiskamer ook doet. :) Maar helaas zie je wel vaker dat het mis gaat. Zo zit ik vaak op een autoforum waar op een gegeven moment ook een soort huiskamer geopend is. Voor de ontspanning zeg maar. Gezellig lullen met de mede-forumbewoners. Maar ook daar neemt het niveau met de week af. Ging het eerst nog over auto's, daarna ging het over persoonlijke dingen (nog wel oké imho), van daaruit naar moppentrommels en toen via de schaarsgeklede dames naar filmpjes van vrouwen die elkaar in de bek schijten (:r).
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee (vrijheid, blijheid), maar als (groot) forum wil je toch een bepaald niveau houden t.o.v. buitenstaanders. Als mensen voor de eerste keer op je forum kijken en ze zien zo'n filmpje heb je grote kans dat ze meteen weg zijn. Jammer, want ze zouden misschien best een hele goede aanvulling voor je forum kunnen zijn. Of ze blijven juist en dan moet je je serieus afvragen of dat het soort bezoekers is wat je aan wilt trekken.

Wat betreft de HK hier is er wat mij betreft maar een mogelijkheid. HEEL duidelijk maken dat de HK er is voor gezellig geouwehoer, maar dat het wel nog een beetje niveau moet hebben, dat de beoordeling van dit niveau over is gelaten aan de machtsgeile modjes en dat bij overtreding van deze norm meteen een permban volgt. Ben je er meteen klaar mee. Weet je niet zeker of iets mag, dan mail je maar even een mod. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JvS schreef op 24 januari 2003 @ 19:31:
[nohtml]
[...]
Volgens mij snap jij niet waarom de HK dicht is. Dat topic zou een leuk HK topic zijn, alleen in de HK was de mentaliteit dusdanig dat alle topics volgezwamd werden met crap topics. Maarja, laten we die HK discussie maar niet nog een keer proberen. Ik denk dat je elke keer tegen dezelfde problemen aan komt en dat ik weet dat als hij weer open gaat, er hard tegen zulke "een keerjte een grapje tussendoor" offtopic crapposts opgetreden gaat worden./
Ik denk dat we beiden rete-goed snappen waarom de [HK] dicht is B)
Want wat jij zegt is zoals het is (was).

Wat ik bedoel is zo'n topic als waarnaar ik verwijs juist een heel goed topic is voor "een" [HK] maar juist door alle crap die gepost werd uiteindelijk doodbloede in de [HK].
In [SG] maakt het zeker een kans, mits goed ge-mod anders zal het binnen de korste keren verzanden in [HK]-reply's en dus einde oefening :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

i2Paq schreef op 24 January 2003 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat we beiden rete-goed snappen waarom de [HK] dicht is B)
Want wat jij zegt is zoals het is (was).

Wat ik bedoel is zo'n topic als waarnaar ik verwijs juist een heel goed topic is voor "een" [HK] maar juist door alle crap die gepost werd uiteindelijk doodbloede in de [HK].
In [SG] maakt het zeker een kans, mits goed ge-mod anders zal het binnen de korste keren verzanden in [HK]-reply's en dus einde oefening :|
Owkee... maar de wat minder serieuze onderwerpen (hoewel serieus bedoeld) horen alsnog NIET in [SG] maar (zoals je zelf aangeeft) in de [HK].

Oorspronkelijk was de [HK] bedoeld voor dat soort topics en met gezellige replies. Ging fout. [HK] is nu dicht omdat het teveel tijd/energie kostte (zo heb ik begrepen). En nu zullen ze dat soort topics (nogmaals: ook al is het serieus bedoeld) WEL toestaan in [SG]?
Dat betekent automatisch dat [SG] daarmee iets meer 'voedsel' heeft voor de [HK]-crap-replies en daarmee ook enorm veel tijd gaat kosten; Dus zouden de mods zich daarmee ook weer onnodig gaan belasten. Waarna ze net als bij de [HK] aardig de schruft zouden krijgen aan de gang van zaken -> [SG] dicht... :|

Voorkomen is beter dan genezen. [HK]topic zoals het bedoeld was in [SG]? DICHT zolang de [HK] nog dicht zit. Lik-op-stuk-beleid.

Iets waar ik volledig achtersta. De HK vond ik gezellig... in het begin. Maar de laatste tijd :'(
Ik durfde m'n gezicht er soms niet eens te tonen als er weer eens een ECHT HK-topic was (en dus toch wel serieus getint); 1 serieuze opmerking en je werd afgebrand 'als je serieus wil zijn ga dan naar SG :X'

* WFvN heeft al enkele [SG]draadjes in [SM] opgegeven als-zijnde-[ECHTE-HK]-topics (dus niet crap) en zal dat zeker blijven doen zolang hij bovenstaande mening in z'n kop heeft

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 24-01-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:23:
Helemaal mee eens. Zeg maar gewoon lullen, zoals je thuis in de huiskamer ook doet. :)
Daar horen kroketten problemen / discussies toch ook bij :? Of heb jij je in je huiskamer nooit over kroketten :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wezen schreef op 24 januari 2003 @ 17:16:
[...]

Integendeel...
Ik heb anders wel de indruk dat er een paar topics zijn in SG die in de ideale (dus niet in de HK die gesloten is :) ) HK thuishoren. Eigenlijk vind ik het perfect zo: de "goede" HK-topics mogen wmb in SG gedoogd worden.
Hm... ik heb bij het posten van m'n vorige bericht, dit bericht over het hoofd gezien.

Niet mee eens dus. Toelaten van dat soort topics wordt denk ik een verschuiving.

WAAROM zou je dat doen? In de huiskamer (HET speciaal daarvoor geopende subforum) ging het grandioos mis. Om NU direct al toe te staan dat de oorspronkelijke bedoelingen van de HK nu in SG te plaatsen is denk ik totaal fout.
De HK-gastjes die de boel hebben lopen verzieken kunnen al lang-en-breed in SG (samen met veel potentiële 'HK'-meubelen die nog niet in de HK zouden kunnen maar al wel in SG). Zien daar die minder serieus getinte topics staan die ze ook nog wel uit de huiskamer herkennen. 'Ow... Joy.... we kunnen weer'. Het oorspronkelijke begin van de HK is dan dus weer aanwezig; dan maakt de HK dus gewoon een doorstart in SG.

Bovendien denk ik dat je het kan vergelijken met 'Een moddervet persoon mag absoluut niet meer snoepen de komende tijd. De voorraadkast met snoep en koek is op slot gedaan. Vervolgens koopt een andere huisbewoner snoep en zet die op het aanrecht neer ;('

In beide situaties is er weer die uitdagende factor (de oorspronkelijke HK-topics/snoepjes) buiten de daarvoor bedoelde plek (huiskamer/voorraadkast)
Nu is het zo dat de partij waar het probleem ligt (de HK-verknallers/dikke persoon) zelf ook verantwoordelijkheid hebben, maar in ieder geval is bij de HK gebleken dat die verantwoordelijkheid blijkbaar veel te groot was voor sommige users (en hier wil ik nu even geen directe vergelijking stellen met die dikke persoon; mogelijk kan hij wel vergeleken worden maar sommige dikke personen worden al dik van water (bij wijze van spreken) door foute stofwisseling ofzo? in ieder geval oorzaken die ze niet in de hand kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Basszje schreef op 25 januari 2003 @ 04:18:
[...]

Daar horen kroketten problemen / discussies toch ook bij :? Of heb jij je in je huiskamer nooit over kroketten :?
over kroketten praten had best gekund in de HK en dat kan zelfs in SG ook nog wel, zoek jij het verschil tussen deze 2 posts maar eens:
User A schreef op 23 januari 1954 @ 04:18:
goh ik heb wel zin in een lekkere kroket zeg 7(8)7
en
User B schreef op 23 januari 1954 @ 04:18:
hm wat ik nu eigenlijk toch wel eens zou willen weten is wat er nou eigenlijk echt in een kroket zit (8>

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

NoBody schreef op 25 januari 2003 @ 10:52:
[...]

over kroketten praten had best gekund in de HK en dat kan zelfs in SG ook nog wel, zoek jij het verschil tussen deze 2 posts maar eens:

[...]
FOUTE HK-post; nog lang niet zo erg als we gezien hebben... maar it's a start ;(
en

[...]
Meer een 'echt' HK topic

Vragen die in de meeste gevallen niet echt serieus genoeg zijn voor SG maar wel voor HK.
Tenzij er een uitgebreider verhaal aan vast zit waarom men het wil weten; mogelijk dan alsnog een SG-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

wfvn schreef op 25 januari 2003 @ 10:56:
[...]

FOUTE HK-post; nog lang niet zo erg als we gezien hebben... maar it's a start ;(

[...]

Meer een 'echt' HK topic

Vragen die in de meeste gevallen niet echt serieus genoeg zijn voor SG maar wel voor HK.
Tenzij er een uitgebreider verhaal aan vast zit waarom men het wil weten; mogelijk dan alsnog een SG-topic
precies, u heeft een koelkast gewonnen :Y)

Hoi

Pagina: 1