[PHP]Bestanden opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik wil op mijn site de mogelijkheid bieden aan bezoekers om .rm bestanden te downloaden. Hetzij met rechtermuisknop>Save target as, hetzij door het bestand aan te klikken, waarna het downloaden (ipv afspelen) van het bestand automatisch begint.

Nu wil ik alleen niet dat bezoekers het adres van die bestanden kan zien!

De bestanden staan niet op mijn eigen site dus ik kan op die server niets aanpassen.

Wie weet hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:54

Snow_King

Konijn is stoer!

kan je niet, ze kunnen het altijd achterhalen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Je kunt met fpassthru zoiets regelen:

header ( 'Content-Type: application/octet-stream' );

$fp = fopen ( 'http://domain.com/movie.rm', 'r' );
fpassthru ( $fp );
fclose ( $fp );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16
is altijd achterhaalbaar.
Wat cheatah hierbovenzegt kan wel trouwens, maar of het de ideale manier is :? Jij bedoelt toch echt 'niet bereiken' van een file? Dat kan in dit geval dus niet. Je kan het wel 'verbergen' met Cheatah's manier.

[ Voor 101% gewijzigd door RedHat op 23-01-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
(jarig!)
Je kan de link naar het .rm-bestand verwijderen en er een link naar een eigen PHP-file van maken. Hiermee geef je een ID mee, en in het PHP-bestand (bijv. download.php) lees je die ID uit, en redirect je naar het originele rm-bestand. Misschien kan je zelfs met PHP de file uitlezen en die direct naar de gebruiker sturen. Dit heeft natuurlijk wel invloed op je dataverkeer.

edit: traag...

[ Voor 4% gewijzigd door sjroorda op 23-01-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Als ze niet op je eigen site staan, en je wilt er toch naar linken, zonder dat men 't adres ziet, heb ik zo'n flauw vermoeden dat je niet helemaal koosjer bezig bent, maar dat ff daar gelaten.

Maar goed, met realmedia wordt dit een beetje een lastig verhaal. Je wilt dus een stream bij server X openen, en die doorsturen naar de bezoeker van jouw site?

Ik ben bang dat dat heel erg lastig gaat worden...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

kortom: Je wil een antileech script zodat niemand kan zien dat je je bestanden bij een ander vandaan pikt.

Begin eens met zoeken bij google zou ik zeggen.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
Even voor de duidelijkheid:
Het gaat niet om iets illegaals ofzo. De bestanden die te downloaden zijn, zijn niet copyright protected en mijn bezoekers weten ook dat de bestanden niet op mijn site staan maar op een ander.

Waarom wil ik dan niet dat anderen het adres te zien kunnen krijgen? Omdat anders andere webmasters mijn idee jatten en dezelfde links op hun pagina aanbieden. Die links zijn namelijk niet zo makkelijk te vinden en is dus eigenlijk de content van mijn pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
sjroorda schreef op 23 January 2003 @ 14:47:
Je kan de link naar het .rm-bestand verwijderen en er een link naar een eigen PHP-file van maken. Hiermee geef je een ID mee, en in het PHP-bestand (bijv. download.php) lees je die ID uit, en redirect je naar het originele rm-bestand.
Zodra je die direct uit laat voeren dan komt dat toch in de source te staan? Dan zien de bezoekers nog steeds de URL volgens mij.
Misschien kan je zelfs met PHP de file uitlezen en die direct naar de gebruiker sturen. Dit heeft natuurlijk wel invloed op je dataverkeer.
Het gaat erom dat bezoekers het bestand kunnen downloaden. Het bekijken van de streams is al mogelijk op de site waar de bestanden ook echt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
Volgens mij heb ik gevonden wat ik zocht:

http://home.support.nl/~lemmen/anti-leech/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa78
Het script werkt niet helemaal vlekkeloos. De juiste bestanden worden nu gedownload en het is voor bezoekers niet te zien om welk bestand het gaat.

Alleen de .rm bestanden worden nu niet meer afgespeeld, terwijl als ik ze gewoon download ze het wel gewoon doen.

Deel van de code:
Header ( "Content-Type: application/octet-stream ");
header("Content-Disposition: attachment; filename=test2.rm");
Header ( "Content-Length: ".filesize($total));
readfile($total);

Als je het bestand gaat downloaden dan geeft hij hem wel automatisch de juiste naam (test2.rm in de geval) en hij download een bestand van de juiste grootte, maar afspelen doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:17

BHR

Probeer eens een andere Content-Type. octet-stream in namelijk bedoeld voor exe-bestanden/andere soorten binairies. Zoek eens op wat de content-type van ra-bestanden zijn en zet dat in de plaats van octet-stream. Probeer het dan nog eens.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Pagina: 1