[win2k] op E:, na Ghost 2k3 Win2k op D:

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Beetje vage topictitel, dus ik zal m ff toelichten.

Ik heb tot vorige week 3 schijven in m'n pc gehad. Nu heb ik er eentje verwijderd (D:). Win2k stond op E:. Gisteren heb ik weer een nieuwe WD 120 Gb emt 8MB cache binnengekregen :9~. Nu wil ik m'n 3e schijf (IBM 40GB met Win2k (E:)) dus Ghosten.

Ik onder win2k de schijf (WD 120GB) geformateerd on Disk Management, maar geen schijfletter toegewezen.

Ghost2k3 gedraaid, clone maken, start ie op in DOS, maakt een Clone.

Bij de reboot, PC uit, 40GB IBM (oude E:) eruit en opstarten vanaf de Clone op de 120GB WD. Nu ziet ie de WD als D: en niet als E: en werkt win2k dus niet :'( Bij het inloggen schiet ie terug naar het startupscherm :(

Iemand een oplossing/workaround? Heb niet zoveel trek om alles te re-installen :'(

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Hermanvh op 23-01-2003 14:13 ]

webOS all the way!

Verwijderd

Starten safe mode lukt ook niet?

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 22:11
Als ik het me goed herinner slaat Windows het serial number van je harddisk op en weigert in te loggen als die niet overeenkomt.

Je kan dat oplossen door vanaf een andere machine in het registry een key weg te gooien, maar ik weet niet meer welke. Weet iemand anders dat?

En omdat ik binnenkort iets soortgelijks wil gaan doen: Wat kan je doen voor het ghosten om dit probleem te voorkomen? Kan je niet iets doen met Ghost Walker?

Verwijderd

Uh nee hoor, ik rotzooi heel wat af met w2k op verschillende schijven en heb dit probleem nog nooit hoefen op te lossen door de registry te gaan editten. Vooral de beschrijving:
Bij het inloggen schiet ie terug naar het startupscherm
doet me denken dat het om iets heel anders gaat.

• Sanjuro
Ik had een tijd geleden hetzelfde probleem gehad. Dit topic gaat daarover. Onderaan staat mijn oplossing met verwijzingen naar 2 MS Knowledge Base articles.

Laat even weten of dit helpt.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Het probleem is dat ie van de nieuwe schijf D: maakt, terwijl ik in Win2k helemaal geen letter heb toegewezen :( Dus als ik een Clone maak en m in plaats van m'n oude schijf hang (die nu staat toegewezen als E:) dan zou ie dus ook als E: moeten starten.

Dat serienummer verhaal is bullshit, clonen lukt nl. wel bij een vriend van me (zelfde versie van Ghost). Had van C: (6gb incl XP) alles gecloned naar een nieuwe schijf en toen deed ie het meteen!

Het lijkt wel of Ghost/Windows er niet goed mee om kan gaan, omdat ie de schijf meteen als D: ziet :S

[ Voor 12% gewijzigd door Hermanvh op 23-01-2003 15:43 ]

webOS all the way!

• Sanjuro
Je mag mijn verhaal bullshit vinden, maar jouw en mijn symptomen (het terugspringen naar het inlogscherm nadat je ingelogt hebt) lijken wel verdomd veel op elkaar.

Dus ik zou je willen aanraden om het toch eens te proberen.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Sanjuro schreef op 23 January 2003 @ 15:42:
Je mag mijn verhaal bullshit vinden, maar jouw en mijn symptomen (het terugspringen naar het inlogscherm nadat je ingelogt hebt) lijken wel verdomd veel op elkaar.

Dus ik zou je willen aanraden om het toch eens te proberen.
Heb het al 3x geprobeerd... zal zo de partitie wel verwijderen en dan nog een keer proberen :S. Ik heb ook meteen na de clone de oude schijf verwijderd zoals aangegeven stond!

webOS all the way!

Verwijderd

heb je al geprobeert om je boot.ini aan te passen van E: naar D:
maar het klopt wel dat windows van E er een D van maakt
omdat je hij de eerste partitie van elke drive achter elkaar zet.

disk 1 |C:|E:|F:|enz..
disk 2 |D:|G:|H:|enz..

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:02 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 22:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

ja dat van dat serienummer is onzin, ik denk dat het probleem ligt dat je een image maakt voor partitie E: en bij die nieuw HDD hem als D: of C: ziet.

het makkelijkste en ook voor windows zelf kan je windows ut best aan het begin van de HDD zetten oftwel C:

iRacing Profiel

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Gohan-san schreef op 23 januari 2003 @ 15:58:
ja dat van dat serienummer is onzin, ik denk dat het probleem ligt dat je een image maakt voor partitie E: en bij die nieuw HDD hem als D: of C: ziet.

het makkelijkste en ook voor windows zelf kan je windows ut best aan het begin van de HDD zetten oftwel C:
Ik zou natuurlijk ook 2 partities op de nieuwe schijf kunnen maken.. aan de eerste D: toewijzen en dan op de 2e partitie de clone gooien :)
Dan de schijf verwijderen en dan moet ie m wel als E: herkennen lijkt me ;)

webOS all the way!

Pagina: 1