Toon posts:

[Win2k] connectie c$ *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je een connectie naar je win2000 server c$ of admin$ kan maken via internet zonder extra programatuur.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
ja gewoon \\naam-pc\c$

wat is nou je vraag?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 15:47
Via internet heel vaak niet, mits je een zichzelf respecterende ISP hebt :) Maar via intern netwerk gewoon via \\pc-naam\C$ of \\pc-ip\C$ Via internet kan het eventueel lukken via je ISP IP, maar dat werkt vaak ook gewoon niet, iig bij mij @ chello niet. Dus dan maar met DameWare :)

• midget
  • Laatst online: 10-07 11:00
Via internet kan wel, maar dan moet je je poorten van Netbios open hebben staan

Verwijderd

Topicstarter
was inderdaad de bedoeling om via internet dezelfde connectie te maken als dat je in je eigen netwerk kan maken.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 15:47
Of dat slim is is een 2e ;) Ik vind iig van niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door ConZito op 23-01-2003 14:13 ]

Verwijderd

Netwerk share naar \\pc\c$ lijkt me niet echt een goed idee... Je moet dan ongeveer je hele computer openzetten voor de buitenwereld. Denk gewoon na wat je wel en niet wilt delen, en zet een FTP server op.

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 14:47:
Netwerk share naar \\pc\c$ lijkt me niet echt een goed idee... Je moet dan ongeveer je hele computer openzetten voor de buitenwereld. Denk gewoon na wat je wel en niet wilt delen, en zet een FTP server op.
Als je Win2K hebt en je heb een DEGELIJK password kan dit geen kwaad. Zeker niet als je het over een LAN share hebt want dan enable je gewoon alleen NetBIOS op je LAN NIC en niet op je Internet NIC.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

DeMoN schreef op 23 January 2003 @ 14:49:
[...]

Als je Win2K hebt en je heb een DEGELIJK password kan dit geen kwaad. Zeker niet als je het over een LAN share hebt want dan enable je gewoon alleen NetBIOS op je LAN NIC en niet op je Internet NIC.
De truc is dus dat hij het juist over internet shares wil doen :P

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
\\IP\$C ??

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:53:
[...]

De truc is dus dat hij het juist over internet shares wil doen :P
Om mezelf ff te quoten:
Als je Win2K hebt en je heb een DEGELIJK password kan dit geen kwaad
Weet wat je zegt voordat je een uitspraak doet.

;)

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 23-01-2003 15:40 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

als de topicstarter nu eens zegt wat voor os hij heeft... vpn lijkt me de oplossing om het nog safe te houden...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:16:
als de topicstarter nu eens zegt wat voor os hij heeft...
Idd :)

Dit zien wij hier ook graag terug in de topictitel tussen [], zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Dus... topicstarter... kom op met je OS!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:47
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 17:16:
als de topicstarter nu eens zegt wat voor os hij heeft... vpn lijkt me de oplossing om het nog safe te houden...
hij heeft windows 2000
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 13:47:
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe je een connectie naar je win2000 server c$ of admin$ kan maken via internet zonder extra programatuur.
maar topicstarter, het gaat zoals eerder gezegt bij de meeste isp's gaat dit niet werken, je moet gewoon alles wat je wil op een je ftp of web server zetten (bij w2k zit iis, dus zo'n groot probleem moet het niet zijn)
Je kan ook je hele schijf eschikbaar maken voor je ftp server zetten maar dan moet je wel effe goed de beveiliging in orde maken dat niet het hele internet de inhoud van je pc kan zien

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 23-01-2003 17:28 ]

Verwijderd

ik zie het nu win2k server...
rras configureren voor vpn (zit standaard in win2k server)
vpn verbinding maken en \\servername\c$ typen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:33 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix zie regular.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 19:45

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

ConZito schreef op 23 January 2003 @ 13:57:
Via internet heel vaak niet, mits je een zichzelf respecterende ISP hebt :) Maar via intern netwerk gewoon via \\pc-naam\C$ of \\pc-ip\C$ Via internet kan het eventueel lukken via je ISP IP, maar dat werkt vaak ook gewoon niet, iig bij mij @ chello niet. Dus dan maar met DameWare :)
Dan maar met dameware :?
Dameware maakt een connectie met de remote pc over IPC$ en ADMIN$
Dus als jij die connectie niet kan maken, dan kan dat ook niet met dameware.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Pagina: 1